Hier een platenblender met een mac waarop VirtualDJ draait. Ben van Mening dat de CDJ200 een nogal overprised midi playertje is.
Vernieuwde CDJ 2000 ? Iemand iets gehoord ?
Collapse
X
-
Comment
-
Ten dele eens, maar heb dit macbookje al vanaf 2008. In de tussentijd ook al twee laptops ( xp en viesta) versleten. Macbookje hobbelt nog betrouwbaar verder....op wat (bier)vocht rechtsonder in m'n scherm na.
Voor het midi triggeren zijn er hele degelijke en goed bruikbare alternatieven beschikbaar die 50% van de investering van een CDJ2000 vergen.
Twee voor de prijs van een, dat spreekt mij enorm aan, rideracceptatie is nagenoeg nul, dus toch maar cdj2000.
Blijf het jammer vinden!
Wat gaat er bij de "update/upgrade" verbeterd worden eigenlijk?Moderator J&H Licht en Geluid ForumsComment
-
Comment
-
Wav zuigt, te groot, en beperkte (geen) metadata.
Al mijn MP3's zijn voorzien van albumhoes, artiest, titel, albumnaam, tracknummer op dat album enz enz.
Het is eerder jammer dat FLAC nog niet universeel geaccepteerd wordt bij de diverse spelers/software. Al is MP3, mits in hoogste kwaliteit VBR/CBR, weinig mis mee, je moet echt een hele knappe jongen zijn wil je het verschil in een blinde test kunnen merken.Vitality ShowComment
-
Dan heb je zeker nog nooit een MP3 over een serieuze installatie gehoord (D&B, Meyer, L' Acoustics e.d.). Dan val je meteen door de mand.Comment
-
Kijk, en daar zit nu juist het verschil en onderscheid.
Op een serieuze installatie hoor je de vlakte,
mis je de dynamiek van de MP3.
Ik mocht onlangs zelfs een bandtech betrappen op
een soundcheck via een i-Phone met,............
juist MP3.
Maar ja, da's een heel andere discussie voor een ander forum,
hoewel ik me de CDJ2000 discussie in het live forum, niet helemaal
plaatsen kan?
grtz
Nes
Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Als ik bij Panama naar binnen loop hoor ik bij het opengaan van de deur naar de zaal al direct of het een WAV of MP3 is, helaas is het al te vaak een MP3.
Het zal mij een zorg zijn wat een DJ voor tools gebruikt, of hij nu met een laptop, USB sticks of CD's werkt, als een DJ in staat is het publiek op zijn hand te krijgen en liefst ook nog uit het rood blijft is het een goede DJ.
Ik kan er alleen niet bij dat een zichzelf respecterende DJ met MP3's werkt terwijl hij echt wel weet dat de kwaliteit zwaar onder de maat is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Heb je ook gechecked hoe die MP3s waren qua bitrate en instellingen?
Als iemand die meuk door een simpele encoder trekt zonder te kijken hoe die is ingesteld of zomaar wat shit van internet af trekt in 128kbps oid, true, dan hoor je direct dat het MP3's zijn. Ook die iPhone hoor je direct, maar dat is komt door de iPhone zelf...
Ook roepen dat DJ's maar wav móeten gebruiken gaat niet werken, dan krijg je klojo's die mp3s naar wav gaan exporteren, schiet je er ook niks mee op.
Wav heeft naast de grootte 1 groot gebrek, geen metadata, het enige ding waar je ze bij uit elkaar kan houden is de bestandnaam... en dat is niet fijn zoeken.
Daarbij is veel muziek die je van internet trekt (itunes en andere betaalde oplossingen) niet lossless te krijgen, al zijn ze er bij Apple wel mee bezig, maar het is wel een bron voor vele dj's.
Mooiste is gewoon als al die spelers Flac en Alac gaan ondersteunen en dat spul ook overal verkrijgbaar is ipv MP3/AAC. Misschien doet de CDJ2000 nexus dat wel...
Vitality ShowComment
-
Ik ben muzikant, maar laat me graag voorlichten.
waarom zou je meer hoeven hebben dan de titel en uitvoerende?
Dan weet je toch welk nummer het is?
Of kun je via de metadata zoeken op "nu moet je dit nummer spelen!"?
(zoons hebben zo een setje CDJ2000's ooit bij elkaar gespaard. Was het nieuwste van het nieuwste. Daar kan ik sinds de BPM-tot-een-cijfer-achter-de-komma update zonder oefenen ongeveer een vis aan een schuiftrompet automatisch laten mixen. Waarvoor heb je meta data nodig????)
begrijp ik dat Itunes alleen spul in slechte kwaliteit verkoopt? Waarom kopen zo veel mensen die files dan?lekker belangrijk!Comment
-
Dacht bij andere pioneer forum gelezen te hebben dat men geen flac ging toepassen op de CDJ2000.
Om even [off topic] te gaan kwestie dynamic etc geef mij maar de zwarte schijf met gat erin. En MusicXtra u heeft gelijk stuur MP3 over een fatsoenlijke installatie en je gaat hard lopen......trekt op niks en ja je kunt het wel horen. (Misschien dat sommige last hebben van het MP3 oortjes syndroom)
LP's zijn pak beter ook meer kraks en tiks maar dat is nostalgie.
Meer en meer groepen brengen alles weer uit op LP.
Heb zelfs DJ's die nog altijd enkel met zwarte schijven spelen.
[on-topic]
Denk niet dat Pioneer in zijn kaarten laat kijken wat betreft de "nieuwe CD speler" .IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Wav met metadata uitrusten gaat toch, dacht dat er zelfs een programma voor was.
Heb overtijd nog een cd gekocht met die op de display van de wagen verschijnen ipv track 1 tot 10......
Of er extra de bpm waarde bij staat weet ik niet.IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.Comment
-
Ik vind het zelf fijn van nummers ook het album te weten, zo heb ik nummers die op bv Grand 12" staan en op een simpel verzamelaartje, waarbij vaak de 2e versie wat beter uitkomt qua speeltijd. Daarnaast titel en uitvoerende gewoon los ipv in de bestandnaam, heb er zelf albumhoezen bijstaan tegenwoordig, al is dat vooral leuk voor de herkenbaarheid.Ik ben muzikant, maar laat me graag voorlichten.
waarom zou je meer hoeven hebben dan de titel en uitvoerende?
Dan weet je toch welk nummer het is?
Of kun je via de metadata zoeken op "nu moet je dit nummer spelen!"?
(zoons hebben zo een setje CDJ2000's ooit bij elkaar gespaard. Was het nieuwste van het nieuwste. Daar kan ik sinds de BPM-tot-een-cijfer-achter-de-komma update zonder oefenen ongeveer een vis aan een schuiftrompet automatisch laten mixen. Waarvoor heb je meta data nodig????)
begrijp ik dat Itunes alleen spul in slechte kwaliteit verkoopt? Waarom kopen zo veel mensen die files dan?
De BPM waarde wordt in het nummer opgeslagen, zodat je speler die niet steeds hoeft uit te rekenen, MP3 gain waarde, zodat ze allemaal ongeveer even hard klinken enz en volgens mij gooit Itch er ook heel de waveform in, maar dit laatste durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen.
Je kan zelfs ratings toevoegen...
Dat 'deze moet je nu spelen' is helaas niet, al hadden wij bij sommige platen wel 'DEZE MOET JE HEBBEN L#L' ed staan, net iets andere versie :P
Wav kan met uitbreidingen idd ook wel wat meer metadata krijgen, maar dat zit er standaard gewoon niet in. Laatst op een ander forum nog een discussie over geweest, mensen die FLAC juist ouderwets vonden omdat harde schijven tegenwoordig toch lekker groot zijn, waarbij het juist tegenovergesteld was. FLAC is kleiner, heeft uitgebreide metadata aan boord en als je die weer omzet naar WAV heb je een exacte kopie van het origineel. Ook leuk dat er mensen zijn die beweren verschil tussen FLAC en Wav te kunnen horen...
Ik rip tegenwoordig al mijn cd's (opnieuw...) naar MP3 + FLAC, mp3 voor gebruik on the road en FLAC voor thuis en het geval dat er in de toekomst een ander formaat gangbaar gaat zijn, dan kan ik ze zo omzetten.
Jammer ook dat FLAC verder nergens toegepast wordt, het is een opensource formaat...
iTunes verkoopt verder niks in slechte kwaliteit, maar wel een gecompressed bestandsformaat, waarbij de kwaliteit nu wel hoger staat dan enkele jaren geleden. Je moet best een knappe jongen zijn wil je het verschil tussen een cd en AAC willen horen. (nouja, je mag ook lelijk zijn, je hebt een goed gehoor nodig...) Als ze crappy kwaliteit zouden bieden zouden ze niks verkopen...Vitality ShowComment

Comment