frequentiegebruik per instrument live mix
Collapse
X
-
-
Zelfde gold voor de eindversterker dag, wanneer je twee versterkers met elkaar vergelijkt op verschillende speaker systemen hoe kun je dan vaststellen welke beter klinkt?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
(Podium te klein? jammer dan.)
Soms krijg ik in kleine ruimtes door een gitaar mic of zelfs de lead vocal al zoveel drum (snare, bekkens) binnen dat er al moeilijk iets van te maken is. De keer daarop staat de gitaar versterker 20dB harder en heb je weer een ander probleem.
Inderdaad, dit is het LIVE forum, we hebben (bijna) geen ideale studio omstandigheden. Het is roeien met wat je hebt, en wat je met masseren (van zo ongeveer iedereen) voor elkaar kunt krijgen.Comment
-
En dan graag nog de X,Y coordinaten hoe alles ten opzichte van elkaar moet staan.(Podium te klein? jammer dan.)
Soms krijg ik in kleine ruimtes door een gitaar mic of zelfs de lead vocal al zoveel drum (snare, bekkens) binnen dat er al moeilijk iets van te maken is. De keer daarop staat de gitaar versterker 20dB harder en heb je weer een ander probleem.
Inderdaad, dit is het LIVE forum, we hebben (bijna) geen ideale studio omstandigheden. Het is roeien met wat je hebt, en wat je met masseren (van zo ongeveer iedereen) voor elkaar kunt krijgen.
el akkoord met de volume in de mix. Die zal je altijd moeten aanpassen volgens de situatie.
Je zult natuurlijk altijd moeten fine tunen, maar als je de microfoon close tegen de speaker zet, zal de plaats op de speaker wel altijd grosso mode dezelfde eigenschappen vertonen, los van de locatie waar je bent.
Met uitzondering van de bas, lage tonen in de piano, en de kickdrum microfoon.
Als je op holle onstabiele podiums zit, met een glade stenen ondergrond kun je wel eens rare ongewenste effecten bekomen.
Omdat die via trillingen elkaar allerlei rotzooi bezorgen.Last edited by frederic; 19-12-11, 15:52.Comment
-
Als je een groot podium hebt waarbij de gitaar versterker 4 meter van het drumstel staat, krijg ik toch iets anders binnen als dat deze er 50 cm vandaan staat.Comment
-
ZO.
Download er een DAW bij (REAPER.fm) bijvoorbeeld, en ga het lekker zelf uitzoeken, dan heb je straks +-50 verschillende uitkomsten en kan je gaan uitdokteren wat hier al veel te vaak is gezegd, dat er teveel variabelen zijn om zoiets te beschrijven.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
En die conclusie wil je vast met ons delen want wat is er zo interessant aan het veelal werken met je gevoel (gehoor mag ik hopen dat jij bedoelt) in een wereld waarbij geluid het uitgangspunt is?
Comment
-
Sommige begrippen ken ik of zijn gewoon wel duidelijk op zich, zoals "air". Bij andere begrippen ken ik de Nederlandse tegenhanger eigenlijk niet, zoals sibilance.Good is the enemy of Great
[Jim Collins]Comment
-
onderste schema is afkomstig van een externe website, vind het een leuk schema maar heb inderdaad ook nog geen nederlandse namen gevonden.
Comment
-
Onderaan een leuk schema met namen voor de verschillende frequentiegebieden. Hebben we ook Nederlandse vertalingen? Ik bedoel dan het lijstje van chest, rumble t/m air.
Sommige begrippen ken ik of zijn gewoon wel duidelijk op zich, zoals "air". Bij andere begrippen ken ik de Nederlandse tegenhanger eigenlijk niet, zoals sibilance.
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
Comment