Aux send splitten voor in-ear

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeroentuitd
    • Jun 2011
    • 10

Aux send splitten voor in-ear

Hoi,

Ik ben voor mijn band op zoek naar een nieuwe mixer om mee te repeteren. We hebben een zanger en een zangeres die allebei met in-ear werken. Op termijn willen we waarschijnlijk allemaal op in-ear overstappen. Ideaal zou dus zijn als we een mixer met 6 (we zijn met 6) pre fader auxileries hebben. zodat ieder zijn eigen mix kan maken. Maar een tafel met 6 pre fader auxileries binnen ons budget heb ik nog niet gevonden... Ik vraag me daarom af of het mogelijk is om bv 1 aux naar 2 inear setjes te sturen. Zodat een tafel met 3 of 4 auxileries ook zou voldoen.
  • MennoSWP
    • Apr 2011
    • 103

Je kunt sowieso gewoon verloopjes maken waar alles hard op hard aan elkaar zit gesoldeerd, dus XLR female > dubbel XLR male, dit doet met bijvoorbeeld ook soms met een monitor/FOH split. Idealer zou je er nog transformators tussen moeten zetten omdat je anders de weerstand veranderd o.i.d. Zonder dit te doen is het niet ideaal maar werkt het ook.
    Heb zelf jaren terug zelfs een keer een PA op een festival aangesloten op deze manier omdat er 2 inputs waren en 1 output...

Neutrik heeft overigens wel transformators in zn assortiment die je voor dit doeleinde kunt gebruiken, dat is denk ik de goedkoopste "pro" oplossing, maar vereist wel wat soldeerwerk. Anders kun je dit ook in een kastje kopen, maar dan ben je denk ik goedkoper uit om een tafel met wat meer auxen te nemen..

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Wat is je budget dan????????
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• Junior
        • Jan 2010
        • 114

Je kan ook 2 beltpack ontvangers op één zender gebruiken dat scheelt weer het kopen van een zender.

Heb dit meerdere malen zonder problemen gedaan.

Comment

• MennoSWP
          • Apr 2011
          • 103

Originally posted by Junior
          Je kan ook 2 beltpack ontvangers op één zender gebruiken dat scheelt weer het kopen van een zender.

Heb dit meerdere malen zonder problemen gedaan.
          als het inderdaad draadloos systeem is maakt het niet uit hoeveel ontvangers er zijn, de zenders stel je gewoon in op een frequentie, los van de ontvangers. Zo kun je dus in theorie 1 zender hebben en 10 ontvangers (of 4 zenders en 6 ontvangers). Scheelt ook weer een hoop knaken!

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Afhankelijk van de wensen van de in-ear gebruikers kun je met een aux-expander ook leuke dingen doen.
            Uiteraard ook zelf in elkaar te hobbyen met een goedkope 1HE rackmixer... bv door vanuit de direct-out een mixer aan te sturen.

Comment

• jeroentuitd
              • Jun 2011
              • 10

Bedankt voor de tips! Ik ben inmiddels ook de Behringer 1600XL tegengekomen, met oa 6 auxen die pre fader te gebruiken zijn! Het is wel Behringer, maar voor ons denk ik wel geschikt. Het is alleen om mee te repeteren en gaat het repetitiehok dus niet uit.

Comment

Working...