Benodigd budget licht en geluid musical

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • BJD
    replied
    Originally posted by animaldrums
    Bedankt voor de vele reacties, zowel voor die zonder als met een (geschat) bedrag, het geeft iig een richting waarin gedacht moet/kan worden.
    Offertes zullen t.z.t. zeker opgevraagd gaan worden, uit één van de reacties maak ik op dat, naast hetgeen ik al opgegeven heb, de offerte aanvraag aangevuld moet worden met:
    aangeven wat voor (type) stuk het is, wat aanwezig is qua techniek, stroomvoorziening etc. en eventuele "speciaaltjes".
    Graag zou ik op "speciaaltjes" een toelichting krijgen, wat moet ik me hier bij voorstellen?
    Als er nog meer tips zijn om een zo volledig mogelijke offerteaanvraag op te kunnen stellen, dan hoor ik die graag.
    Let er op dat je niet te gespecificeerd je offerteaanvraag in gaat. Ik ken bedrijven die als jij met een lijst aankomt wat je graag wil hebben die een op een overnemen en dat aan je verhuren. Als jij vooral aangeeft wat je wil zonder in de eerste instantie specifiek te zijn wordt er meer met je meegedacht. (dat is mijn ervaring althans). Speciaaltjes op het gebied van geluid zijn mensen met instrumenten, zang, instarts, koppeling met video, enz. Met licht kan het zijn dat je bepaalde punten op het podium individueel verlicht wil hebben, of een sterrendoek oid op de achtergrond. Staar je trouwens niet blind op headsets! Als je de spelers aanleert om op een aardig volume te praten en de zaalakkoestiek laat het toe dan heb je soms helemaal geen headsets nodig.
    Last edited by BJD; 24-04-12, 06:39.

    Leave a comment:


  • salsa
    replied
    Originally posted by frederic
    Waarom zou hij die vraag hier niet mogen stellen?
    Hij doet er zeer verstandig aan om eerst zijn vragen te stellen aan niet commercieel gebonden bronnen.
    Eerst grondig inhoudelijk nadenken zodat je exact weet waarvoor je prijs moet vragen.

    Want de ervaring leert dat verhuurders hun uitrusting willen verhuren, en dikwijls onnodig veel opnemen in de offerte.

    *Zucht*

    Beste Frederic,

    De vraagsteller geeft aan in zijn eerste post opzoek te zijn naar een bedrijf....
    Dat moet hij zeker gaan doen, omdat er vele forumleden goede bedoelingen hebben maar daar komt hij geen reet mee uit!!
    Wij 'zien' de zalen niet, toneel niet, de huis installatie niet, en ga zo maar door...
    Dus een hypothetische vraag zal een hypothetisch antwoord krijgen..

    Nogmaals, beter om diverse bedrijven een offerte te vragen, zie je de verschillen en dan vragen waarom en je keuze maken.

    Dave

    Leave a comment:


  • animaldrums
    replied
    Bedankt voor de vele reacties, zowel voor die zonder als met een (geschat) bedrag, het geeft iig een richting waarin gedacht moet/kan worden.
    Offertes zullen t.z.t. zeker opgevraagd gaan worden, uit één van de reacties maak ik op dat, naast hetgeen ik al opgegeven heb, de offerte aanvraag aangevuld moet worden met:
    aangeven wat voor (type) stuk het is, wat aanwezig is qua techniek, stroomvoorziening etc. en eventuele "speciaaltjes".
    Graag zou ik op "speciaaltjes" een toelichting krijgen, wat moet ik me hier bij voorstellen?
    Als er nog meer tips zijn om een zo volledig mogelijke offerteaanvraag op te kunnen stellen, dan hoor ik die graag.

    Leave a comment:


  • BJD
    replied
    Leuk dat je het materiaal tot je beschikking hebt, maar je mag het dan niet gebruiken. Of je moet de relatie met je verhuurder graag op het spel willen zetten, maar gezien de prijzen die hij rekent zou ik dat maar niet doen.

    Leave a comment:


  • frederic
    replied
    Originally posted by hugovanmeijeren
    @frederic
    Dus 1 dag huren (bouw- en breekdagen worden nagenoeg nooit gerekend bij dry-hire) en zonder personeel dus? Is dus totaal niet te vergelijken.
    D&B J serie ga je echt niet zelf opbouwen en uitrekenen hoor.

    En €480,- voor 16 headsets is erg goedkoop, maar vast wel mogelijk als je een goede relatie met een bepaalde verhuurder hebt. Is wederom weer voor 1 dag en mijn schatting op basis van 3 dagen... Opnieuw totaal niet te vergelijken.
    De meeste verhuurders is donderdag of vrijdag op te halen, en dinsdag terug omdat merendeel de maandag niet open zijn.
    Ik heb ze dan dus 1 repetitiedag en 3 uitvoerings avonden ter mijn beschikking.
    idd als je een goeie en correcte relatie opbouwd met je verhuurder kun je goede prijsjes bekomen.


    Op deze manier krijgen we een eindeloze discussie waar niemand bij gebaat is... Ik denk dat de TS nu wel een klein beetje een idee heeft in welke richting hij moet denken, en dat hij nu beter een aantal offertes kan gaan laten maken.

    Groeten Hugo
    de TS moet eerst exact weten wat hij zal uitvoeren.

    Leave a comment:


  • frederic
    replied
    Wel met personeel: 2 man

    Leave a comment:


  • hugovanmeijeren
    replied
    @frederic
    Dus 1 dag huren (bouw- en breekdagen worden nagenoeg nooit gerekend bij dry-hire) en zonder personeel dus? Is dus totaal niet te vergelijken.

    En €480,- voor 16 headsets is erg goedkoop, maar vast wel mogelijk als je een goede relatie met een bepaalde verhuurder hebt. Is wederom weer voor 1 dag en mijn schatting op basis van 3 dagen... Opnieuw totaal niet te vergelijken.


    Op deze manier krijgen we een eindeloze discussie waar niemand bij gebaat is... Ik denk dat de TS nu wel een klein beetje een idee heeft in welke richting hij moet denken, en dat hij nu beter een aantal offertes kan gaan laten maken.

    Groeten Hugo

    Leave a comment:


  • jadjong
    replied
    Originally posted by frederic
    Voor die prijs huur ik voor ons festival een 20 modules en 6 subs D&B J serie line Array met FOH en monitor Digico mengtafel, en 6 monitors. (Voor buiten)
    En mijn verhuurder vraagt 480€ voor 16 DPA headsets inclusief sennheiser zenders.
    Voor dat geld huur je overal van die zwarte boxen. Maar twee man voor zaal & zenders wil ook geld aan het einde van de maand.

    Twee man personeel: 600.- per dag 2400.- voor vier dagen (geen staffel)
    16 zenders: 40x16 = 640 per dag. 1280 voor vier dagen (staffel x2)
    Geluidssetje en randapparatuur: 250.- per dag. 500.- voor vier dagen (staffel x2)
    Totaal zonder transport en voedsel ben je al 4180.- kwijt.

    Leave a comment:


  • frederic
    replied
    2 dagen, want de dag ervoor is opstellen, en het festival begint van 14u tot laten we maar zeggen de vogeltjes 's morgens weer beginnen te fluiten.

    Leave a comment:


  • renevanh
    replied
    Originally posted by frederic
    Voor die prijs huur ik mijn D&B line Array met FOH en monitor Digico mengtafel, en 6 monitors. (Voor buiten)
    Maar wel maar voor één dag zeker?

    Leave a comment:


  • frederic
    replied
    Voor die prijs huur ik voor ons festival een 20 modules en 6 subs D&B J serie line Array met FOH en monitor Digico mengtafel, en 6 monitors. (Voor buiten)
    En mijn verhuurder vraagt 480€ voor 16 DPA headsets inclusief sennheiser zenders.
    Last edited by frederic; 23-04-12, 15:18.

    Leave a comment:


  • vasco
    replied
    Zoals Hugo al aangeeft, een paar duizend euro ben je zo verder en dat is geen rare schatting en heeft niets met een sportplein te maken.

    Voorbeeld van een amateurproductie begin deze maand (als je een bedrag wilt horen) voor een compleet weekend:
    - 16 zenders
    - 1 digitale mengtafel
    - 1 CD speler (geen live muziek)
    - 4 monitoren
    - 2 man personeel (geluid, FOH en zenders) inclusief diner en onkosten
    - Voor het zaalgeluid gebruikte wij de huisset van het theater en die zal wel bij de prijs van de zaal zitten
    - Geen licht, was van het theater zelf en die zal wel bij de prijs van de zaal zitten

    Kwam rond 3000 euro ex BTW.

    Voor deze groep doen wij ook voorstellingen met live muziek en dan gaat het snel richting/over de 5000 euro ex BTW.
    Last edited by vasco; 23-04-12, 14:29.

    Leave a comment:


  • hugovanmeijeren
    replied
    Originally posted by frederic
    Wil je een sportplein voorzien van geluid?
    Tja, dit is natuurlijk precies wat je gaat krijgen bij dit soort vragen en zodra er prijzen genoemd gaan worden...

    Misschien werk jij wel voor niets, maar het gaat hier om een productie van 3 dagen, waar ongetwijfeld ook nog wel een generale repetitie bij komt kijken. Ga alleen maar eens de personeelskosten (voor het gemak ben ik alleen maar van één geluidstechneut en één lichttechneut uit gegaan) optellen... Reken daar nog maar even wat materiaal bij (15 zenders à 35,- per stuk (dat is de prijs die wij zelf vragen en ik weet dat dat héél voordelig is) voor 3 dagen, incl staffel zit je al op €1050,- excl. BTW), en je zult zien dat het helemaal geen rare schatting is.

    Groeten Hugo

    Leave a comment:


  • frederic
    replied
    Originally posted by hugovanmeijeren
    Als ik zo heel grof reken op basis van de (zeer beperkte) gegeven informatie, dan denk ik dat je al snel rekening zult moeten houden met een bedrag van minimaal een €3000,- excl. BTW
    (je wilde graag een bedrag horen), dan heb ik even snel de kosten voor zenders, klein geluidssetje geschikt voor de capaciteit van de zaal, basis licht en personeel gerekend.

    Maar als de wensen voor bijvoorbeeld het licht veel uitgebreider zijn dan kunnen de kosten natuurlijk heel anders uitvallen.
    Het beste lijkt mij om een aantal gespecificeerde offertes aan te vragen, houd er daarbij rekening mee dat je dan ook duidelijke wensen voor wat betreft het licht op papier zult moeten zetten.


    Groeten Hugo
    Wil je een sportplein voorzien van geluid?

    Leave a comment:


  • frederic
    replied
    Originally posted by salsa
    Zo'n vraag hoef je hier niet te stellen, ga gewoon opzoek naar een Pro Licht-en geluids bedrijf en leg al je wensen aan hun voor, en doe dit ook bij andere aanbieders..

    Dave
    Waarom zou hij die vraag hier niet mogen stellen?
    Hij doet er zeer verstandig aan om eerst zijn vragen te stellen aan niet commercieel gebonden bronnen.
    Eerst grondig inhoudelijk nadenken zodat je exact weet waarvoor je prijs moet vragen.

    Want de ervaring leert dat verhuurders hun uitrusting willen verhuren, en dikwijls onnodig veel opnemen in de offerte.
    Last edited by frederic; 23-04-12, 14:58.

    Leave a comment:

Working...