dbx speaker software??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tummy
    • Nov 2008
    • 324

dbx speaker software??

Goedenavond!

ik ben opzoek naar de 'speaker' en 'versterker' software die ik in de dbx driverack 260 kan laden.
    momenteel staat de combinatie die ik zoek er niet in. en wil eerst kijken waarin dit met de wizard resulteerd voordat ik zelf met een heel 'custom' verhaal bezig ga.

ik heb kwa top/mid speakers 4x de jbl AC 2215/00
    en 1x de SRX 728 als sub
    en 3 Crown cts 2000 versterkers (inprinciepe 1 over).

dit klinkt nu nergens naar, en wil dit aanpassen, maar eerst kijken waar de basis naar gaat klinken als de dbx even zijn eigen gang gaat.
    ik kan doe de wizard via de laptop , dan kan ik ook alleen maar kiezen tussen 2 toppen (ipv 4 die ik heb) en 1 sub.

waar kan ik de benodigde software vinden om dit wel in de dbx terug te vinden? (speakers/versterkers).

de dbx is ook al jaren niet meer geupdate, maar ook in mijn computer software (van de site gedownload) zonder de dbx eraan vast kom ik deze speakers en versterkers helaas niet tegen.

is dit er wel? of word het echt een compleet custom klusje?

Groetjes,
    Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Zo moeilijk is het toch niet om zelf ff de juiste settings erin te zetten?
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Tummy
      • Nov 2008
      • 324

waar vind ik de 'juiste' settings (zoals de fabrikant het bedoeld heeft),

ben gewoon benieuwd hoe het setje klinkt als je de 'basic' configuratie erin staat.
      tuurlijk kan ik zelf de dingen instellen, maar dat was mijn punt niet
      Last edited by Tummy; 29-02-12, 23:55.
      Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ik denk dat je die nergens zult vinden, JBL geeft alleen de cross-over frequentie van de sub aan, die is 80 Hz.
        Verder ligt het -3 dB punt van de sub op 33 Hz waaruit je kunt concluderen dat de tuning ergens rond de 35-38 Hz zal liggen, hier zou ik een HP filter instellen op 30 Hz.
        Enige wat je nu nog mist zijn de time-alignement en EQ gegevens, die zul je moeten (laten) meten.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• 4AC
          • Nov 2007
          • 1791

Na 3 seconden Google'en vond ik de volgende FAQ op de DBX-site: klik

Als je echter op pagina 70 van de handleiding kijkt, staan je speakers&amps gewoon in het lijstje.
          Je zou ze dus gewoon als preset kunnen vinden op je processor. Hoe dat in zijn werk gaat, lees je in de handleiding.

Mvg,

Teun
          uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
          Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...