speakers set ?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dexter
    • Jul 2005
    • 433

Als ik het me goed herinner zit daar wat p-audio in en wat ander china spul.
    Ze klinken geinig maar verwacht geen wonderen.
    Het is te vergelijken met dap.

Comment

• dj bobo
      • May 2003
      • 155

Op de Messe afgelopen jaar hing buiten iets van LD-systems. (uno array oid) Het mooie hieraan was dat de stem die door de speakers klonk zei dat de speakers uitblonken in spraakverstaanbaarhied. Ik heb toen drie keer goed moeten luisteren om alles te kunnen verstaan...

Comment

• Niccon
        • Mar 2009
        • 2

Ben je niet beter dat je een grote (pro) set inhuurt als je een job hebt voor 1000 man.
        Voor 2000 euro vind je niets zelf niet 2de hands.

Je kan altijd proberen bij dezelfde firma te huren zodat je een mooie korting krijgt, die je uiteraard niet aan uw klant doorrekend, maar de korting is uw winst.
        Op die manier kan je mooi sparen en dan zelf een grotere set geluid kopen, waar ook de firma met werkt, zo dat je kan uitbreiden naar de noden van uw jobs.

Stof tot nadenken

Groetjes

Comment

• knorrepot
          • Oct 2009
          • 234

Originally posted by dexter
          Als ik het me goed herinner zit daar wat p-audio in en wat ander china spul.
          Ze klinken geinig maar verwacht geen wonderen.
          Het is te vergelijken met dap.
          In de kasten van LD-Systems zit BMS en Eleminence! Athans de Stinger kasten..

Comment

• renevanh
            • Oct 2004
            • 2371

Originally posted by knorrepot
            Athans de Stinger kasten..
            En die klinken nogal brak...
            Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• knorrepot
              • Oct 2009
              • 234

Originally posted by renevanh
              En die klinken nogal brak...
              Hmm.. die mening deel ik niet met je.. MAAR.. nou moet ik er wel bij vertellen, dat ik hier dan ook een stukje processing op los laat.
              Volledig kaal.. moah geen feest.. maar met wat EQ is het goed te doen!

Hier moet ik toegeven dat ik alleen ervaring heb met de 10'' 12'' 212'' en als laatst de 15'' sub. Allemaal passief. De 12'' en 15'' actief.
              Passief ga ik dan voor de 10'' met de 15'' sub er onder. De 12'' vind ik persoonlijk iets minder.. De 212'' gaat, maar heeft echt wat processing nodig. Als je het filter er uit haalt, en actief gaat sturen dan is het echt goed te doen!
              De kasten zijn netjes en prima gebouwd, de drivers zijn ook prima, alleen de filters zijn die duitsers niet zo best in..

Comment

• salsa
                • Jan 2007
                • 1315

Rolandino,

Ik ben van mening, zeker na het lezen van jouw berichten, dat je toch beter een theorie 'cursusje' moet gaan volgen, je praat onzin..
                MusicXtra heeft nog wel een plaatsje voor je...

Jammer, maar echt onzin..

Dave
                [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Ik moet eerlijk bekennen, dat ik toch niet goed begrijp hoe merken als D&B en Meyer aan zulk hoog rendement bekomen.
                  Wij huren regelmatig een Q7 of C7 setje. (4subjes van 600/800w en 2 toppen) Daar bedienen we op onze kousen een zaal van 500 man mee met onze bigband.
                  Last edited by frederic; 16-01-12, 15:16.

Comment

• dexter
                    • Jul 2005
                    • 433

Goede drivers in juist berekende kasten met de daarop ontworpen versterker en processor instellingen.
                    En de C7 is nog hoorngeladen.

Tel dit alles bij elkaar op en je hebt een bak rendement.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Originally posted by frederic
                      Ik moet eerlijk bekennen, dat ik toch niet goed begrijp hoe merken als D&B en Meyer aan zulk hoog rendement bekomen.
                      Wij huren regelmatig een Q7 of C7 setje. (4subjes van 600/800w en 2 toppen) Daar bedienen we op onze kousen een zaal van 500 man mee met onze bigband.

Nou het verschil in rendement van de verschillende drivers kan al enorm schelen,
                      Daarnaast zijn er ook heel veel (goedkope) merken die hun specificaties met een vork schrijven... en dus enorm overdrijven met hun wattages en rendementen...
                      Het verschil merk je dan ook duidelijk in de prijs.....

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by Hansound
                        Nou het verschil in rendement van de verschillende drivers kan al enorm schelen,
                        Daarnaast zijn er ook heel veel (goedkope) merken die hun specificaties met een vork schrijven... en dus enorm overdrijven met hun wattages en rendementen...
                        Het verschil merk je dan ook duidelijk in de prijs.....
                        Dat veel merken verkeerde of te positieve info geven, neem ik als meest waarschijnlijk aan.

Comment

Working...