Allen Heath PA12 mixer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Allen Heath PA12 mixer

Voor een nieuw taperackje wat ik wil bouwen wil ik deze mixer gaan gebruiken. Is dat een goede keuze of weten jullie een andere ?

Rack wordt gebruikt voor kleine presentatieklusjes en uitversterking van DJ en kleine tapeacts.

Er komt een MD en CD bij en een microfoon draadloos Shure
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.
  • DMiXed
    • Jan 2008
    • 370

PA12 is een power-mixer, met ingebouwde versterker dus. En niet bepaald een licht gewicht, zou niet mijn keuze zijn!
    Waarom niet een mixwizard 12:2 / 14.4.6 / 16:2? Zijn voor het geld erg fijne tafeltjes, met ingebouwde FX die je hier ook terug vind en algemeen geaccepteerd.
    Of een kleiner model Souncraft? Al heb je dan niet de luxe van 100mm faders en 4 bands EQ's met twee swept mids... Is maar wat je van je tafel eist!
    Wat is je budget?

Edit: PA12-CP is de powermixer, PA12 heeft geen ingebouwde amp, wist niet dat er ook nog een 'normale' versie was. Maar is het een keuze wegens budget o.i.d.?
    Last edited by DMiXed; 15-12-11, 17:31.
    Jeroen van Geffen

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Keuze is idd budgettair gezien de set niet wekelijks word gebruikt ( daar heb ik andere set voor ) wil alleen een klein rack hebben voor de kleinere setups.

Het is niet dat ik het geld niet heb maar vindt het zonde van het geld om meer uit te geven dan het nodig is.

Ik zit idd te twijfelen tussen een wizzard 12-2 maar qua prijs ongeveer 2x zoveel en dan meer stilstaan dan werken vind ik zonde maar deze tafel word wel meer geaccepteerd. ( heb al een wizzard 12-2 )
      Last edited by Rolandino; 15-12-11, 17:51.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• DMiXed
        • Jan 2008
        • 370

Ok, dat is niet meer dan logisch. En al eens gekeken naar soundcraft Spirit M8? is goedkoper dan de PA12, zit je wat breder met auxen en returns, alleen geen FX.
        Maar een TC M300 oid zou dan wel voldoen. Dan heb je voor ongeveer dezelfde prijs een mixer die net iets breder inzetbaar is, en een losse galm/effect, wat ook altijd handig kan zijn want die is weer los te gebruiken en klinkt vaker net wat beter als de ingebouwde galmpjes.
        Mij lijkt die soundcraft ook wat eerder geaccepteerd, al gaat het dan maar om naam. Heb weinig hands-on ervaring met deze tafel zelf, maar Soundcraft heeft toch wel wat kwaliteit aanboord!
        Last edited by DMiXed; 15-12-11, 20:02.
        Jeroen van Geffen

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

ikvind de PA12 te beperkt qua mogelijkheden. Ik denk dat je blijer zult worden idd met een mixwizzard 12:2. Desnoods tweedehands voor het kostenaspect. Met name de enkelvoudige parametrisch vind ik te weinig om er echtlekker mee te werken. de parametrisch op de uitgangen werkt niet ter vervanging, maar zou voor dj werk wel weer aardig kunnen werken, maar daar heb ik dan weer geen ervaring mee met deze tafel
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• Rolandino
            • Mar 2007
            • 1451

Gebruikt zijn ze meestal afgeragt of een ouder model. Ook zijn de meeste prijzen te hoog voor gebruikte spullen tegenover mijn inkoopsprijs ( 765,00 ex btw ) Maar goed, ik heb niet veel nodig voor presentatie en DJ-werk dus ik denk dat de PA een voorkeur heeft. Werk niet met bands enzo enkel een band artiest.

Comment

• speakertech
              • Jan 2008
              • 1697

Originally posted by Rolandino

Er komt een MD en CD bij en een microfoon draadloos Shure
              Ik zou meteen ook zo'n 1HE USB annex SD-cardplayer inzetten. Compleet met slot-in CDspeler kost dat tegenwoordig ook niet meer de hoofdprijs. Ik heb laatst twee monacor/stageline CD112 ingebouwd en ook een CD112TRS. Die laatste had ook nog een tunertje aan boord, maar wat fijner is, symm. uitgangen op XLR.
              Ziet er ook niet echt goedkoop uit. Wel handig als je voor een tentoonstelling bijv de hele dag achtergrondmuziek moet draaien, dat gaat op één USB stickie. Soms is een tuner handig als je op een evenement een (lokale) radiozender moet binnenhalen.

Speakertech
              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...