Ik heb er geen ervaring mee, maar zoals ik al zij ik heb goede ervaring met de dhz sub
Nieuwe (zelfbouw) subwoofer
Collapse
X
-
De 18Sound 15W700 dus. Overigens kun je 'm voor hetzelfde bedrag (wat dan inclusief BTW is) krijgen als je een beetje Googled.Wat vinden jullie van dit ontwerp?
BOT: Ik heb MusicXtra vorige week al gevraagd om deze te simuleren en te kijken wat deze speaker in de DHZ-Sub doet maar ik heb tot op heden geen reactie meer mogen ontvangen. Klein beetje jammer.
Waarom heb ik gevraagd om deze speaker in de DHZ-Sub te simuleren?
Simpel: Ten eerste is die Selenium zou goed als niet te krijgen in deze regio. En ik denk dat niemand op torenhoge verzendkosten zit te wachten. Daarnaast is het 18Sound alternatief ruim het dubbele van de Selenium, dus ruim €300,-. Dat vind ik te gortig voor een projectje.
Daarnaast ben ook ik van mening dat het minder vermogen kan. Ook ik heb geen zin om een klein kapitaal uit te moeten geven aan een versterker die ongeveer 1KW aan 8 Ohm doet. Met die 15W700 heb je een veel bredere keuze in versterkers, ook 2dehands waardoor je dan dus wel RMS x2 zou kunnen doen.
Dus als MusicXtra een hoop mensen blij wil/kan maken...
BTW: Het vermogen van de SYNQ is MAX PIEK (dus korte burst) bij 1% THD (kijk maar achterop de versterker). Hou je IRL misschien de helft van over.Last edited by Outline; 27-05-12, 04:36.Comment
-
@Outline en sjig; ik zal zodra ik even tijd heb kijken of die 15W700 het wil doen in het subje, kom daar in de loop van komende week nog op terug.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Comment
-
Comment
-
De 15W700 ben ik niet weg van.
Het is een beetje alsof je een Ferrari koopt en er de motor van een Fiat Panda in zet.
Het DHZ subje is bedoelt als redelijk extreem subje waar het gaat om de prestaties, dat is het dus niet met deze driver.
Ik zal kijken of er nog andere betaalbare alternatieven zijn die beter presteren.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Die Synq noemde ik met referentie tot het digitale/analoge versterker-topic en om aan te geven dat die het gespecifeerde vermogen alleen heel kortstondig bij een al redelijk potje vervorming leveren. Maar dat heeft Koen van der K. (waar is hij eigenlijk?) allang bewezen!
Ik haalde de Synqjes ook aan omdat voordat je het weet iemand in dit topic roept dat Synqjes niet duur zijn en je die maar moet kopen.
Thanks!
Graag!De 15W700 ben ik niet weg van.
Het is een beetje alsof je een Ferrari koopt en er de motor van een Fiat Panda in zet.
Het DHZ subje is bedoelt als redelijk extreem subje waar het gaat om de prestaties, dat is het dus niet met deze driver.
Ik zal kijken of er nog andere betaalbare alternatieven zijn die beter presteren.
Jammer dat de 15W700 het niet goed doet.
Zoals eerder gezegd: Mijn 2 eerder genoemde drijfveren voor andere drivers zijn omdat ik van mening ben dat het met minder vermogen ook zou (moeten) kunnen (waarbij de driver in kwestie dan een rendement van +/- 100Db of hoger zou moet hebben) MAAR VOORAL omdat de Selenium een Bitch is om te krijgen in deze regio (ivm verzendkosten vanuit de States, daarnaast GEEN leverancier in de EU gevonden die 'm makkelijk kan leveren) en omdat de 18Sound het dubbele kost van de Selenium. En daarmee gaat er voor een hoop mensen de lol van het project af!
Mijn instelling is dat je de sub voor tussen de €300 en €400 compleet moet kunnen bouwen, AFHANKELIJK van je inkoop voor onderdelen. Daarmee bedoel ik dat er hier zijn die goedkoop aan bv. hout kunnen komen maar dat er mensen zijn die daar meer voor moeten betalen. Zelfde met het rooster of het laten spuiten van je kasten. Als je dan door leverproblemen met de Selenium terug moet vallen op een driver die al 'n honderdje of 3-3,5 kost...
Anyway, ik hoor het graag of er andere optie's zijn dan de 18Sound! Optie's genoeg iig: 18 Sound, Beyma, RCF, Fane (via Penn-Elcom), Eminence, Fostex, Celestion, Oberton (iemand heeft de 15 xb700 er in gezet)... Welke vergeet ik allemaal nog?Last edited by Outline; 30-05-12, 03:38.Comment
-
Dat was ik dus! Deze driver is zeer aan te raden! Hij functioneerd behoorlijk! De doelstelling van het ontwerp is zeker gelukt, een heftig subje!Die Synq noemde ik met referentie tot het digitale/analoge versterker-topic en om aan te geven dat die het gespecifeerde vermogen alleen heel kortstondig bij een al redelijk potje vervorming leveren. Maar dat heeft Koen van der K. (waar is hij eigenlijk?) allang bewezen!
Ik haalde de Synqjes ook aan omdat voordat je het weet iemand in dit topic roept dat Synqjes niet duur zijn en je die maar moet kopen.
Thanks!
Graag!
Jammer dat de 15W700 het niet goed doet.
Zoals eerder gezegd: Mijn 2 eerder genoemde drijfveren voor andere drivers zijn omdat ik van mening ben dat het met minder vermogen ook zou (moeten) kunnen (waarbij de driver in kwestie dan een rendement van +/- 100Db of hoger moet hebben) MAAR VOORAL omdat de Selenium een Bitch is om te krijgen in deze regio (ivm verzendkosten vanuit de States, GEEN leverancier in de EU gevonden die 'm makkelijk kan leveren) en omdat de 18Sound het dubbele kost van de Selenium. En daarmee gaat er voor een hoop mensen de lol van het project af!
Mijn instelling is dat je de sub voor tussen de €300 en €400 moet kunnen bouwen, AFHANKELIJK van je inkoop voor onderdelen. Daarmee bedoel ik dat er hier zijn die goedkoop aan bv. hout kunnen komen maar dat er mensen zijn die daar meer voor moeten betalen. Zelfde met het rooster of het laten spuiten van je kasten. Als je dan door leverproblemen met de Selenium terug moet vallen op een driver die al 'n honderdje of 3-3,5 kost...
Anyway, ik hoor het graag of er andere optie's zijn dan de 18Sound! Optie's genoeg iig: 18 Sound, Beyma, RCF, Fane (via Penn-Elcom), Eminence, Fostex, Celestion, Oberton (iemand heeft de 15 xb700 er in zitten)... Welke vergeet ik allemaal nog?
Al denk ik dat deze prijstechnisch niet intressant zal zijn, als de 18sound al te duur is..Comment
-
Even voor de duidelijkheid: We hebben hier 2 18Sounds in het gesprek: De 15W700 en de 15NLW9500. 2 heel verschillende speakers, zowel in vermogen als prijs! De 15W700 is met een prijs van ongeveer €175,- inc. goed te doen: De 15NLW9500 kost ongeveer het dubbele daarvan.
Klopt het dat die Oberton ergens rond de €225,- ex. zit? (http://www.michaelis-speakers.nl/prijslijst.html) Heeft iig wel een redelijk laag rendment...
Maar goed, ik voel een vergelijkingsmiddagje aankomen tussen jouw subjes en een aantal subjes die volgens spec zijn gebouwd met of de Selenium of de 15NLW9500. Kunnen we mooi de verschillen bepalen! Wie is er voor?
Overigens wil ik dan ook graag weten wie er wat voor heeft hangen en hoe de processing van de subjes is. Dit omdat dit medebepalend is voor het eindresultaat. Wie gaat als eerste?!?
@MusicXtra: Ik wil best meezoeken naar een alternatief. Maar waar moet ik dan precies naar kijken? Ik hoor het graag van je!Last edited by Outline; 30-05-12, 03:48.Comment
-
Even voor de duidelijkheid: We hebben hier 2 18Sounds in het gesprek: De 15W700 en de 15NLW9500. 2 heel verschillende speakers, zowel in vermogen als prijs! De 15W700 is met een prijs van ongeveer €175,- inc. goed te doen: De 15NLW9500 kost ongeveer het dubbele daarvan.
Klopt het dat die Oberton ergens rond de €225,- ex. zit? (http://www.michaelis-speakers.nl/prijslijst.html) Heeft iig wel een redelijk laag rendment...
Maar goed, ik voel een vergelijkingsmiddagje aankomen tussen jouw subjes en een aantal subjes die volgens spec zijn gebouwd met of de Selenium of de 15NLW9500. Kunnen we mooi de verschillen bepalen! Wie is er voor?
Overigens wil ik dan ook graag weten wie er wat voor heeft hangen en hoe de processing van de subjes is. Dit omdat dit medebepalend is voor het eindresultaat. Wie gaat als eerste?!?
@MusicXtra: Ik wil best meezoeken naar een alternatief. Maar waar moet ik dan precies naar kijken? Ik hoor het graag van je!
HoiHoi
Prijs lijst klopt aardig ja ;-)
Een vergelijking lijkt mij opzich best intressant! Ik heb nu een gebrugde XTI4000 per 2 subjes staan. Dat wil aardig!Comment

Comment