Vraag over versterker

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thomas__dg
    • Dec 2011
    • 5

Vraag over versterker

hallo, ik ben pas nieuw hier en ik heb een vraag over mijn versterker.
    Telkens valt mijn linkse box uit.. alleen mijn rechtse box speelt nog. de versterker is aangesloten op mijn pc via een splitter kabel (van wit & rood pinnetje naar een 3,5 mm pinnetje). Deze versterker is ook al redelijk oud. Als ik dan wat spanning op het witte pinnetje zet door et lichtjes op te drukken dan werkt hij terug even... om daarna weer uit te vallen. Dit pinnetje zit ook nogal redelijk los terwijl het andere er zeer stevig in vastzit! wat kan ik daar aan doen? valt dit te maken? wat kost dat dan indien ik het niet zelf kan? Alvast bedankt iedereen
  • Stefan
    • Jun 2003
    • 27

Niet helemaal de juiste plek om zoiets te vragen, maar vooruit.

Waarschijnlijk maakt de tulp stekker niet goed contact. Probeer eens de rode en witte stekker om te draaien, valt dan nog steeds het linkerkanaal uit? Zo ja dan kun je proberen het contact van je versterker schoon te maken. Als nu echter rechts uitvalt dan is je kabeltje kapot en kun je voor 80 cent ergens een nieuwe halen.

Comment

• thomas__dg
      • Dec 2011
      • 5

ja, ik wist niet goed waar ik het moest vragen...
      En als ik de kabels verwissel is het de andere box dat soms uitvalt.. dus het heeft echt met de ingang van de versterker te maken volgens mij... ook omdat die opening precies wat groter is geworden omdat dat pinnetje wat losjes zit... wat valt hieraan te doen?

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Systematisch zoeken is hier het toverwoord.
        Welke kabels verwissel je, die van de speakers of die aan de ingang van de versterker?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• thomas__dg
          • Dec 2011
          • 5

de kabels die in de ingangen van de versterker moeten verwissel ik... dus die met het rood en witte pinnetje.
          maakt niet uit of ik nu de rode of de witte versteek in de versterker... het pinnetje dat in de bovenste ingang van de versterker steekt zal de box zijn die uitvalt... als ik er een papiertje tussen steek werkt het weer beter maar het is nl. heel vervelend als er constant een box uitvalt.
          Ik denk dat die ingang op mijn versterker breder is geworden door veel gebruik en dat het daarom slecht contact geeft maar valt hieraan iets te doen of is mijn veronderstelling verkeerd?
          Last edited by thomas__dg; 17-12-11, 13:24.

Comment

• speakertech
            • Jan 2008
            • 1697

Vertel nu eerst maar eens wat voor versterker het is. merk en model. Als het een huis tuin en keuken model is, heb je ongetwijfeld meer ingangen. Je kunt de computer dan aansluiten op aux, tuner of tape in ofzo. Alleen ingangen waar PHONO bij staat zijn daarvoor ongeschikt.
            Je klaagt over een loszittend pennetje van het snoer. Is het dan niet slim om even een ander kabeltje te gebruiken? Zo'n kabeltje met twee rca plugjes en een 3,5mm plugje is een heel gangbaar snoertje en kost waarschijnlijk minder dan een euro.

Speakertech
            Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
            Āæɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Als dit al geen HiFi is dan is het nog altijd een plekje in het newbie forum waard.

Is nu niet iets om al te moeilijk over te doen, nieuw kabeltje kopen te verkrijgen bij elke HiFi zaak in het centrum waar je (in de buurt) woont.
              Is het een HiFi versterker gewoon een andere ingang nemen en klaar is Clara.

Comment

• thomas__dg
                • Dec 2011
                • 5

nee, ik bedoel die ingang in de versterker... ik had al vermeld dat er met de kabel zelf niets scheelt...
                (foto is gewoon als voorbeeld)
                Bij een van deze rode of witte ingang zit het pinnetje van de kabel die wƩl inorde is wat los... wat valt hieraan te doen? (versterker van Sanyo)
                Last edited by thomas__dg; 17-12-11, 13:30.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Door je vraagstelling is mij duidelijk dat je weinig kennis van zaken hebt, niet zelf aan gaan prutsen dus maar wegbrengen naar iemand met kennis van zaken.
                  Het is een vrij eenvoudige reparatie wat je niet heel veel geld zal gaan kosten.

Comment

• thomas__dg
                    • Dec 2011
                    • 5

ik ken inderdaad niets van dat soort zaken !!
                    Hoeveel gaat dat ongeveer kosten?
                    & waar kan ik een versterker binnenbrengen?
                    alvast bedankt!

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Dat gaat je € 24,95- kosten.
                      Helaas heb ik geen glazen bol, kan dus niet op afstand zonder iets gezien te hebben een prijsopgave doen van iemand anders....
                      En ga voor een reparatie adres eens zoeken op Marktplaats of via Google.

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Als je je profiel hier een beetje volledig ingevuld had, dan wisten we tenminste al in welk land je zat... Als Lokeren (Belgiƫ) niet te ver is, kan ik dit gerust VOLGEND JAAR oplossen.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• vasco
                          • Oct 2003
                          • 2567

Originally posted by thomas__dg
                          (versterker van Sanyo)
                          Dacht het al, HiFi.
                          Met je vraag naar een HiFi forum gaan, je zit nu op een licht en geluid forum van (semi) pro industrie.

Breng je versterker eens binnen bij een reparatiebedrijf (Google is je vriend) en deze kan je netjes een prijsopgave doen, mijn glazenbol is net even defect en kan op die basis even niet zeggen wat het gaat kosten.

Comment

Working...