ervaringen met 01v96i ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

Ik heb de verschillende eerdere discussies gelezen waarbij verschillende mensen minder enthousiast zijn over de 01v96i. Het moge bekend zijn dat de Presonus een geduchte concurrent is (met aanhangers) en dat er aantrekkelijke/duurdere alternatieven zijn. Uiteindelijk heeft ook de 01v96i ook gewoon zijn voors en tegens.

Mag ik als TS vragen om terug te gaan naar de oorspronkelijke vraag van gebruiks-ervaringen met de 01v96(i)?
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Het enige verschil met Yamaha is dat Presonus geen automatische faders heeft, en geen uitbreidingslot.
      Je kunt geen digitale snake voorzien.
      Voor de rest is hij ook te bedienen vanaf PC, Ipad enz...
      Je kunt ook mix scenes opslaan en oproepen.

Comment

• SH1000
        • Dec 2009
        • 220

Kun je me meer vertellen over jou gebruikservaringen met de 01v96(i) ?

Originally posted by frederic
        Het enige verschil met Yamaha is dat Presonus geen automatische faders heeft, en geen uitbreidingslot.
        Je kunt geen digitale snake voorzien.
        Voor de rest is hij ook te bedienen vanaf PC, Ipad enz...
        Je kunt ook mix scenes opslaan en oproepen.
        [Jim Collins]

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Met de gewone 01v96 heb ik wel genoeg gewerkt. Ik hoor de preamps niet graag.
          Ook wat te weinig haedroom. Bij de i versie zal dit wel niet anders zijn.

Comment

• SH1000
            • Dec 2009
            • 220

Ik lees daar verschillende berichten over. Inderdaad dat ze minder zouden klinken, maar ook gebruikers die er de voorkeur aan geven (boven de studiolives). Er zouden nieuwe pre-amps in de 96i zitten, kent iemand de verschillen of is dat slechts een verkooppraatje.

Met de gewone 01v96 heb ik wel genoeg gewerkt. Ik hoor de preamps niet graag.
            Ook wat te weinig haedroom. Bij de i versie zal dit wel niet anders zijn.
            ie
            [Jim Collins]

Comment

• vdlaanlichtengeluid
              • Jun 2010
              • 640

wij hebben er focusrite preamps voor zitten en die klinken erg goed maar ja die schijnen ook nogal wat te kosten heb ik gehoord.
              verder blijf ik erbij de de o1v96i gewoon een degelijke tafel is met op zich erg veel mogelijkheden.
              af en toe zie je ze best wel voor heel scherpe prijzen voorbij komen en daarom is de tafel toch best aantrekkelijk.

Wel moet je met de interface om kunnen gaan en zoals sommige eerlijk aangeven kunnen ze dat niet. Dat je dat dan weer wel met een presonus kan is prima, dan pak je die toch. De een gebruikt een knipex en de ander een gedore kniptang. Allebei goed maar ook ook allebei zwakke kanten.
              Dat heb je met deze mixers dus ook gewoon. Neem wat jij fijn vind en hier op het forum vind je meer Presonus fans dan Yamaha volgensmij

Gewoon een keer gaan uitproberen..

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Persoonlijk vind ik de pramps van een 01V helemaal niks: Kaal, klinisch, vlak, dun: Hoe je het ook wil noemen, er zit gewoon helemaal geen kraak of smaak aan! Ik weet dat de fanboys dit niet leuk gaan vinden, maar zelfs mijn A&H PA12 (is toch echt budget) klonk stukken lekkerder! En dat vond ik niet alleen: Ook die mensen van de toko waar ik in die tijd resideerde waren het roerend met mij eens.

Voor de grap hebben we het geprobeerd: Alles splitten en dan kijken waar standaard al het lekkerste geluid uit kwam. En dat was toch echt m'n A&H! Voor mijn gevoel heb ik ook altijd meer mijn best moeten doen op een 01V om het (naar mijn gevoel) lekker te laten klinken dan op die A&H van mijzelf. Maar ik hou dan ook van een wat warmere klank...

Originally posted by radioactivediscoshow
                De een gebruikt een knipex en de ander een gedore kniptang.
                Die Gedore komt toch echt bij Knipex uit de fabriek... Zit tegenwoordig in die ellende (vertegenwoordiger in gereedschap) dus wie helaas precies wie met wie neukt. En daar ga je bij sommige merken niet blij van worden! Die makkelijke plaklabeltjes van tegenwoordig....
                Last edited by Outline; 22-05-12, 06:29.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Er zitten ook geen 31 band EQ in. Dat stoort me vooral in de 01v's

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Er zitten ook geen 31 band EQ in.
                    Da's dus een gedore kniptang die een snijvlak mist.
                    Ik blijf bij mijn mening dat het hele Yamaha gebeuren hopeloos verouderd is, dat het 'interface-kwartje' bij mij maar niet vallen wil zegt misschien iets over mij maar denk toch eerder over de Yamaha, iedere andere digitale tafel snap ik wel na een korte uitleg.
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Outline
                      • Feb 2006
                      • 1434

Originally posted by MusicXtra
                      Ik blijf bij mijn mening dat het hele Yamaha gebeuren hopeloos verouderd is (...)
                      Als Yamaha z'n werk goed had gedaan, dan had dit de opvolger van de O1V geweest:

De Phonic Summit. Ik kom 'm in het wild zeer weinig tegen en heb ook geen idee hoe ze het doen maar het lijkt mij een stuk fijner werken dan een 01V...
                      BTW: Degene die ervaringen heeft met de Summit: Ik hoor het graag!
                      Last edited by Outline; 22-05-12, 17:24.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Lijkt me eerder een goedkope rip-off te zijn van de Studiolive.

Bovendien ook geen 31band GEQ aanwezig.

Comment

• SH1000
                          • Dec 2009
                          • 220

En hoeveel 31-bands EQ's heb ik dan voor mijn AUX'en met een presonus 16.4.2?

Bovendien ook geen 31band GEQ aanwezig.
                          [Jim Collins]

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

Daarom is de gedore ook sneller bot dan de knipex... Komt uit zelfde fabriek maar het is toch echt de eene scherper en sterker dan de andere...
                            Maar Bot... Het is duidelijk de o1v is misschien wat veroudert maar voor de meeste doeleinden waar de kleinere bandjes hem gaan gebruiken is het een goeie tafel denk ik.
                            Wij werken er wel mee en ik vind het wel fijn werken en ik kan het toch aanbevelen. Maar je komt er pas echt achter als je een eentje huurt...

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by SH1000
                              En hoeveel 31-bands EQ's heb ik dan voor mijn AUX'en met een presonus 16.4.2?
                              Op allemaal + de L/R. 8 dus

Comment

• poikman
                                • Mar 2010
                                • 2

Dit is eem mix met de 96i, drums komen binnen op een focusrite

Comment

Working...