Advies voor Meetmicrofoon

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yorick
    • Oct 2010
    • 37

Advies voor Meetmicrofoon

Hey mede forum members.

Helaas is mijn Behringer ECM 8000 overleden en wil graag een nieuwe betaalbare meetmicrofoon aanschaffen om samen met Smaart te gaan gebruiken.
    Natuurlijk weet ik dat er niks tegen het gehoor op kan, maar gewoon omdat het altijd wel handig is.

Ik ben de volgende microfoons al tegen gekomen:
    DBX RTA-M
    Behringer ECM 8000
    Beyerdynamic MM1
    MBHO 550
    Audix TM1
    Audix TR40

Het liefst wil ik onder de €450,00 ex BTW blijven.
    Welke microfoon raden jullie mij aan? Waar hebben jullie de beste resultaten mee en ervaring? Zijn er andere alternatieven?

Alvast bedankt voor de moeite en het advies.
    Last edited by yorick; 12-03-12, 18:26.
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Die Behringer is met grote voorsprong het beste wat je voor je geld kunt krijgen.
    Ding kost niks en doet gewoon wat hij moet doen, het hele spectrum zo recht mogelijk in een signaaltje omzetten.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
      • Jul 2006
      • 1298

Je zou eventueel kunnen kijken naar een DPA 4091 .
      Houdt in gedachte dat de frequentie response tussen bv. een DPA4007 en de "Midas"mic niet veel verschillen t.o.v. elkaar . Het level wat de behringer maximaal aankan is wel een stuk minder dan de zogenaamd echte meet micro's .
      Ook belangrijk (iig voor mij) is het meten met multiple mic's .
      De set van 6 4007's die ik heb is gematched tot op een 1/4db (iig toen ik ze kocht of ze noch steeds matchen moet ik weer eens een keer checken)

Tijdens de meyer seminars is dit een van de behandelde onderwerpen een mic compare met SIM en daar zie je dat de meeste micro's niet veel van elkaar verschillen behalve dan het level op je scherm .

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Heb me ook laten vertellen dat de meeste fabrikanten allemaal van hetzelfde kapsel gebruik maken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Lijkt me stug dat er veel gebruik maken van Bruel & Kjear kapsels daar de meeste mic's dan toch een tikkie duurder zouden zijn (en een tikkie beter zouden klinken maar goed dat is weer een andere discussie) .
          Verder Ik heb 1 x een 4007 voor de kick gebruikt .
          Ten 1ste vonden de subs dit niet fijn op zijn zachtst gezegd
          Dit zou ik niet in mijn hoofd halen met een "midas" (sorry behringer) mic maar goed mischien zou dit ook prima kunnen hoewel ik het betwijfel

Comment

• Wim Siebelink
            • Jul 2001
            • 51

ik heb een hier paar EMX-7150's gekocht

Het scheelde aardig in prijs in vergelijk met via Rational Acoustics

Comment

• qvt
              • Oct 2009
              • 721

Originally posted by MusicXtra
              Die Behringer is met grote voorsprong het beste wat je voor je geld kunt krijgen.
              Ding kost niks en doet gewoon wat hij moet doen, het hele spectrum zo recht mogelijk in een signaaltje omzetten.
              Hier ga ik in mee! Maar zoals Timo al zegt alleen als je slechts 1 mic gebruikt omdat de behringers onderling nogal kunnen verschillen, in het geval van een enkele mic geen punt want hij scheelt maar enkele dB's tegenover de duurde earthworks bijvoorbeeld en dat is voor de meeste situaties zoals een hal uitmeten ruim voldoende.

een DPA 4091 zoals Timo zegt zou een erg leuke optie zijn als je wat meer wilt uitgeven
              There is no substitute for imagination

Comment

• NesCio01
                • May 2010
                • 1987

Hoi,

Als gebruiker van een aantal overheads van MB, kan ik
                je de MB 550 zeker aanraden. Deze blijft bruto
                ook nog eens binnen je budget.

grtz

Nes
                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• yorick
                  • Oct 2010
                  • 37

Bedankt voor de reacties.
                  MB 550 heb ik ook wel op het oog.. Heb nu ook interessant aanbod van iemand anders gehad.
                  Even kijken hoe dat af loopt, maar dat zal wel goed komen haha..
                  De Behringer is voor mij afgevallen omdat deze onderling veel kan verschillen. (gisteravond even naar reviews gezocht).

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Ik heb ook die behringer, ben er wel tevreden over omdat hij doet wat hij moet doen voor niet veel geld.

Comment

Working...