Advies sterke draadloze router

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pipping
    • Aug 2010
    • 83

Advies sterke draadloze router

Heej,

Ik werk de laaste tijd steeds meer met draadloze systemen om P.A sets en andere dingen af te regelen. Ik zoek nu een goede professionele router die ook gericht is en ver kan voor outdoor evenementen etc. Ik had advies gekregen om een 5Ghz router of accespiont te zoeken, maar ik kan er op internet zoveel vinden, ik weet niet wat de voor en nadelen zijn van deze apparaten.

Welke word er door jullie gebruikt outdoor en waar kan ik deze kopen en wat is de range ?

Ik hoor graag wat reacties.
  • mrVazil
    • Mar 2010
    • 330

in de tijd dat ik nog met netwerken bezig was, zo'n drie a vier jaar geleden, had je het merk Ubiquiti. Hun kaarten/routers zijn in openlucht getest tot wel 3km. je moet er alleen natuurlijk rekening mee houden dat al je apparatuur zoveel zendvermogen heeft, je hebt niets aan een router die een groot bereik heeft als je aan de andere kant een standaardapparaatje hebt staan dat wel ontvangt maar niet genoeg kracht heeft om twee richtingsverkeer tot stand te brengen

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Dlink heeft krachtige routers.

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Zorg ook voor een goede antenne, daarmee maak je ook veel verschil!

Comment

• Richnies2000
          • May 2008
          • 204

alsje grotere afstanden wilt overbruggen zou bijvoorbeeld een set als deze :

uikomst bieden, hier haal je makkelijk een grotere afstand mee aan beide kanten hem vast zetten op een mic statiefje even richten op het oog en je hebt een prima verbinding!

Comment

• laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

Deze mogen in ieder geval niet in Europa gebruikt worden: max. zendvermogen: 100 mW EIRP!! Deze zijn 600 mW en dus VERBODEN!
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by laserguy
              Deze zijn 600 mW en dus VERBODEN!
              Je moet ook niet alles vertellen wat je doet.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Richnies2000
                • May 2008
                • 204

het zendvermogen is in te stellen, dus indien je dit netjes onder 100mw houd is er niets aan de hand.

nu kan ik me vergissen maar volgens mij is een gedeelte van de 5ghz band vrijgegeven tot 1 wat, en laat deze p2p verbinding dat nu ondersteunen!

Comment

• Richnies2000
                  • May 2008
                  • 204

voor de geinteresseerden

zie pagina 8 tabel 3

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Werkt dat ook als er gebouwen tussen staan?
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• joe
                      • Jan 2003
                      • 446

Het vermogen verhogen heeft niet altijd zin en kan zelfs een negatief effect hebben.

Bij wlan moet elk pakketje (unicast) wat verzonden wordt, positief beantwoord worden dat het ontvangen is, dus mocht het wel ontvangen worden door bv. een ipad, maar de router krijgt/hoort het (ack)antwoord niet, wordt het nogmaals verzonden.
                      Dus zorg ervoor dat de zender/ontvanger elkaar evengoed horen. Als je naar een hogere gain antenne gaat (bv een richt antenne) verhoog je zowel het uitgezonden vermogen als de ontvangst gevoeligheid, dit is dus een correcte manier om je signaal te versterken. (correct als je binnen de wet blijft

Buiten het bereik om zal je ook veel last kunnen hebben van interferentie van andere gebruikers (wlan of iets anders), zeker bij een volle zaal. Een verbinding kan het in een lege zaal goed doen, maar zodra er mensen binnen komen met hun smartphone/ipad/pc/enz.... kan de verbinding nog wel eens slecht zijn. Ontvangst genoeg, maar geen data overdracht.

Instellingen/afstellingen/plaatsing blijft nog steeds erg belangrijk. Een goede geluid techneut kan met een slechte mixer nog een aardige mix maken, maar een slechte techneut met een goede mengtafel daarin tegen is nog steeds slecht.

Zelf gebruik ik tegenwoordig ruckus access poits, hiermee ben ik erg blij. Laatst bij symphonica in rosso had ik me ruckus router onder het podium staan op een slechte plek (zeg 1m van de grond) ik had me pc via remote control op me ipad lopen. Tijdens het evenement had ik aan de andere kant van het Gelredome tussen het publiek, nog gewoon een goede verbinding.
                      1 van de grote voordelen van ruckus is dat hij interferentie probeert te vermijden, hij heeft meerdere antennes (ligt een beetje aan het type maar zeg 13 of 19 antennes) en rekent continu uit welke beampad de beste data verbinding geeft.
                      Hij kiest voor elke gebruiker apart welke beampad of welke frequentie (2,4 of 5ghz) goed voor hem is en controleert continu of dit verbeterd kan worden)
                      Wat ook handig is dat je iets van 16 wlans kan aanmaken.
                      + nog vele andere voordelen die de verbinding een stuk stabieler maakt.
                      Ik verkoop ze ook en stel ze in voor klanten, dus mocht je er meer van willen weten of een keer willen uit testen stuur me dan gerust even een mailtje.

Groeten,
                      Marco
                      Last edited by joe; 26-12-11, 16:08.

Comment

• Richnies2000
                        • May 2008
                        • 204

Originally posted by MusicXtra
                        Werkt dat ook als er gebouwen tussen staan?
                        een gebouw doet niet veel goeds met het signaal,

wij hebben deze set bij een klant staan en eigenlijk geen problemen gehad, de afstand die hiertussen zit is ongeveer 250 meter.

vrachtwagens rijden wel door het zichtveld heen maar hebben weinig tot geen invloed.

Comment

• Pipping
                          • Aug 2010
                          • 83

Hee Marco,

Welk Accespiont gebruik jij van ruckus ?En is dit met een externe antenne ?

Groeten

Comment

• joe
                            • Jan 2003
                            • 446

Originally posted by Pipping
                            Hee Marco,

Welk Accespiont gebruik jij van ruckus ?En is dit met een externe antenne ?

Groeten
                            Zelf gebruik ik vaak de 7363, deze is alleen wel voor binnen.
                            Als je veel buiten zit zou ik een andere aanraden en dan ligt het er een beetje aan of je een sector wil of een omni nodig hebt.

Op de 2,4Ghz raad ik een externe antenne af, dit omdat ruckus die beamflex goed voor elkaar heeft en de interferentie van andere producten goed kan vermijden.
                            Het is niet voor niks dat ze bv 13 antennes gebruiken.
                            Op de 5 GHz zou het eerder een optie kunnen zijn om er voor te kiezen, hier heb je ook weinig last van interferentie van andere producten.
                            Echter zou ik het eerst zonder aanraden, meestal heb je meer last van geen/slechte data overdracht door interferentie met andere producten dan door ontvangst sterkte.

De interne omni antennes doen 7dBi
                            De interne sector antennes doen 10dBi
                            Ze hebben de antennes zowel horizontaal als verticaal geplaatst zodat de beamflex software daar ook nog in kan kiezen.

Ik stuur je wel even een mailtje met wat documentatie.

Groeten,
                            Marco

Comment

Working...