ervaringen met 01v96i ?
Collapse
X
-
Jij komt met het eigen Yamaha materiaal maar er zijn meer spelers op de markt. Wat jij aangeeft kan niet met een 01V96 omdat hier maar één kaart in kan en dan heb je met ethersound 16/16 kanalen op het toneel. Twee 16/8 ethersound stageboxen is hierdoor niet haalbaar.
Zoals ik het beschreef kun je maximaal 24/8 hebben (het is geen Yamaha stagebox overigens) met één MY16AT kaart in combinatie met de reeds aanwezige interne ADAT en meer lukt niet als digitale snake op een 01V96.
MY16AT: € 370,- ex BTW
DSB-2408: € 1500,- ex BTW (complete kit stage-box, mixer-box en VST software voor pre-amps)
Toslink kabel: € 2,- ex BTW (x4)
Totaal: € 2235,- in BTW
Ethersound is zeker overkill op een 01V96.
Wat ik al aangaf, de meeste met een 01V96 kijken niet naar een digi-snake.Last edited by vasco; 16-05-12, 15:48.
Comment
-
Bedankt voor je reactie. Mocht je binnenkort in de buurt van Rotterdam - Breda spelen, dan kom ik graag een keer kijken (PM)
Wij gebruiken deze mixer sinds 2 weken voor onze coverband en zijn er zeer tevreden van. Zelf doe ik de mix. Het enige nadeel dat ik ervaar is de display wat iets had mogen zijn zoals de LS9. Maar ik gebruik de editor en kan online settings wijzigen via laptop. Naar klankkwaliteit is het ook zeker in orde. Wij gebruiken de XS4 en de XT5 van Fohhn om 4 artiesten te versterken. Niets dan goede reacties. Vorig weekend een mix opgenomen, elk kanaal apart met alle mogelijkheden nadien om indien nodig te bewerken.
Ik kan het aanraden voor zijn prijs, compact, gebruiksvriendelijk en al het nodige om een deftige mix in elkaar te steken. Voor meer extra's zoals auxen in XLR, 31bands, ... moet je toch wel bijna het dubbele betalen voor een mixer. Voor onze toepassing is het zeker een meerwaarde. GroetenGood is the enemy of Great
[Jim Collins]Comment
-
19 inch vind ik inderdaad wel een belangrijk pluspunt en omdat ik minimaal 20 pre-amps nodig heb zou het alternatief een presonus 24 worden.
denk toch dat je voor dat geld een aardige mixer hebt.
wij gebruiken ze toch nog erg veel omdat ze wel fijn in het gebruik zijn.
sommige dingen zijn wat klein enz maar als je er veel mee werkt is dat allemaal geen probleem en weet je toch gewoon alles te vinden.
ik vind het toch een fijne tafel en hij is erg compact en kan gewoon bovenin een 19inch rack en dat is toch voor ons het absolute pluspunt!
een bandset is daardoor toch niet groter meer dan 4 kisten en een PA inclusief mics en kabels noem maar op.
dan bedoel ik dit... verschillende rackjes met verschillende toepassing maar zo zijn ze ingericht...Good is the enemy of Great
[Jim Collins]Comment
-
Good is the enemy of Great
[Jim Collins]Comment
-
Heb je al wel een multikabel?
Zo ja, dan is die Presonus een goede optie, zo niet dan is die Roland een heel goede keus ondanks dat die een stuk duurder is.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
De Roland vind ik echt te duur. Het wordt een Studiolive 24.4.2 of een 01v96i.
Ik heb verder overigens gewone multikabels
Good is the enemy of Great
[Jim Collins]Comment
-
De eerste fabrikant die dat lukt met een fatsoenlijke mengtafel (dus eerder bezuinigen op features dan op kwaliteit) heeft denk ik een gat in de markt en zal er een heeeeleboel van verkopen
. Ik denk dat dat het punt is waar een boel kleine bandjes en PA bedrijfjes nog op wachten met de overstap, de iets grotere zijn nu met de Roland en GLD systemen al voorzien. Ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is.
It's time to play the music, It's time to light the lights ...Comment
-
de remote van behringer op klark protocol maakt best een kans.De eerste fabrikant die dat lukt met een fatsoenlijke mengtafel (dus eerder bezuinigen op features dan op kwaliteit) heeft denk ik een gat in de markt en zal er een heeeeleboel van verkopen
. Ik denk dat dat het punt is waar een boel kleine bandjes en PA bedrijfjes nog op wachten met de overstap, de iets grotere zijn nu met de Roland en GLD systemen al voorzien. Ik denk dat het slechts een kwestie van tijd is.
Behringer Digital Snake S16 digitale IO multi gaat tussen de 500 en 600 euro kosten.
hun ADA8000 is ook een hit geworden op basis van prijs/prestatie....
Als er nu een slimme DAW softwarefirma een virtueel stuk mengtafelsoftware + een Ipad/laptop naar klark converter op de markt brengt, dan is de wereld over een half jaar een slagveld op mengtafelgebied...
elk bandje met 800 euro en een ipad heeft dan een digi mengtafel met digimulti.... let op mijn woorden!lekker belangrijk!Comment
-
'tuurlijk;
- 50% PA op het podium, als muzikant in een band het geluid erbij doen (bijv. cafe of zo)
- 50% een paar andere bands en bandartiest. bruiloftje naast het podium, cafe of een feestje
- max. 20 pre-amp & 4 line in (meestal 12 pre-amp)
- max. 6 monitorgroepenLast edited by SH1000; 17-05-12, 21:55.Good is the enemy of Great
[Jim Collins]Comment
-
Dan ga je met de studiolive 24/4 veel plezier hebben.Comment

neemt niet weg dat ik €3000 wel een mooi budget vind voor een hobby. 

Comment