welke goede mp3 speler

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

welke goede mp3 speler

Hallo,

Wat is een goede portable MP3 speler?
    Ik ben net zo dom geweest om de verkeerde adapter (18V) op mijn mp3-speler (5V) aan te sluiten en ik kan nu op zoek naar een nieuwe...

Ik gebruik hem om:
    - pauzemuziek af te spelen bij optredens
    - te oefenen (via een mengtafeltje meespelen met een "mp3")
    - het hele repertoire (en nog veel meer) bij de hand te hebben tijdens repetities
    - live opnames mee te nemen
    - snelle stereo opnames te maken via line in
    - geluidsbron bij het testen van PA
    - orkestband afspelen als er iemand de behoefte heeft om mee te zingen
    - etc.

Ik had een oude Iriver en dat ding deed het perfect (vond ik iig). Flexibel en een goede geluidskwaliteit. Ik heb in de tussentijd weleens een andere mp3 spelers gebruikt/gekocht (apples, sony) en dat viel eigenlijk altijd erg tegen. Ondanks de mooie praatjes van verkopers zijnze allemaal naar mijn familie verhuisd.

Kennen jullie een portable MP3 speler die netjes klinkt?
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • Cable Guy
    • Sep 2011
    • 12

Ik ben zelf wel fan van Apple, dus ik zou een iPod adviseren. Het zijn niet de goedkoopste, maar wel robuust (behalve de touch) en duurzaam.
    Nadeel is wel dat je altijd met iTunes moet werken, wat je misschien nog niet deed. (gebruik zelf mijn iPhone altijd). Helaas kunnen iPods en iPhone niet via line-in opnemen.
    Welke iPods heb je gehad? en wat viel eraan tegen?
    Ik heb goede dingen gehoord over de Philips MP3-spelers. Heeft iemand hier ervaring mee?
    Verder is het handig om te kijken hoe je de muziek op je MP3 kan zetten; bij veel fabrikanten mag je alleen nog maar je muziek via iTunes-achtige programma's op je MP3 zetten. Bijna altijd omslachtig, dus lees wel reviews voor je koopt!

Tom
    Wat zegt u? - Nee ik vind de klank mooi zo; kraakhelder

Comment

• vdlaanlichtengeluid
      • Jun 2010
      • 640

Ik heb hier zelf een Ipod. Gebruik hem eigenlijk nooit.
      Maar het is niet verplicht om itunes te gebruiken, gelukkig zijn er voor Winamp bijv plugins beschikbaar waarmee je veel gemakkelijker je ipod kunt laden!
      Ik heb een hekel aan alle software die met een "i" begint voor een windows pc. Alles gooien ze om en het wil constand naar internet...
      Doe mij maar lekker oldskool winamp.

Comment

• SH1000
        • Dec 2009
        • 220

Hallo Tom,

Ik heb o.a. een Iphone 4 en vind hem geweldig, maar niet als MP3-speler. Ik wil inderdaad nog weleens iets live opnemen of wat inspelen en dan is een line-in naar WAV/MP3 wel makkelijk op zo'n portable speler. Verder krijg ik regelmatig kort van te voren wat opgestuurd, bijvoorbeeld om te spelen, en dan vind ik persoonlijk Itunes niet zo prettig.

Zit nu te denken aan een Zoom-achtige portable recorder of een Cowon J3 - mp3 speler maar zou het fijn vinden als het een beetje netjes klinkt over de PA. Dat vind ik met mijn reserve Sony mp3 speler eigenlijk niet.
        Good is the enemy of Great
        [Jim Collins]

Comment

• Tofke78
          • Jan 2005
          • 504

Ik gebruikte vroeger een Cowon D2: prachtig geluid!!!! Het beste wat ik ooit uit een portable gehoord heb. Apple is brol voor zoiets vind'k, maar da's mijn mening. Maar ik lees dat je het toestel ook gaat gebruiken voor vele andere dingen, dan zou ik toch een Tascam rack modelletje aanraden...

Comment

Working...