Draadloze micro's : Frequenties R1 / 800-820 mhz niet meer bruikbaar vanaf 2013

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sis
    • Jul 2003
    • 3305

Draadloze micro's : Frequenties R1 / 800-820 mhz niet meer bruikbaar vanaf 2013

Geachte forumleden

Vanmorgen kreeg ik een mail van een collega dat de frequentiebanden R1 800-820 mhz in Belgie niet meer bruikaar zouden zijn vanaf 2013.
    Weet iemand daar iets meer over ?
    sis
    Fulltime freelance muzikant, producer , componist.
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

ff zoeken, op het forum of google.
    staat al erg veel info op.

Er zijn Europese frequentieveilingen, dus.... ook voor Belgie !

Comment

• Vss
      • Dec 2011
      • 33

Neem even kontakt op met de afdeling frequentie beheer van het B.I.P.T. Zij gaan over het toekennen en beheer van de frequenties .
      Website : www.bipt.be

Comment

• Vss
        • Dec 2011
        • 33

Heb het volgende gevonden op de site van het BIPT .

Dan de bovenste mededeling aanklikken Mededeling van de Raad van het BIPT van 16 maart 2012 met betrekking tot de draadloze microfoons .....

Denk dat dit één en ander verduidelijkt .

Comment

• speakertech
          • Jan 2008
          • 1697

Originally posted by Vss
          Heb het volgende gevonden op de site van het BIPT .

Dan de bovenste mededeling aanklikken Mededeling van de Raad van het BIPT van 16 maart 2012 met betrekking tot de draadloze microfoons .....

Denk dat dit één en ander verduidelijkt .
          Fijn dat het in Europa allemaal goed geregeld is. Uniformiteit levert veel voordeel op.
          Zo kan het gebeuren,dat ik een serie micro's gebruik, die werken tussen 823 en 832 MHz, in België aangewezen voor draadloze microfoons. Ik woon in Nederland,ook Europa, maar daar wordt ik verbannen naar de lagere regionen van de UHF band.
          Geen nood, ik heb nog een aantal (dure) Sennheiser systemen, serie 3000, werkend in K41, die werken in heel Nederland prima, het heet in de randstad een ideaal kanaal te zijn. Maar als je in ZW Nederland woont heb je juist op dat kanaal last van digitale uitzendingen in België, waardoor ze rijp zijn voor de container. Alleen de fabrikant /importeur kan ze omprogrammeren, maar dan moet de schakelbandbreedte wel voldoende zijn.
          Ik ben dus mooi klaar met de Europese eenheid. (Zelfs de netstekers met randaarde passen niet altijd!!!!!!)
          Gelukkig heb ik mijn SHURE VHF L2/96 systemen nog. Bijna 20 jaar oud, maar presteren uitstekend en (nog) geen storing.

Speakertech
          Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
          ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• salsa
            • Jan 2007
            • 1315

Bied ze mij maar aan die draadloze systemen, in Aruba zal het een worst zijn!!!

Dave
            [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• chippie
              • Jul 2006
              • 528

Samenvatting van de tekst en met inlichtingen bij BIPT Mr. De Laet (man van de bandplanning)
              In België is het vrij simpel kanaal 27 en 29 die mag je gebruiken. (Het meest veilige na 31/12/2012)
              Alle andere mag je behouden maar niet gegarandeerd dat je storingsvrij kunt werken.
              Verkoop van zender/ontvangers op deze twee kanalen is bij Shure al een feit. Heb zelf de ULXD versies gekocht.

Dus wanneer je aankopen doet goed op letten dat je de juiste versie aanschaft!
              Tweedehands markt wordt hedendage overspoelt met zenders die in 2013 niet meer als storingsvrij, primaire user kunnen gebruikt worden.
              Zijn collega's die er vanaf willen en menig achteloze gebruiker stapt, trap erin.
              Neen je kunt ze later niet aanpassen naar de juiste frequentie en als het toch zou gaan kost het veel geld!
              Laat u geen blazen wijs maken.

@ Dave R. hebben ze in Aruba geen bandplanning? Valt dat niet onder de Nederlandse bandplanning of is het een volledige autonome staat (Sorry maar ben daar niet van op de hoogte)met/zonder bandplanning? Is er geen instantie die dat bij julie nakijkt?
              IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

Working...