Yamaha 01V96i

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Die is er . de Allen & Heath GDL80. Zal beschikbaar zijn vanaf april.
    Bovendien de presonus studiolive 32 kanaals zou ook worden gedemonstreerd op namm.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

frederic, A&H GLD-80 is er nog niet maar komt (oké dat meld jij vervolgens in de tweede helft van je zin) welke je voor 5000 euro net niet in huis gaat halen als ik de verwachte prijzen zie. Ja, een losse tafel maar zonder snake (config 32x16 = 1x AR2412 + 1x AR84 komt er rond de 2000 euro bij) begin je niet zo heel veel

Presonus heeft (nog) geen digisnake maar rdreiders vroeg of iemand een oplossing met digitale snake weet.

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Oplossing zou kunnen zijn dat systeem van roland.
        Maar ik zie het nut niet van dergelijk systeem, als de tafel zelf geen digitale snake input heeft.
        Dan moet je eigenlijk 2 keer van A naar D en D naar A.

A&H GLD zal idd rond de 7k draaien.
        Maar als Studiolive ook met digitale snake uitkomt, zal dit ook rond die prijs zijn.
        Ik denk zelfs een stuk meer, omdat Presonus dergelijke technologie nog niet in huis heeft.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Of dit systeem: http://www.appsys.ch/products/34-dig...5-adx32badx64b

Comment

• rdreiers
            • Nov 2009
            • 407

Bijna : www.audiorail.com

1 x 01v96vcm : 2250
            2 x audiorail : 1000
            3 x octopre le 1500

Heb ik nog 250 euro over voor bekabeling

Draait inmiddels 4 jaar tot tevredenheid, klein nadeel : mijn gains staan op het podium.

Is even wennen maar op een gegeven moment weet je van het meeste waar het op moet staan.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by rdreiers
              1 x 01v96vcm : 2250
              2 x audiorail : 1000
              3 x octopre le 1500

Heb ik nog 250 euro over voor bekabeling
              Dan heb je dus een sterk verouderd mixerconcept, gains op het podium en allemaal losse apparaten.
              En eigenlijk moet je er nog minimaal een 31 bands stereo EQ bij rekenen.
              Dan zou ik dus voor iets meer geld gaan en een A&H kopen.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• rdreiers
                • Nov 2009
                • 407

Na vier jaar is concept inderdaad wat ouder.

Wat ik wilde aangeven, de 01v96 gaat al een paar jaar mee.

Tot nu toe is er voor het geld wat ik heb betaald weinig tot geen alternatief.

Als a&h met een tafel gaat komen kompleet voor dit geld gaat het zeker een goed kandidaat worden om mijn huidige setup te vernieuwen.

Tuurlijk gains op het podium is niet van deze tijd meer, 4 jaar geleden waren er weinig systemen die dit konden.

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Originally posted by rdreiers
                  Tuurlijk gains op het podium is niet van deze tijd meer, 4 jaar geleden waren er weinig systemen die dit konden.
                  Tijd voor een systeem upgrade dan maar

Comment

• MennoSWP
                    • Apr 2011
                    • 103

Hoe zit het met de betrouwbaarheid van dit presonus systeem? De reden dat Yamaha bij iedere verhuurboer staat is omdat deze zich hebben bewezen op het vlak van betrouwbaarheid. Dat is in mijn opzicht ook iets belangrijker dan dan een 31 bands EQ op de output (die je er ook onder kan schroeven in je rackje)

Overigens, voor de geinteresseerden, ik heb nog een 01V96v2 als occasion inclusief (nieuwe) 19" oren en 2x spare faders. (reden dat ik hem weg doe is dat ik nu in een andere prijsklasse werk)

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by MennoSWP
                      Hoe zit het met de betrouwbaarheid van dit presonus systeem? De reden dat Yamaha bij iedere verhuurboer staat is omdat deze zich hebben bewezen op het vlak van betrouwbaarheid. Dat is in mijn opzicht ook iets belangrijker dan dan een 31 bands EQ op de output (die je er ook onder kan schroeven in je rackje)

Overigens, voor de geinteresseerden, ik heb nog een 01V96v2 als occasion inclusief (nieuwe) 19" oren en 2x spare faders. (reden dat ik hem weg doe is dat ik nu in een andere prijsklasse werk)
                      Niet echt betrouwbaar dus?

Comment

• MennoSWP
                        • Apr 2011
                        • 103

Originally posted by frederic
                        Niet echt betrouwbaar dus?
                        Over het algemeen staat hij wel bekend als betrouwbaar, hoewel ik zelf een keer door een gebruikersfout 2 faders gesloopt heb (dacht ik). Heb toen meteen voor de zekerheid nieuwe besteld, maar nog niet erop gezet omdat hij het nog gewoon doet. De reden dat ik hem nu weg wil doen is omdat ik nu met al m'n tafels overstap op ilive, en de r72 een betere keuze is voor kleine klusjes dan een 01v, maar als je daar geen budget voor hebt is de 01v een prima keuze.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Ik vind het een compleet achterhaalde niet goed klinkende tafel. Zeker als je vergelijkt met vb presonus.

Comment

• soundlab999
                            • Nov 2009
                            • 15

Hoi Frederic,

als starter van dit onderwerp kan ik je redenering wel volgen. Persoonlijk vind ik dat het gebruiksgemak van een digitale tafel niet mag onder doen tov van de klankkwaliteit. Hoewel ik denk dat de digitale mixer in de toekomst meer en meer toegepast gaan worden vanwege gebruiksgemak, interface, ...

Voorlopig heb ik er voor geopteerd om terug een analoge tafel aan te schaffen. ( Soundcraft GB4 - 16 ) Mocht er binnenkort ergens de mogelijkheid zijn om een 01V96 te huren, ga ik deze mixers naast elkaar zetten. Het zou me verbazen dat een digitale tafel van net boven de 2000euro beter zou klinken dan een analoge van dezelfde prijs. Tenzij ik dat verkeerd voor heb maar dat zal ik op mijn RCF TT+ setje vlug merken :-)

Bedankt en groeten
                            Last edited by soundlab999; 16-01-12, 20:04.

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Originally posted by soundlab999
                              Hoi Frederic,

als starter van dit onderwerp kan ik je redenering wel volgen. Persoonlijk vind ik dat het gebruiksgemak van een digitale tafel niet mag onder doen tov van de klankkwaliteit. Hoewel ik denk dat de digitale mixer in de toekomst meer en meer toegepast gaan worden vanwege gebruiksgemak, interface, ...

Voorlopig heb ik er voor geopteerd om terug een analoge tafel aan te schaffen. ( Soundcraft GB4 - 16 ) Mocht er binnenkort ergens de mogelijkheid zijn om een 01V96 te huren, ga ik deze mixers naast elkaar zetten. Het zou me verbazen dat een digitale tafel van net boven de 2000euro beter zou klinken dan een analoge van dezelfde prijs. Tenzij ik dat verkeerd voor heb maar dat zal ik op mijn RCF TT+ setje vlug merken :-)

Bedankt en groeten
                              Je mag er idd van uit gaan dat de X-max preamps van Presonus net zo geoed klinken als de GB4 van soundcraft.
                              Bovendien heb je dan met 1 toestel alles in huis die je moet hebben voor een band.

Comment

• bones2001
                                • Aug 2003
                                • 741

Je mag er idd van uit gaan dat de X-max preamps van Presonus net zo geoed klinken als de GB4 van soundcraft.
                                Bovendien heb je dan met 1 toestel alles in huis die je moet hebben voor een band.
                                Ik bedenk me ineens dat ik al een aantal jaren met de Presonus Digimax preamps werk.
                                Deze gebruik ik als extra inputs voor de LS9 en voorheen hebben deze ook aan een 01V/96 gehangen.
                                Daar zitten dus ook die X-max preamps in. Maar om nou te zeggen dat die echt zo veel beter klinken als de Yamaha preamps ?
                                Mixen is net als schilderen.
                                Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

Working...