Lynx Pro Audio

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • RemcoPeters
    • Sep 2009
    • 28

Lynx Pro Audio

Beste,

Er is weer een nieuw merk op de markt gekomen, dit keer geimporteerd door Fairlight. Ben wel benieuwd naar jullie reactie's en of ervaringen hiermee. Op de open dag van Fairlight zullen een aantal van jullie deze sets wel beluisterd hebben?

Ben zelf overgegaan tot aanschaf van 2x ADP-215 toppen en 2x LX-218S subs, dit omdat ik erg enthousiast was over deze set die bij Fairlight in de Showroom stond. Moet zeggen dat ik na aanschaf nog geen enkele seconde spijt heb gehad en alleen nog maar goede reacties heb gehad op deze set.

PS: Zag dat J&H ook dealer wordt van Lynx Pro Audio?
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

Wat ik vaak minder vind aan self powerd systemen is dat je ten alle tijden vast zit aan processor settings van de fabrikant .
    Ik ben hier vaker mee op mijn snuffert gegaan door hier dan maar van uit te gaan en niet kritisch er naar te kijken .
    Op mijn blog heb ik 2 metingen staan waar er settings opgegeven door fabrikanten niet blijken te kloppen en er fase problemen ontstonden .
    Welliswaar makkelijk op te lossen door dat er losse processing toegepast werd maar die optie heb je niet met een gepowerd systeem .

De processor die op de site van fairlight staat is trouwens best interesant .

Heb je eventueel meet gegevens en dan niet die polar plots van de site van lynx maar fase metingen met smaart systune of sat ?

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Originally posted by Timo Beckman
      Wat ik vaak minder vind aan self powerd systemen is dat je ten alle tijden vast zit aan processor settings van de fabrikant .
      Ik ben hier vaker mee op mijn snuffert gegaan door hier dan maar van uit te gaan en niet kritisch er naar te kijken .
      Op mijn blog heb ik 2 metingen staan waar er settings opgegeven door fabrikanten niet blijken te kloppen en er fase problemen ontstonden .
      Welliswaar makkelijk op te lossen door dat er losse processing toegepast werd maar die optie heb je niet met een gepowerd systeem .

De processor die op de site van fairlight staat is trouwens best interesant .

Heb je eventueel meet gegevens en dan niet die polar plots van de site van lynx maar fase metingen met smaart systune of sat ?
      Als je een fullrange input hebt, kun je toch altijd het signaal processen?

Comment

• Timo Beckman
        • Jul 2006
        • 1298

Als je een 2weg actief gestuurde kast hebt kun je niet makkelijk bij de processing komen die er voor zorgt dat de speakers ge-aligned zijn .
        Ik heb het niet over eq-ing maar delay settings en eventuelen fase filters om de boel te allignen

Comment

• peterwagner
          • Oct 2008
          • 317

Timo bedoelt denk ik dat je de losse drivers niet kan processen, bv je eigen crossoverpunten, de aparte drivers EQen etc.

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Eigen x-over punten en limiter settings ben ik niet zo'n voorstander van . Dit soort cruciale settings blijf ik in 1ste instantie liever vanaf .
            Wat ik wel vaak zie zijn foute delay settings/polariteit waardoor cancelling standaard mee geleverd wordt .

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Timo Beckman
              Eigen x-over punten en limiter settings ben ik niet zo'n voorstander van.
              Ik wel, heb niks anders.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

We kunnen ook miereneuken.

Sorry hoor!
                Merken die met aktieve systemen op de markt komen zoals JBL VRX en RCF TT reeksen hebben wel grondig nagedacht hoe iets moet klinken.

Wie daar geen behoorlijke mix op kan neer zetten zal het zeker niet kunnen met alle drivers los geproccest.

Comment

• dj-inkognito
                  • Jun 2011
                  • 416

Originally posted by frederic

Sorry hoor!
                  Merken die met aktieve systemen op de markt komen zoals JBL VRX en RCF TT reeksen hebben wel grondig nagedacht hoe iets moet klinken.

Wie daar geen behoorlijke mix op kan neer zetten zal het zeker niet kunnen met alle drivers los geproccest.
                  en toch kan het altijd beter,,,,
                  "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• peterwagner
                    • Oct 2008
                    • 317

Sorry hoor!

Sorry, maar een ongeEQ'de VRX set kan ik geen fatsoenlijke mix op neer zetten. Ik moet in de EQ echt wel flink hakken om een lekkere sound uit te halen

Comment

• Timo Beckman
                      • Jul 2006
                      • 1298

@ frederic
                      Heb jij wel eens een JBL set nagemeten ? Daarbij heb ik iig op een vrx set gemixed en na een beetje stevig eq-en kwam ik een heel eind .
                      Ik heb het niet over het mixen op willekeurig wat voor set maar puur over de settings in een 2 of meer weg actief systeem waarbij de hele bubs ingebouwd zit en waar je zelf niks meer aan kan veranderen .

Als zo'n set stand alone draait heb je meestal ook niet veel problemen . Het spektakel begint pas op het moment dat je sets moet gaan combineren . De processor van lynx geeft al een beetje aan dat ze iig de mogelijkheid
                      bieden om problemen op te lossen door er all-pass filters in te doen . Wat je hier verder mee doet is aan de gebruiker . Ik hoop alleen dat de mensen die ze gebruiken ook kunnen meten....
                      Last edited by Timo Beckman; 23-12-11, 10:00.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

Sorry hoor!

sja... als je al met een driewieler begint zul je nooit de formule1 winnen...

We praten hier niet over 1 kastje per kant, maar over minimaal 2, en vaker nog meer. Dan zijn basisprincipes als time-allignment in je individuele speaker wel een behoorlijke eis. Anders krijg je je set nooit op tijd, en blijf je rare verschijnselen horen in bepaalde regionen.

Comment

• Timo Beckman
                          • Jul 2006
                          • 1298

Wat betreft die processor en de interface die er bij hoort . Wat een klein K*T scherm heeft die interface . Verder lijkt de apex processor me toch beter geschikt dan deze voor mij dan.

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Inderdaad hebben actieve systemen voordelen en nadelen, dat je niets meer kun processen bij een actief systeem is (als je voor de 110%) gaat inderdaad een nadeel, dit is ook bij de TT series van RCF zeker een minpunt.
                            Als je de kastjes accepteerd zoals ze zijn heb je wel een fij plug and play setje.

Ik denk overigens dat ik links laat liggen... weer een nieuw merk, weer aan de gasttechs uitleggen dat het echt wel goed is etc etc

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Dat je aan een powered systeem niks kunt wijzigen aan de processor settings is in 95% van de gevallen eerder een voor dan een nadeel, de meeste gebruikers hebben geen idee wat ze ermee aan moeten en zullen er eerder problemen mee introduceren dan oplossen.
                              @frederic; Ervan uitgaan dat het allemaal wel goed is wat de fabrikant heeft gedaan is, los van of bepaalde settings je smaak zijn, toch echt te optimistisch gedacht. Het gebeurd maar wat vaak dat er echt fouten in de systeem settings zitten.
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...