Sound Projects SP3

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Olaf Duffhuës
    • Oct 2000
    • 2477

Sound Projects SP3

Sinds enige tijd heb ik een Sound Projects SP3-60 setje waar ik eigenlijk heel tevreden mee ben.Het enige waar ik een beetje tegenaan loop is dat de hoorn(2")60 graden is, geen 55 of 65, de strooing is dus heel klein. Zelf vind ik de combi 2x12 + 2" erg mooi. Nu mijn vraag kan ik zomaar de hoorn vervangen voor een bijvoorbeeld 80 of 85 graden? Er is vast wel een merk die het zelfde formaat hoorn heeft met een 2" aansluiting. Voor er mensen komen van : er is ook een 90 graden top...dat weet ik! Die heb ik ook al geprobeerd, maar daar mis ik simpelweg de 2"...
    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Volgens mij moet dat gewoon kunnen, wellicht dat je processor settings aangepast moeten worden en ik weet niet of je daarbij kunt komen.
    Dat de worp minder wordt hoef ik jou denk ik niet te vertellen.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Olaf, inderdaad het enige echte nadeel van de Sp3 set.
      Hoor het graag als je succesvol een aanpassing hebt gedaan, kan zeker interessant zijn.

Comment

• peterwagner
        • Oct 2008
        • 317

Ik gebruik zelf vaak een SP2 erbij als infill/outfill. Maar heb je Sound Projects zelf al gemaild met de vraag, misschien hebben zij een oplossing?

Comment

• 4uss
          • Aug 2005
          • 578

Wellicht een open deur intrappen, maar had je dan niet beter voor SP3-90 http://www.soundprojects.com/i/1613 kunnen gaan ipv SP3-60 http://www.soundprojects.com/i/1426 ? Verschil is natuurlijk wel dat de SP3-90 een 15-10-1 configuratie heeft tegenover 10-10-2 van de SP3-60, dus de eigenschappen zijn wel nogal verschillend...

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by 4uss
            Wellicht een open deur intrappen, maar had je dan niet beter voor SP3-90 http://www.soundprojects.com/i/1613 kunnen gaan ipv SP3-60 http://www.soundprojects.com/i/1426 ? Verschil is natuurlijk wel dat de SP3-90 een 15-10-1 configuratie heeft tegenover 10-10-2 van de SP3-60, dus de eigenschappen zijn wel nogal verschillend...
            Lees de 1e post van de threadstarter eens...

Belangrijk is dat je hoorn even diep is als het origineel, anders heb je time alignment problemen of fase fouten.
            Echter een even diepe 90 graden hoorn als de 60 graden versie zal meestal een stuk breder zijn. Kun je die wel kwijt?

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by DJ Antoon
              Lees de 1e post van de threadstarter eens...

Belangrijk is dat je hoorn even diep is als het origineel, anders heb je time alignment problemen of fase fouten.
              Een minder diepe hoorn heeft meestal ook als consequentie dat de cross-over punt omhoog zal moeten.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
                • Mar 2001
                • 7999

Volgens mij moet je zo'n hoorntje wel kunnen vinden. Als de diepte hetzelfde is hoef je niks te veranderen in de processor.
                Zo niet : de midspeaker-delay aanpassen. Maar idd, of je bij de settings kunt komen....

Comment

• Hansound
                  • Apr 2006
                  • 832

Ik denk dat het nog tegen zal vallen om een goed passende hoorn te vinden,
                  SP heeft natuurlijk rekening gehouden bij de bouw van de kast met deze hoorn,

Inderdaad een goed idee om eens met SP zelf te bellen, ze spreken nederlands

Comment

• Olaf Duffhuës
                    • Oct 2000
                    • 2477

Ik ben al opzoek geweest naar een passende hoorn bij o.a. JBL, B&C, RCF, Beyma, PD, EV, Faital, 18Sound en tot dusver nog niks gevonden...Heb inderdaad nog niet gecontact met Almere...Dat zal de volgende stap denk ik maar gaan worden...

Mocht er nog iemand ideeën hebben, hoor ik het graag.
                    Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by MacGyverSounds
                      Zo niet : de midspeaker-delay aanpassen. Maar idd, of je bij de settings kunt komen....
                      Ik neem aan dat alles analoog is, dus geen settings, maar opamps, weerstanden en condensators. Misschien heb je geluk en hebben ze al all-pass filters gebruikt, maar de kans is klein denk ik.

Comment

• nightline
                        • Oct 2002
                        • 1001

Olaf, misschien niet je eerste keus, maar kijk eens bij P-audio, die hebben zo verschrikkelijk veel verschillende modellen..