Graag jullie mening , opmerkingen ,...

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Vss
    • Dec 2011
    • 33

Graag jullie mening , opmerkingen ,...

Ben momenteel aan het werk voor een musical van een amateurgezelschap . Er wordt gewerkt met 18 draadloze kleefmicrofoontjes voor de acteurs , Yamaha LS9 , 2 condesator mic's voor de piano en een clip on voor de cello .
    De mic' zijn van Shure UD4 6 stuks , Sennheiser EW100 6 stuks en IMG Stage line ook 6 stuks . de theater ruimte is niet zo erg groot , 150 plaatsen en het decor is een metalen constuctie .
    Vooral met de shure's zijn er de nodige problemen maar ook met de sennheisers . Er worden elke voorstelling nieuwe batterijen gestoken en voor de hoofdrollen worden tijdens de pauze de batterijen gewisseld . En toch is het al gebeurd dat de eerstehelft niet kan uigespeeld worden met de batterijen .
    Verder zijn er tot nu toe al 2 zenders gesneuveld , 1 ontvanger en een 5-tal kleefmicrofoons .
    Al het materiaal is gehuurd bij een verhuurbedrijf . En vreemd genoeg zijn er geen problemen geweest met IMG Stage Line micro's . Ze klinken iets anders maar werken perfect .
    Deze uitval lijkt mij toch niet echt normaal , alsook het hoge batterij verbruik .

Suggesties , ideeen zijn welkom .
  • hugovanmeijeren
    • Oct 2004
    • 1436

Ik werk al jaren met Sennheiser EW100 (G2 en G3) zenders, (wij hebben 18 sets hiervan staan) en ik herken niets van de problemen die je beschrijft.
    De batterijen zouden zeker 8 uur lang mee moeten gaan.

Wat bedoel je trouwens precies met het sneuvelen van zenders/ontvanger/kleefmicrofoons, gebeurt dit tijdens de voorstelling? Druppeltjes (kleefmicrofoons zoals jij ze noemt) zijn natuurlijk wel kwetsbaar, maar als je er niet al te gekke dingen mee uithaalt zou het geen problemen mogen geven. Ik weet niet wat voor druppeltjes je precies gebruikt? Wij hebben Voornamelijk DPA 4061 en nog een aantal Sennheiser MKE2 gold, ik heb ooit 1x een MKE2 gold gehad die defect ging, verder nooit problemen.

Groeten Hugo
    Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

Gebruik je overal gewoon Duracell batterijen? En hoe zit die decorconstructie in elkaar? Kan het zijn dat dat ding een soort van kooi van Faraday effect heeft?

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

Een zender zend gewoon op 1 frequentie uit, en heeft geen mogelijk om te controleren of het signaal correct ontvangen word op de ontvanger.
        Als je in een kooi van Faraday staat ben je volgens mij afgeschermd van invloeden van buiten de kooi. Het eventueel gebruik van zenders/ontvangers zou volgens hiervan geen hinder moeten ontvangen.

Zelfs met batterijen van de Aldi heb ik minimaal 6 uur kunnen werken het EW100/300 G2 en EW100/300 G3. Het lijkt me dat je wellicht te maken hebt met zenders die niet helemaal goed zijn...

Comment

• shure-fan
          • Sep 2003
          • 1046

heb je het verhuur bedrijf hier op aangesproken? wat zeggen zij hiervan?
          Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Originally posted by djspeakertje
            Kan het zijn dat dat ding een soort van kooi van Faraday effect heeft?
            De TS klaagt volgens mij niet specifiek over ontvangstproblemen, maar met name over korte batterijduur (ontvangstproblemen volgen dan wel vanzelf natuurlijk ) . En door een apart decor gaan batterijen niet langer of korter mee dan gewoonlijk.

Van een 'kooi van Faraday' kan hier sowieso geen sprake zijn. Metalen objecten kunnen de ontvangst wel verslechteren, maar volgens mij heeft de TS daar niet specifiek last van.

Mogelijke problemen:
            1) De batterijen zijn niet goed. (Oplaadbaar en niet goed opgeladen? Slechte batch?)
            2) De apparatuur is niet goed. (Kleine kans aangezien de storing het bij 2 verschillende merken apparatuur optreed.)

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• Vss
              • Dec 2011
              • 33

Originally posted by djspeakertje
              Gebruik je overal gewoon Duracell batterijen? En hoe zit die decorconstructie in elkaar? Kan het zijn dat dat ding een soort van kooi van Faraday effect heeft?

Daan
              de kooi van faraday , heb ik ook al aan gedacht . Op bijgaande link zie je het decor duidelijk .
              The safest and most inclusive global community of photography enthusiasts. The best place for inspiration, connection, and sharing!

We gebruiken geen duracell maar panasonic batterijen .
              Wat het sneuvelen betreft ; de 2 zenders maken geen verbinding meer met hun ontvanger . Ook als je de frequentie verlegd op een andere ontvanger doen ze niets .
              1 ontvanger ( shure ) werkt als je er vlakbij staat . Ben je 5 meter ver valt het signaal weg . Enkel nog ruis .
              De druppeltjes zijn oa sennheiser MKE2 gold CE . Wat ik bedoel is dat ze zonder aanleiding uitvallen . Op de voorstelling van zaterdag bv bij één van de hoofdrolspelers , nieuwe batterijen , soundchecken , alles ok en dan halfweg het eerste deel plotseling enorm veel ruis met als resultaat microfoon dood . Dit hebben we dus al een aantal keren gehad . Wat er bij de druppeltjes ook het geval is , is een slechte verbinding ter hoogte van de stekker . Of het nu mini jack is of mini xlr .
              De frequenties liggen ook niet te dicht bij elkaar .

Comment

• Vss
                • Dec 2011
                • 33

Originally posted by shure-fan
                heb je het verhuur bedrijf hier op aangesproken? wat zeggen zij hiervan?
                Dat heb ik uiteraard al meerdere keren gedaan . Ze zijn tot nu toe al 3 maal gekomen met andere/nieuwe zenders en druppeltjes .
                Ze vinden het raar dat er zoveel uitval is . Nu ja , zij niet alleen . Heb ze gisteren nog een mail gestuurd om nogmaals 2 druppeljes te vervangen maar nog geen reactie gehad .
                Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ik vermoed dat hun materiaal weinig of niet onderhouden/nagekeken wordt .

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Originally posted by Vss
                  Ik wil niemand voor het hoofd stoten maar ik vermoed dat hun materiaal weinig of niet onderhouden/nagekeken wordt .
                  Ik vermoed dat hierop ook de lage prijs wel is gebaseerd. Ik vind het namelijk erg vreemd dat je voor 1 productie kiest voor een zenderpark bestaande uit 3 verschillende merken en types. Erg onhandig en vragen om problemen. Als dit niet zo is, mijn excuses voor deze aanname.

Wat betreft het sneuvelen van de druppels. De verbinding van de kabel aan de stekker is altijd het zwakste punt van dit type microfoons (miniatuurheadsets idem). Let er dus op dat je de zenders zo plaatst dat je geen druk op de verbindingen van de kabels/stekkers creëert.

Comment

• Vss
                    • Dec 2011
                    • 33

Originally posted by MarkRombouts
                    Ik vermoed dat hierop ook de lage prijs wel is gebaseerd. Ik vind het namelijk erg vreemd dat je voor 1 productie kiest voor een zenderpark bestaande uit 3 verschillende merken en types. Erg onhandig en vragen om problemen. Als dit niet zo is, mijn excuses voor deze aanname.

Wat betreft het sneuvelen van de druppels. De verbinding van de kabel aan de stekker is altijd het zwakste punt van dit type microfoons (miniatuurheadsets idem). Let er dus op dat je de zenders zo plaatst dat je geen druk op de verbindingen van de kabels/stekkers creëert.
                    Wat de huurprijzen betreft ben ik niet op de hoogte . Wel weet ik dat het niet echt een klein bedrijf is , ze doen ook standenbouw en eventinrichting . Nee , ik noem geen namen .
                    Het zij enkel de Shure's en Sennheisers die van bij hun komen . De Stage line's zijn in bruikleen van een school waar een van de actrices werkt . Maar zoals reeds gezegd daar zijn geen problemen mee .
                    De regisseur heeft alle materiaal besteld en hij werkt al jaren samen met dit bedrijf .

De zenders zitten allemaal in (zelfgemaakte) zenderzakjes en rechtop . Dwz , de stekker naar boven .

Comment

• renevanh
                      • Oct 2004
                      • 2371

Originally posted by MarkRombouts
                      Let er dus op dat je de zenders zo plaatst dat je geen druk op de verbindingen van de kabels/stekkers creëert.
                      En nog belangrijker: draai die dingen verrekte goed vast, anders heb je sowieso storingen.

Wat voor batterijen gaan er in die zenders? De 'normale' batterijen zijn bedoeld voor langdurig een spanning afgeven (dus voor zenders, maar ook voor camera's e.d. erg geschikt), maar je hebt ook batterijen die meer gericht zijn om zo lang mogelijk de volledige spanning te kunnen leveren en daarna niks meer. Handig voor zaklampen, niet voor zenders
                      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Aart Rietveld
                        • Aug 2004
                        • 190

Welke generatie EW100 gebruik je? De oer-EW100 heeft 9-volt blokbatterijen en daarvan heb ik de ervaring dat een oplaadbare batterij maximaal 1,5 a 2 uur meegaat. Een Duracell-Ultra doet het bij mij een uur of 8.

De nieuwe EW100 GII en GIII gebruiken penlight-batterijen. Met de gebruiksduur hiervan heb ik geen ervaring.

Comment

• BJD
                          • Oct 2007
                          • 771

Probeer zoals gezegd eens duracell procell of duracell plus. (de "normale"). Je weet zeker dat de storing komt door uitvallende zenders, niet door frequentieissues? Daarnaast: als beltjes vallen kan het interne kristal beschadigen. Hierdoor verloopt de frequentie iets. Dat kan je verhaal waarbij je maar 1m bereik hebt verklaren.

Comment

• Hitvision
                            • Jun 2003
                            • 388

Originally posted by Aart Rietveld
                            Een Duracell-Ultra doet het bij mij een uur of 8.
                            LooL zelfde resultaat hier maar dan met IKEA!. Prima dingen! Alleen voor een zweeds prijsje
                            Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Originally posted by hugovanmeijeren
                              Van een 'kooi van Faraday' kan hier sowieso geen sprake zijn. Metalen objecten kunnen de ontvangst wel verslechteren, maar volgens mij heeft de TS daar niet specifiek last van.
                              Is het niet mogelijk dat het decor de ontvangst zodanig verslechtert dat de zenders zo veel vermogen moeten leveren dat de batterijen heel snel op zijn? Ik heb niet zoveel verstand van de huidige wireless technologie, maar het lijkt me logisch dat als de ontvangst goed is, dat dat wordt teruggekoppeld naar de zender zodat die zijn zendvermogen aanpast om de batterijen te sparen? Of bestaat dit nog helemaal niet?

Zomaar een ideetje, Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...