Dave Rat Seminar

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RobertK
    • Jun 2012
    • 82

Om eerlijk te zijn heb ik me de eerste 45 min KAPOT geïrriteerd aan hem.
    Ik stond paar meter voor dave...
    Daarna was het bij vlagen ok.
    Kennelijk vind hij het belangrijker om te lullen met mensen om zich heen, foto's te maken en jolig te doen met de lichttechnicus dan z'n werk doen.

Het kan dan wel een genie zijn qua systeem setups (moet wel toegeven dat het laag netjes voor elkaar was, wat niet altijd zo bij concerten), maar dat maakt hem nog geen top technicus.

Paar andere bevriende technici waren het met me eens... achter f.o.h. was het helemaal niet te hachelen en aan de zijkanten was er zo achterlijk veel laag dat de rest amper hoorbaar was.

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Originally posted by MusicXtra
      Net terug van een dagje te gast bij Dave en ik kan je vertellen dat hij het in de praktijk meer dan waarmaakt.
      Tijdens de soundcheck samen met hem het hele veld overgelopen waarna hij een technicus van L'Acoustics haarfijn uit wist te leggen wat er veranderd moest worden. Het grappige is dat hij met sommige dingen echt lijnrecht tegen het advies van L'Acoustics ingaat en het nog waar weet te maken ook. Vervolgens bezig gegaan met het sub, rustig van links naar rechts lopend hoorde je duidelijk de buiken en knopen passeren, hij weet dus gelijk welke subs er hoeveel delay moeten hebben. Na dit veranderd te hebben was er bijna geen volumeverschil meer hoorbaar in het sub bij het van links naar rechts wandelen.
      Tijdens de show doet Dave bijna niets meer, de mix is zo helder en duidelijk dat het nauwelijks nodig is om bij solo's het volume iets op te schroeven. Enige wat hij eigenlijk deed was zo nu en dan een effectje in of uitschakelen. Hij mixt trouwens ook gewoon met oordoppen in. Een erg leuke, vermoeiende maar vooral leerzame dag gehad.

Heeft ie daarvoor deze gebruikt?: http://www.youtube.com/watch?v=MMMmR1u0CFk

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• mrVazil
        • Mar 2010
        • 330

puur uit nieuwsgierigheid, heb je hem een van jou systemen laten luisteren Sander?

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

@Robert K: Tijdens de show was het bijna niet nodig iets bij te regelen, Dave kent inmiddels de show van binnen en buiten en was bij ieder effect steeds strak op tijd.
          @Daan: Ja zo heeft hij zijn mix idd opgezet, werkt erg goed weet ik uit eigen ervaring want zo deed ik het zelf ook voor ik digitaal ging mixen. (de Roland M400 heeft geen subgroepen, alleen DCA's)
          @mrVazil: Nee, dat is niet gebeurd.
          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• RobertK
            • Jun 2012
            • 82

Bijna niet nodig om iets bij te regelen?
            Alsjeblieft zeg..
            op het moment dat meerdere nummers de lead vocaal amper te verstaan is en de 2e/3e stem harder zijn moet je ingrijpen als technicus, maar als je druk bezig bent met je camera en slap gelul met lichttechnicus...

zo kan ik nog wel even doorgaan...

Comment

• noot
              • Nov 2005
              • 37

@Robert: en dit is precies wat ik hoor als ik op tour ben van een heleboel technici. Hij staat er meer voor zichzelf dan voor de band. Of zoals het tijdens mijn laatste tour nog gezegd werd: he is more busy having fun and finding pussy than taking care of the band.

Comment

• Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

......................
                Last edited by Timo Beckman; 03-01-13, 19:29.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Ik ga hier de beste man niet zitten verdedigen, wat ik van het concert heb meegekregen stond als een huis, soms naar mijn zin iets te hard maar het klonk heel erg goed.
                  Kennelijk hebben anderen het anders ervaren, ik heb alleen maar in de FOH tent gestaan (wel droog iig) dus kan niet beoordelen of het overal goed klonk.
                  @Timo, de vortex opstelling vindt hij zelf ook absoluut niet de beste opstelling, hij is steeds op zoek naar opstellingen waarmee hij zoveel mogelijk controle over de spreiding heeft, in de loop der tijd zijn er nogal wat verschillende opstellingen gepasseerd.

Comment

• RobertK
                    • Jun 2012
                    • 82

ik stond dus 2 meter voor je...

Comment

• AlbertS
                      • Feb 2012
                      • 10

Beetje late reactie: ik vond het seminar erg nuttig en interessant. Of Dave nu wel of niet een goede mix neerzette: ik heb in ieder geval weer het een en ander van hem geleerd! En het is prijzenswaardig dat hij zijn kennis en ideeen zo laagdrempelig deelt! Ik heb het erg gewaardeerd.

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Originally posted by RobertK
                        ik stond dus 2 meter voor je...
                        Er stonden inderdaad een paar mensen voor me, dus zou zomaar kunnen.
                        Ik ga hier verder geen discussie voeren of het geluid nou wel of niet goed was, ik heb misschien ook niet de hele tijd op zitten letten, en heb het wellicht anders ervaren dan jij.
                        Het was voor mij iig heel gaaf om een dagje met Dave mee te lopen, een heel aardige kerel die de hele dag alle tijd nam om me van alles uit te leggen en te laten zien en horen.
                        Voor mij bijzonder leerzaam en voor herhaling vatbaar.

Comment

• RobertK
                          • Jun 2012
                          • 82

dat begrijp ik.
                          Naderhand even met 'm staan praten, aardige gozer en stond open voor onderbouwde kritiek (vroeg er ook naar), dat siert 'm dan weer wel!
                          Door de vele jaren idioterie heeft hij veel ontdekt, geprobeerd en verslonden.

Kan niet anders dan een bron van informatie zijn!

Comment

• cobi
                            • Aug 2002
                            • 1083

Ik had er wel naar toe gewild, helaas druk met werk.

De verhalen van Dave vind ik iig interessant en zo af en toe probeer ik wel eens wat (of gedeeltelijk) van hem uit.

Die Vortex sub Array, hoe zit dat in elkaar? Wat zijn de voor- en nadelen?
                            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

Working...