GLD of yamaha LS 9

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Juist ja, even gemist.

Maar GLD + AR2412 + AR84 (dan heb je 32 kanalen) voor 6000,- lijkt me wel wat optimistisch...
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Originally posted by renevanh
      Juist ja, even gemist.

Maar GLD + AR2412 + AR84 (dan heb je 32 kanalen) voor 6000,- lijkt me wel wat optimistisch...
      Als ik de prijs van de CUE beurs goed herinner moet dit precies lukken !
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

Maar GLD + AR2412 + AR84 (dan heb je 32 kanalen)
        Noop, met deze configuratie heb je 40 kanalen. Je vergeet de 8 lokaal op het console. Als de TS maar 24 ingangen op snake nodig heeft maakt het met enkel een AR2412 een tafel met 32 kanalen en kan het zeker onder de 6000 euro (ex BTW).

Neem aan dat jullie hem konden beluisteren, hoe is de klank en zijn de effecten?
        Er kan o.a. een ACE kaart in, betekend dit dat het ook als remote voor de iDR kan functioneren met waarschijnlijk de beperking van 48 ingangen maximaal?
        Hoe zit het met de ethernet port op het console waarvan in de brochure staat toekomstig gebruik, moet ik hier denken aan een mogelijke offline editor?
        Dit is in onze situatie toch wel veel gebruikt met de Roland's, console is op klus en offline op de pc maken wij alvast de basis voor de volgende klus in orde.
        Last edited by vasco; 06-03-12, 21:32.

Comment

• renevanh
          • Oct 2004
          • 2371

Originally posted by vasco
          Noop, met deze configuratie heb je 40 kanalen. Je vergeet de 8 lokaal op het console. Als de TS maar 24 ingangen op snake nodig heeft maakt het met enkel een AR2412 een tafel met 32 kanalen en kan het zeker onder de 6000 euro (ex BTW).
          Van die 8 lokaal zijn er 4 XLR en 2 stereo RCA ingangen. Op papier heb je dan 32 kanalen, maar in de praktijk heb je 24 XLR op het podium.

Neem aan dat jullie hem konden beluisteren, hoe is de klank en zijn de effecten?
          Op de klank heb ik niet echt gelet eerlijk gezegd. Stond ook geen dikke PA ofzo, 2 Genelec's en dat was voldoende.
          Effecten zijn nagenoeg gelijk aan de iLive.

Er kan o.a. een ACE kaart in, betekend dit dat het ook als remote voor de iDR kan functioneren met waarschijnlijk de beperking van 48 ingangen maximaal?
          Je kan de audio van de iDR stageblock gebruiken, maar je kan de iDR niet bedienen.

Hoe zit het met de ethernet port op het console waarvan in de brochure staat toekomstig gebruik, moet ik hier denken aan een mogelijke offline editor?
          Op de console zit een ethercon voor de dSnake (naar de AR2412) en een ethercon voor expander (een extra AR84) en aan de AR2412 kun je nog een AR84 koppelen. Verder zit er inderdaad een ethernet poort. Waarvoor die precies gaat dienen is nog niet bekend, maar waarschijnlijk moet je inderdaad denken aan een of ander managment/control verhaal of streaming over TCP/IP.

Ik heb begrepen dat je je shows gewoon op een USB stick kan opslaan. Software bestaat nog niet en is ook nog niet aangekondigd (maar zal vast wel komen). Dan kun je ongetwijfeld ook shows op je PC/Mac voorbereiden en inladen op je tafel.

Comment

• hugovanmeijeren
            • Oct 2004
            • 1436

Op de klank heb ik niet echt gelet eerlijk gezegd.
            Was je dan van plan om het ding aan de muur te schroeven om je kamer op te leuken?
            Je gaat een mengtafel beluisteren en je let niet op de klank, heb ik iets gemist of heb je je oren niet meer nodig bij het mixen van geluid tegenwoordig..?

Groeten Hugo
            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

Daarnaast, om klankverschillen duidelijk te krijgen heb ik persoonlijk liever een mooi setje nearfield monitoren dan een dik PA in een meestal kleine showroom

Comment

• renevanh
                • Oct 2004
                • 2371

Originally posted by hugovanmeijeren
                Je gaat een mengtafel beluisteren en je let niet op de klank, heb ik iets gemist of heb je je oren niet meer nodig bij het mixen van geluid tegenwoordig..?
                Ghehe.
                Nee, tuurlijk is de klank van belang. Echter heb ik de iLive al genoeg gehoord om te weten dat die prima klinkt en aangezien de GLD uiteindelijk op gebasseerd is op de lessen die geleerd zijn bij de iLive zal de GLD op z'n minst even goed klinken. Het zou me echt helemaal niks verbazen als er exact dezelfde pre-amps en AD/DA converters in zitten. Sterker nog: het zou me verbazen als dat niet zo is.
                De klank vind ik in dit geval eigenlijk geen issue, dat geloof ik wel, net zoals ik nu al wel geloof dat de Behringer X32 een werkbaar apparaat wordt (om maar eens een voorbeeld te noemen).
                Bij de Behringer X32 wordt het voor mij de klank die belangrijk is - dat is het tenslotte een issue bij Behringer - maar bij de GLD is het voor mij het gebruiksgemak. Dat viel me bij de iLive nogal tegen en daar toont de GLD ongetwijfeld verbeterpunten.
                Als het puntje bij het paaltje komt heb ik hoogstwaarschijnlijk geen budget om een GLD aan te schaffen, maar ik weet dat ik hem ongetwijfeld ga tegenkomen. Al eens een hands-on ervaring gehad hebben heeft dan ontzettend veel meerwaarde, daarom ga ik graag naar dit soort demo's of seminars. Puur de ontwikkelingen bijhouden en de globale werking van een mixer alvast kennen.
                Voorbeeldje: Nog nooit een M7CL aangeraakt hebben en er eentje voorgeschoteld krijgen is zweten (WTF! Hoe werkt dit!), maar al eens een uurtje met een Digico gestoeid hebben en hem dan last-minute voor je neus krijgen (op zaterdagochtend uit je bed gebeld worden met de vraag of je NU wilt vertrekken naar productie X op locatie Y, staat een SD9) geeft rust. Dan zal de klank me eerlijk gezegd een zorg zijn, dat zit wel goed.

Originally posted by BJD
                Daarnaast, om klankverschillen duidelijk te krijgen heb ik persoonlijk liever een mooi setje nearfield monitoren dan een dik PA in een meestal kleine showroom
                Prima, maar dan ga je dus vergelijken. Identieke speakers, mixers naast elkaar en spelen maar.
                Als er geen iLive naast staat(en die heb je ook niet de afgelopen week gehoord) EN het zijn andere speakertjes, dan kun je onmogelijk een oordeel vellen.
                Last edited by renevanh; 06-03-12, 23:32.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by BJD
                  Met liniaire monitoren een live mengtafel testen? Dacht het niet.

Comment

• daviddewaard
                    • Mar 2008
                    • 627

Originally posted by hugovanmeijeren
                    Was je dan van plan om het ding aan de muur te schroeven om je kamer op te leuken?

Groeten Hugo
                    AMEN! dat slaat de kop op zijn spijker ( of was het nou andersom :-) )
                    A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Prima, maar dan ga je dus vergelijken. Identieke speakers, mixers naast elkaar en spelen maar.
                      Als er geen iLive naast staat(en die heb je ook niet de afgelopen week gehoord) EN het zijn andere speakertjes, dan kun je onmogelijk een oordeel vellen.

Dan neem je je koptelefoon mee.

Daan
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MarkRombouts
                        • Jan 2005
                        • 1391

Vandaag de demo workshop gehad van de GLD bij TMaudio.

Zeker onder de indruk van de mogelijkheden van dit systeem bij de gegeven prijsstelling. Mijn LS9 komt dus vrijwel zeker te koop te staan.

Ga nog wel een keer een afspraak maken om de set in het echt te testen bij een komend project, voor de definitieve beslissing wordt genomen.

Qua mogelijkheden zeker gewaagd aan de LS9, meer flexibiliteit is zeker aanwezig in de GLD. Meer processing in de zin van GEQ, PEQ en FX.
                        En natuurlijk een digitale multi !!

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Originally posted by djspeakertje
                          Dan neem je je koptelefoon mee.

Daan
                          Even simpel een CDtje opzetten en met een koptelefoon luisteren is absoluut geen manier om een tafel op klank te beoordelen.
                          Beter is om een multitrack af te spelen, veel compressors, effecten en gates gelijktijdig te gebruiken zodat de processor goed aan het werk gezet wordt.
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• hugovanmeijeren
                            • Oct 2004
                            • 1436

TM Audio kennende wordt er ongetwijfeld met multitracks gewerkt, je hebt dan dus best een realistische testmogelijkheid (natuurlijk niet hetzelfde als live, maar je kunt de tafel wel fatsoenlijk aan de tand voelen). Als een tafel echt niet klinkt dan merk je dat snel genoeg.

Uiteindelijk gaat het er natuurlijk om dat jij gewoon je ding kan doen op die tafel en het publiek en/of de band tevreden kan stellen.

Groeten Hugo
                            Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• MarkRombouts
                              • Jan 2005
                              • 1391

Stond inderdaad een laptopje met Dante verbinding naar de GLD. Opnames van de repetities van de laatste nooit uitgevoerde Michael Jackson shows in London.

Dante interface kaart in de GLD, software drivers op de computer en je hebt een 64 in/uit geluidskaart voor opnames e.d.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by MusicXtra
                                Even simpel een CDtje opzetten en met een koptelefoon luisteren is absoluut geen manier om een tafel op klank te beoordelen.
                                Beter is om een multitrack af te spelen, veel compressors, effecten en gates gelijktijdig te gebruiken zodat de processor goed aan het werk gezet wordt.
                                Ja maar daarmee test je nog niet de preamps.

Ik zou dit toch ook in een livesituatie willen testen.

Comment

Working...