Heb ik genoeg geluid voor 150 tot 200 mensen ??

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by MusicXtra
    Je subs en je toppen krijgen dus hetzelfde full range signaal?
    Dat houdt in dat je vrij veel energie aan het wegstoken bent in passieve filters.
    alleen rond de crosoverpunten... daarbuiten is het in het geblokkeerde gedeelte een hoge weerstand voor de weggefilterde freq....

Maar idd, opm de 03DB punten gaat de helft van je power naar de speaker, en de andere helft wordt in je CO opgestookt. Die is daar nog geen blokkade, namelijk.

Niet iets om je echt druk over te maken, bij een 1000W setje is de weerstand vaak maar 20W, maar idd. Groen is anders.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Originally posted by Kimmeneed
      Ik heb nu 2 versterkers nu3000 dsp maar geen crossover.
      Is hier iets aan te doen?
      Zeker, eens beginnen aan die handleiding om er zo achter te komen dat die crossover al in je versters zit (DSP staat er niet voor de lol). Ga je eens inlezen en ontdek de mogelijkheden van je aanschaf anders vraag ik mij werkelijk af waarom je nu juist voor de NU3000DSP hebt gekozen boven die zonder DSP.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by vasco
        Zeker, eens beginnen aan die handleiding om er zo achter te komen dat die crossover al in je versters zit (DSP staat er niet voor de lol).
        In dat geval ook gelijk even de passieve filters uit je subs slopen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• NesCio01
          • May 2010
          • 1987

Originally posted by MusicXtra
          In dat geval ook gelijk even de passieve filters uit je subs slopen.
          M.a.w: Zoek de cross over punten van je speakers en stel daar
          je dsp (in versterker gebouwde crossover) op in.

Ik denk dat in jouw situatie je voor het laag kunt affilteren vanaf 95 Hz
          en bij 120-200 Hz helemaal weg en voor tops erin vanaf 110 Hz en laten doorlopen
          tot 32 Khz (basaal geschreven).

Omdat je de cross over van je amps gebruikt is het - zoals MusiceXtra al schreef -
          verstandig om de in de speaker gebouwde cross over (filter), te bypassen.

Je set zal hier zeker beter door gaan klinken, maar besef wel dat beter lang niet best
          is.

grtz

Nes
          Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...