Cursus haal meer uit je systeem.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

In mijn ogen verstaat de drummer van een band,
    'de kunst van het weglaten' als er wordt samengespeeld.

Soms zou je willen dat sommige schrijvers op een forum
    drummer zijn...........

Genoemde kunst is in mijn ogen in ieder geval een kernkwaliteit..........

grtz.
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• djspeakertje
      • Oct 2008
      • 1912

In mijn oren doet een technicus die op kleine locaties schuift dat ook, bijschuiven wat je mist, ipv zachter zetten wat er al is. Waren sommige schrijvers maar goede technici, daar hebben we meer aan dan aan houthakkers

Daan
      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• noot
        • Nov 2005
        • 37

Tsja.... Ik volg dit draadje al vanaf het begin maar wil hier nu toch wel even op inhaken.

Ik vind dat Rolandino wel een punt maakt. En dat is het punt dat er (ook mijn inziens) tegen de forumregels in wordt gegaan met het "verkopen" van deze cursus. Zo ook met het merk Vision Acoustics. Ik vindt het toch een behoorlijke verkapte vorm van reclame maken voor iets wat je maakt en verkoopt.
        Let wel... Ik was zeer geinteresseerd in de vorderingen van de bouw van het systeem van MusicXtra, maar daarna werd het wel een commercieel iets toen het spul de algemene verkoop in ging. Dus volgens de forumregels eigenlijk verboden.

Er wordt om het hardst geroepen door forumleden als bv. NesCio01 (een aantal keren in het verleden gebeurd) verschillende dingen van een bepaald merk aanraad, dat dat niet mag/kan (opmerkingen of hij aandelen heeft in het bedrijf of het spul zelf verkoopt).

Persoonlijk vind ik het geweldig dat MusicXtra met dit komt, er is zeker wel behoefte aan, maar volgens de forumregels mag er geen commercie aan te pas komen (om het zomaar even bot te zeggen). En ik vind dat dat hier wel gebeurt. Er wordt immers geld gevraagd voor de cursus.

@Rolandino: Ik heb zelf al een hoop verschillende cursussen gevolgd in meetsysteem technieken bij allerlei verschillende aanbieders/merken.
        Ik heb ondervonden dat je er altijd wel iets van opsteekt omdat je andere inzichten in meettechniek krijgt (hoewel de basis hetzelfde blijft) en daar kun je wat mee doen of niet. En als je echt een beginner bent en niet echt weet hoe de basisbeginselen in elkaar steken om het goed te doen, dan is dit misschien een heel goed begin om het wel te leren.

Lof en hulde dus voor dit initiatief, maar ik blijf er wel bij dat het toch een commercieel iets is. Ondanks dat er eerst overleg is geweest met de moderator van het forum. Dus misschien moet deze zichzelf ook even achter de oren kraben of dit wel een goede beslissing was om dit toe te laten.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

Leuk dat je die mening bent toegedaan, dat is je goed recht.
          De forum spelregels zijn gelukkig(!) niet zwart-wit. Zo willen wij de vrijheid hebben en houden om berichten op de juiste waarde te kunnen schatten.

Deelnemers die in een algemene discussie iedere keer met hetzelfde merk terug komen, zonder enige onderbouwing anders dan dat nu eenmaal een goed merk is, die deelnemers worden daar door andere deelnemers op aangesproken, dat is ook knap irritant zeg ik op persoonlijke titel.

Promotie voor de demo's van K-array, de open dagen van Function one, promotiedagen van Lightco, AudioXL, etcetera krijgen allemaal aandacht op het forum. Voorwaar allemaal berichten met een commerciële insteek MAAR... met de juiste bedoelingen!

Niet voor niets maakte ik eerder het vergelijk met de cursussen van Rhino Rigs, ook dat is een commercieel initiatief, maar ook hier weer, met de juiste insteek en support middels actieve deelname aan het J&H forum.

Wanneer je een probleem hebt met de stellingname van het moderating team is het een goed gebruik dat je daar rechtstreeks over in contact treedt met J&H.
          Het vervuilen van een topic is bijzonder asociaal en wordt niet op prijs gesteld.
          Mocht je denken dat je een uitzondering op de regel bent en dat je het wel je goed recht is om maar kritiek te plaatsen, bedenk je dan dat deelname aan het forum een voorrecht is en zeker geen plicht!

Eerste certificaat voor de cursus gaat morgen de deur uit trouwens, cum laude geslaagd!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by moderator
            Eerste certificaat voor de cursus gaat morgen de deur uit trouwens, cum laude geslaagd!
            Dit word wel een erg vermakelijk topic, sorry dat ik misschien ook off topic ga. Maar ik wil de persoon alvast feliciteren, ik hoop dat je zijn adres hebt.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by moderator
              Ik mag zeker niet raden wie de gelukkige is?
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• noot
                • Nov 2005
                • 37

@ moderator
                Zeer verhelderend antwoord.
                Er zijn idd een paar puntjes (oa het rhinorigs verhaal) door de vele pagina's even niet in mijn gedachten geweest toen ik dit schreef. Nu wetende dat jullie dit allemaal niet zo heel zwart-wit zien en de onderbouwing die erbij wordt gegeven, heb ik zeker geen probleem met de stellingname van het moderating team.
                Verder ga ik hier dus niet meer op in en blijf ik het initiatief van MusicXtra nog steeds toejuichen.

Comment

• moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5946

Als je het raadt dan krijg je ook een certificaat, ben de lulligste niet en weet nu hoe zoiets werkt in word

Aanvullend: Met MusicXtra afgesproken dat zodra er meer info bekend is, we een nieuw onderwerp openen. Dit onderwerp bevat zoveel vuilnis dat alleen het digihalla er vrolijk van gaat worden.

@Noot, een soortgelijke toelichting had ik al op de eerste pagina gegeven, met de intentie om terpetijnpissers voor te zijn...niet gelukt!

@All, Mocht er meer te publiceren zijn, let me know!
                  Last edited by moderator; 18-01-12, 21:47.
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• NesCio01
                    • May 2010
                    • 1987

Originally posted by djspeakertje
                    In mijn oren doet een technicus die op kleine locaties schuift dat ook, bijschuiven wat je mist, ipv zachter zetten wat er al is.
                    [off topic]
                    Hoi Daan,
                    Toch schuif ik regelmatig weg tot niveau van wat je bijna mist
                    (drums t.o.v. pno of ak. gtr), het hoeft niet altijd harder toch?
                    [/off topic]

@noot: tnx voor je knipoog

@musicXtra: heb je al wat leerdoelen, ben nl best geïnteresseerd in de cursus

grtz

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Originally posted by NesCio01

@musicXtra: heb je al wat leerdoelen, ben nl best geïnteresseerd in de cursus

grtz
                      Het doel van de cursus is dat je in staat bent de juiste keuzes te kunnen maken voor wat betreft de set en deze optimaal in kunt regelen, zowel qua time-alignement als op de akoestiek van de zaal, dit inclusief eventuele delay stacks.
                      Mijn insteek is ook altijd om kennis over te dragen en niet een aap een kunstje te leren, je snapt dus ook waar je mee bezig bent waardoor je onverwachte problemen dus ook makkelijker op zult kunnen lossen.
                      Alles wordt dus in 'Jip en Janneke taal' uitgelegd zodat het voor iedereen begrijpelijk is.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Joost van Ens
                        • Jan 2001
                        • 628

Hij is binnen, nu nog een mooi plekje geven.

Comment

• NesCio01
                          • May 2010
                          • 1987

Originally posted by MusicXtra
                          Het doel van de cursus is dat je in staat bent de juiste keuzes te kunnen maken voor wat betreft de set en deze optimaal in kunt regelen, zowel qua time-alignement als op de akoestiek van de zaal, dit inclusief eventuele delay stacks.
                          Mijn insteek is ook altijd om kennis over te dragen en niet een aap een kunstje te leren, je snapt dus ook waar je mee bezig bent waardoor je onverwachte problemen dus ook makkelijker op zult kunnen lossen.
                          Alles wordt dus in 'Jip en Janneke taal' uitgelegd zodat het voor iedereen begrijpelijk is.
                          Sounds in my opinion erg interessant!

Het is natuurlijk nog interessanter dit te doen op m'n eigen set, zoals reeds verwoord,
                          maar ja, ik leste ooit in een Opel en rijd nu ook in diverse merken en types....

grtz
                          kiep in tuts

Comment

Working...