CDA piepers

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BJD
    • Oct 2007
    • 771

Zo te zien een stapeltje EV SX speakers: http://www.uitzending.net/gemist/109...TL_Nieuws.html

Comment

• DJ Antoon
      • May 2005
      • 1681

Die handhelds zijn trouwens beyer dynamics (of misschien mipro). En dan de dynamische uitvoering.
      Zou goed de Opus 500 serie geweest kunnen zijn. http://www.avem.com.my/v2/detail.asp?pid=486
      Met SDM860 zenders en TG X 60 microfoon koppen http://www.avem.com.my/v2/detail.asp?pid=425
      Zeker geen slechte microfoons, zijn bij mij nog nooit uitgevallen. Het enige probleem is mijn inziens dat sommige zangers hem weten te oversturen, zelfs in de minst gevoelige gain stand. Mijn eigenste heb ik daarom extra verzwakt/gemodificeerd voordat ze de zendtrap ingaan.

Hier zal het niet aan gelegen hebben.

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Ik begin er steeds meer spijt van te krijgen dat ik niet direct een mailtje naar het CDA gedaan heb. Gemiste kans weer...
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• joe
          • Jan 2003
          • 446

Laatst ook een klus daar gedaan (after passion) en het zijn zeker serieuze zuilen, echter na het luisteren heb ik er toch voor gekozen om andere speakers neer te zetten, muziek gaat er echt niet op.
          Ze staan op de foto helemaal links, de speaker die er voor staat is een meyersound upq.

Voor zo'n grote kerk valt de galm mee en kan je het zeker doen met een aantal delay speakers, wij hadden iets van 18 speakers staan.
          Zelf was ik er ook niet bij, maar die 10 sec die ik hoorde op tv waren niet best. Het leek meer op dat de RF overstuurde in de ontvangers/antenne versterker en daardoor een hoop IMP werden aangemaakt, die er dus voor zorgen dat er zo af en toe geluid uit een zender kwam wat niet de bedoeling is en 1 van de oorzaken kan zeker zijn dat er een sterke zender in de buurt was.

Ik pleit er ook voor om vaker een RF tech neer te zetten (heb ik ook wat meer werk
          Maar ik heb medelijden met de tech die daar zat.
          Last edited by joe; 13-05-12, 23:58. Reason: link foto was niet goed

Comment

• ajdeboer
            • Feb 2009
            • 198

Originally posted by DJ Antoon

Zonder microfoon of het oude systeem was spraak volkomen onverstaanbaar door alle galm. Met deze zuilen was de galm zo goed als weg.
            Nu wil ik niet lullig doen, maar met de galm valt het wat mij betreft in de Laurenskerk nog wel een beetje mee.
            Ik kan me veel moeilijkere kerken voorstellen, wat dat betreft is de Laurens nogal droog (maar het voorportaal is dan wel weer erg grappig).
            De ruimte is 1. groot (je hebt dus veel herrie nodig om geluid terug te laten keren) en 2. het type steen in daar helpt ook aardig mee.

Misschien een vreemde menig, maar als klassiek koorzanger vind ik het maar een droge kerk...

Ik heb die 'zuilen' ook wel horen rondzingen door onkundig (koster) gebruik. Als dat gaat rondzingen... Pffff!

Comment

• DJ Antoon
              • May 2005
              • 1681

Er word nu muziek en zang aangehaald, maar het ging geloof ik toch over spraak...

Comment

• moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

Op voorhand mijn excuses voor de off-topc, maar in de politiek(gaat immers over CDA toch!)is het meer regel dan uitzondering om van een bijzaak een hoofdzaak te maken :-)

Ben ik de enige die heel benieuwd is naar de constructie met die C017 hoeken die op de grond leunt?

Die twee hoeken dragen de complete ligger, bochtjes zullen voor de helft ook op de grond leunen, maar houdt je zo geen kromme hoekstukken over?
                Just curious!
                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by moderator
                  in de politiek(gaat immers over CDA toch!)is het meer regel dan uitzondering om van een bijzaak een hoofdzaak te maken :-)
                  Die twee hoeken dragen de complete ligger, bochtjes zullen voor de helft ook op de grond leunen, maar houdt je zo geen kromme hoekstukken over?
                  Dit was niet bij de CDA, is dus dubbel off topic.
                  Het zou kunnen dat er, hoe noem je die dingen, klaphoeken of zo? op de baseplate zitten en dan aan de truss. Je hebt dan extra scharnieren.

Comment

• Hansound
                    • Apr 2006
                    • 832

ik had zsm 4 x een shure sm58 uitgedeeld, die mensen waren al lang bereid om een microfoontje door te geven.
                    Als ik draadloze setjes mee heb gaan er altijd een paar ouwe stinkende sm58's mee... (die doen het namelijk...)

De geluidstechnici staan er weer gekleurd op.. met dank aan een stel knoeiers !!!!

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Bij belangrijke klussen zorg je inderdaad altijd voor bedrijfszekerheid.

Dus bij gebruik van draadloze headsets, een aantal draadloze handhelds als backup en daarnaast in ieder geval een bedraad alternatief. Verder kun je inderdaad voorspellen dat bij een dergelijk evenement veel pers met eigen zendersetjes zal komen en is het dus juist belangrijk hier zoveel mogelijk rekening mee te houden.

En gezien de redelijk vaste opstelling was een kabeltje ook vast niet zo erg geweest.

Comment

• Podium Verhuur
                        • Mar 2012
                        • 480

Bedoel je scharnierhoeken of tewel bookcorners? Deze mogen helemaal niet belast worden. Dus maakt het geheel eerder zwakker dan sterker. Ik moest ook even knipperen met mijn ogen voordat ik begreep wat men daar gedaan had.
                        Ik dacht eerst dat de hele handel omgevallen was.

Het is een raar ding. Als er een baseplate onder zit leunt die op de rand van de baseplate als hij er niet op zit dan rust dit hele ding op de zijkant van 8 buizen.
                        Die movingheads hangen ook mooi achter de monitor.

Ook wel een aparte keuze om zoveel trussen op het podium te zetten in zo'n mooie kerk, maar dat is natuurlijk helemaal de smaak van de opdrachtgevers.

Als je op hun site kijkt kom je wel dubieuze dingen tegen:
                        Last edited by Podium Verhuur; 14-05-12, 17:30.

Comment

• joe
                          • Jan 2003
                          • 446

Hoe bedoel je off topic

De DJ bar is van de opdrachtgever dus ja hij wou dit

Als je op hun site kijkt kom je wel dubieuze dingen tegen:
                          http://www.mdsoundandlight.nl/html/f...pasen_2012.jpg
                          Aha, je bent niet de eerste die zich afvraagt hoe dit zit.
                          Er zit nog een hele truss constructie onder het podium die bv de delen aan elkaar verbinden en poten van 3m naar voren heeft.
                          Alles is h30v en met box corners. Na het te hebben uitgerekend hebben we het ook in een test opstelling uitgetest met 2m extra truss en 4x het gewicht.
                          Je hebt gelijk, veiligheid gaat voor, daarom ook getest na het uitrekenen

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5950

In my defense...CDA is een christelijke partij, andere klusje was een uitvoering van the passion...

Gepruts met zenders blijft natuurlijk waar het over gaat, maar zo te lezen zijn de meningen daarin gelijkgestemd.
                            ...Wat op zich ook wel eens leuk is hier
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• jakkes72
                              • Dec 2003
                              • 1015

Vandaag in een rouwdienst meegemaakt (als bezoeker/gast):
                              3 handheld draadloze microfoons.
                              Tijdens een intro van een nummer (begeleiding middels e-piano) en 2 zang een plopje, korte lichte sshh. Ik keek een collega geluidsman aan en sprak tot hem: dat was een draadloos waar de batterij van leeg is...
                              Het nummer is voorbij, de broer van de overledene wil het woord nemen door in de 3e mirofoon te praten: geen geluid....

Frustratie nummer 2 in de top 10 ongeveer!!

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Originally posted by moderator
                                In my defense...CDA is een christelijke partij, andere klusje was een uitvoering van the passion...
                                Daar moet je mee oppassen, een andere religie had je met je hoofd naar beneden van een flatgebouw gegooid, en bij een andere geaardheid hadden ze een felgekleurd monument tegen je opgericht...

Comment

Working...