GLD of yamaha LS 9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkes72
    • Dec 2003
    • 1015

't is wel wat werk..., maar voor mijn S1608 heb ik dit gedaan:
    De S1608 +/- 20 cm vanaf de voorkant in een flightcase gemaakt.
    Een patchpaneel voor de S1608 gemaakt met daarop (in mijn geval) 16 XLR-F chassisdelen, deze chassisdelen verbonden met de resp inputs op de S1608. Vanaf het patchpaneel tevens een koude verbinding gemaakt naar een socapex connector. (1-12 van de S1608 is dan channel 1-12 op de socapex) Ik kan dus zowel de socapex gebruiken, maar ook rechtstreeks op de patchpaneel aansluiten. Je zou ook nog kunnen kiezen om de socapex niet 1-op-1 te verbinden met het patchpanel, maar via XLR-M te patchen op het patchpaneel. De outputs van de stagebox gaan gewoon naar een XLR-M chassisdeel op een patchpaneel. Bij mij zie je de S1608 niet eens zitten in de flightcase.... (Is een 6HE kistje met daarin de S1608 (4 HE) en 2 QSC PLX1804 amps (2 * 2 HE) maar doordat de S1608 zover naar achteren zit valt die achter een QSC.

Ik zal nog wel wat foto's maken vandaag..., maakt het wat duidelijker.

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Originally posted by jakkes72
      (Is een 6HE kistje met daarin de S1608 (4 HE) en 2 QSC PLX1804 amps (2 * 2 HE) maar doordat de S1608 zover naar achteren zit valt die achter een QSC.

Ik zal nog wel wat foto's maken vandaag..., maakt het wat duidelijker.
      Opgeteld kom ik op 8 HE uit....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

@MusicXtra: correct, maar doordat de S1608 achter de QSC's geplaatst zijn kan ik een 6HE kistje gebruiken...

Comment

• MusicXtra
          • Feb 2006
          • 9316

Is het dan niet een onmogelijk diepe kist?

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Hier een link naar de foto's met wat commentaar erbij...
            klik

Comment

• MarkRombouts
              • Jan 2005
              • 1391

Wel een lekker compacte setup. Interessante ideeën voor mij. Bedankt voor het posten.

Ik ga mijn amp racken sowieso niet integreren in mijn stageblok. Zowel de ampen als het stageblok gaan ook vaak los weg, dus dat is voor mij niet handig. Hoor graag nog meer ideeen.

Het whirlwind setje ziet er ook wel handig uit moet ik zeggen.

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Moet zeggen dat ik het wel een hoop gedoe vind om te zorgen dat je een LK37 op je stagebox aan kunt sluiten, zelf heb ik de 1608's altijd los zonder case erom op het podium liggen en voor transport een mooi kistje waarin 2 1608's, 2 CAT5 haspels (100m) en een 230V haspel (50m).

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Daar zit ook eigenlijk precies mijn twijfel. Het is een hoop gedoe, kost dus ook wat meer in aanschaf. Aan de andere kant geeft het wel veel overzicht en gemak tijdens producties en dat is natuurlijk ook wel wat waard.

Vandaar dat ik het whirlwind patchpaneel wel interessant vind. Mijn GLD racken kunnen dan samen met een dergelijk 2HE paneel in een 6He rackje. Lekker compact. Ik kan dan wel tijdens transport de XLR-en van de LK's in de GLD racken laten zitten, waardoor ik op locatie direct met de LK's aan de slag kan. Indien nodig kan ik dan wel losse XLR-ren prikken in de GLD racken.

DE GLD AR racken los op het podium om daar rechtstreeks te prikken vind ik niet echt handig. Qua model zijn ze daar ook niet echt geschikt voor, dat gaat met de S1608 veel beter. Daarnaast vind ik het altijd wel prettig als ik ook tijdens de productie indien nodig nog wat kan patchen of aanpassen/aanvullen. Een centraal stagerack heeft dus zeker mijn voorkeur.
                  Last edited by MarkRombouts; 18-03-12, 16:19.

Comment

• jakkes72
                    • Dec 2003
                    • 1015

Voor mijn setup is dit het snelste:
                    Kleine setup >> dit amprack en passief luidspreker systeem
                    Grotere setup >> dit amprack voor monitors, en een ander amprack voor Front, 3 weg actief.

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Originally posted by MarkRombouts
                      Vandaar dat ik het whirlwind patchpaneel wel interessant vind. Mijn GLD racken kunnen dan samen met een dergelijk 2HE paneel in een 6He rackje. Lekker compact. Ik kan dan wel tijdens transport de XLR-en van de LK's in de GLD racken laten zitten, waardoor ik op locatie direct met de LK's aan de slag kan. Indien nodig kan ik dan wel losse XLR-ren prikken in de GLD racken.
                      Waarschijnlijk moet je em dan wel zelf knutselen, want die Whirlwind komt in totaal op 5*12=60 kanalen...
                      Wat ik zou doen is 3*12 kanalen, met voor elke LK een stuk of wat Convertcon's, om ook outputs voor bedrade in-ear of actieve monitoren via je vaste systeem te kunnen doen. Als je de XLRren tijdens transport gepatched wilt laten heb je wel wat ruimte nodig denk ik, dus je moet óf een diep deksel, óf je rackrails meer naar achteren (ik weet niet of je al een kist hebt, en of je kant&klaar kisten koopt of ze custom laat bouwen/zelfbouw).

En zou je een paar fotootjes willen posten als het allemaal af is?

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Heb wat verschillende ideeën opgedaan. Ik weet nog niet wat het definitief gaat worden. Ik denk aan oplossing gelijk aan het Whirlwind paneeltje of aan een compleet patchrack met LK37 en XLR-en met vaste bekabeling naar de GLD racken.

Wat het gaat worden zal de tijd leren. Ik wacht eerst maar eens even af tot mijn bestelling geleverd wordt.

Comment

• Big Bang
                          • Apr 2008
                          • 652

Ik denk dat de mooiste oplossing is om de stageblocken verdiept in de kist te bouwen, met daarvoor een patchplaat met xlr-en en andere benodigde connectoren. Voordeel is dan bijvoorbeeld dat je zelf de power connector kan kiezen (powercon aan de voorkant of juist niet), LK aansluitingen kan maken zonder spin en dat ook het doorlus kabeltje tussen het grote en kleine stageblok niet kan beschadigen. Laat je zo'n paneel maken bij ShaefferAG en je hebt een heel mooi en robuust kistje ;-).
                          It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• MarkRombouts
                            • Jan 2005
                            • 1391

Ik zou er dan denk ik voor kiezen om de GLd racken aan de achterzijde van het rack te bouwen. Wel vast bekabeld en met een iets diepere rackrails.
                            Aan de voorzijde dan de patchpanelen met LK37 en XLR e.d.

Op die manier zou ik dan indien nodig nog iets kunnen patchen tussen de LK en GLD inputs.

Comment

• djspeakertje
                              • Oct 2008
                              • 1912

Maar niet als je rack tegen de muur staat... Of je moet er steeds omheen lopen (zijkant tegen de muur)...

Daan
                              I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                              I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

Klopt, maar of dat nu zo erg is.
                                Ik verwacht als ik het zo ga maken toch niet vaak iets te wijzigen in de patch op de GLD rackjes. Je kunt immers altijd in de tafel de patch aanpassen.
                                De patch in het rack zal dus alleen in noodgevallen gebruikt worden, vind het wel fijn om die mogelijkheid zonder veel gedoe beschikbaar te hebben, ipv het hele rack te moeten openschroeven.

Comment

Working...