Nova aura colum speaker

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nolsmit
    • Oct 2007
    • 87

Nova aura colum speaker

Hoi allemaal,

Ik heb nu eindelijk nog twee extra columspeakers binnen gekregen
    ik heb al eerder hier over verteld op dit forum toen ik de eerste twee kocht.
    de speakers bevallen super,ik heb ze al op veel klussen ingezet.
    ik combineer ze met meyer sound usw subs en dat bevalt super.

Graag zou ik bij grotere gelegenheden allevier de colums gebruiken samen met twee of vier usw subs

Mischien heeft er iemand tips voor de opstelling?

De colums brstaan uit 6 x6.5 woofers en een bms driver en zijn 900 watt bij 6 ohm
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Mwt een horizontale spreiding van 125° lijkt me dat je ze niet naast elkaar moet plaatsen i.v.m. kamfiltereffecten. Boven op elkaar zou dan een optie zijn of in een 4 punts opstelling.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• nolsmit
      • Oct 2007
      • 87

Nova aura colum speaker

Hoi musicextra,
      ik heb al nagedacht over een opstelling op elkaar maar krijg ik dan geen faseproblemen met het hoog?
      De speakers hebben aan de achterkant een schroefplaataansluiting voor een beugel die je aan bv een truss kan bevestigen.
      ik ga het zeker proberen.
      in een vier punt opstelling zal ik ook proberen maar als ik naast elkaar zet hoeveel moet er tussen zittenom problemen te voorkomen?
      ik zal je op de hoogte houden

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Ook op elkaar zul je kamfilter effecten krijgen alleen zal dit minder zijn doordat de verticale spreiding slechts 25° is en de afstandsverschillen tussen de verschillende hoogdrivers en jouw oren niet zo sterk varieert vanaf verschillende luisterposities.
        Wanneer je ze naast elkaar zet zul je met iedere tussen afstand last krijgen van kamfilter effecten, hoe verder uit elkaar hoe lager de frequentie waarbij de effecten op zullen treden. De enige manier om ze naast elkaar te kunnen gebruiken is wanneer je een hele brede spreiding nodig hebt. Dit systeem is dus duidelijk niet ontworpen om meerdere kasten te stacken.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Gast1401081
          • Mar 2001
          • 7999

denk dat die hoog driver het wel redt alleen, je zou dus de 2e hoogdriver kunnen muten, waarna het midlaag prima inkoppelt.
          Maar verder : lastig, lastig,...

USW's eronder doet mij altijd deugd, trouwens. Liggen er hier nog wel wat, om eens mee te stoeien.

Comment

• nolsmit
            • Oct 2007
            • 87

Hoi ********,
            ik heb nog een dubbele usw set met upa,s waar ik min of meer aan gehecht ben
            ik gebruik deze voor de bandjes in de cafe,s,ik kan er gewoon gern afstand van doen omdat het gewoon een super
            set is.
            de colums gebruik ik ook wel eens in een kleinere ruimte,maar alleen maar voor de smalle afmeting.
            ik weet dat het niet echt ideaal is maar op zich valt het wel mee.
            ik zorg dat de ondanks dat de fabrikant 70 hz aangeeft kantelfrequentie op 90 hz ligt om de speakers niet te veel te belasten.
            tot nu toe bevalt me ook de combinatie met de usw bassen waar ik een m20 plaat heb gezet voor een goede tussenstang.
            ik ga nog experimenteren met vier colums en vier usw bassen dus ik houd jullie op de hoogte.

Comment

Working...