Hk pr:o 12

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • knorrepot
    • Oct 2009
    • 234

Hk pr:o 12

Hallo,

Ik ben opzoek naar gebruikers ervaringen van de HK PR:O 12.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Even ter vergelijking met de DAP X-12T, is dit dan een betere keurze?
    Gebruik is eigenlijk allround. Voornamelijk dj werk. Maar moet ook te gebruiken zijn voor een bandje etc.

MVG Bram
  • chippie
    • Jul 2006
    • 528

En ga je de active nemen of de passieve?
    IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• knorrepot
      • Oct 2009
      • 234

In de vergelijking de passieve. Amp rack is al aanwezig.

Comment

• chippie
        • Jul 2006
        • 528

Ik zou voor de HK gaan. Maar ja dat is mijn keuze. In het ver verleden ook eens DAP gehad maar zoals altijd "If you pay peanuts, you get monkeys." Eigenlijk wil ik daarmee ook zeggen als je ze veel wil gebruiken en goed wil gebruiken dan zou ik meer uitgeven. DAP kasten misschien goed voor carnaval wagens.
        IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Met HK heb in over het algemeen goede ervaring. De componenten zijn alleszinds goed (B&C)
          Met DAP niet, omdat het niet eens in mij opkomt om ook maar iets te gaan zoeken in DAP.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

voor dit geld heb je betere. Zeker tweedehands.

(vaker op dit forum genoemd: RCF Art 312 P,EV,dB Technologies ARENA 12 enz.)
            lekker belangrijk!

Comment

• knorrepot
              • Oct 2009
              • 234

Is de DB een stuk beter dan de HK dan?
              Ik kreeg laatst te horen dat de ARENA 12 niet zo geweldig was..

Welke type's bedoel je van EV? heb zelf veel ervaring met de ZX-3 en 5

Ik ben over het algemeen niet zo kapot van een plastic kast. Mijn voorkeur ligt bij hout.

Comment

• sis
                • Jul 2003
                • 3305

Ik kan mij ook wel vinden in showband zijn antwoord.
                Of HK een stuk beter is dan de DB is een persoonlijke keuze .
                Verder is het zo dat RCF en DB Italiaans is en minder aggressief klinkt dan bvb een EV .
                Zelf werk ik zelf nu al 3 jaar met RCF ART 525 A , mooie uitgebalanceerde klank en gaan vrij hard zonder te storen.
                sis
                Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• motor_leo
                  • Jan 2010
                  • 21

Sinds een paar maanden werk ik met twee maal HK Pr 12, crown XLs5000 amp en een HK pr 18 aktieve sub. Setje klinkt naar mijn bescheiden mening lekker. Ik gebruik de ingebouwde crossover die in de sub aanwezig is. Ik heb verschillende DAP setjes gehoord, maar die klinken beduidend minder.

Comment

• rongear
                    • Jan 2010
                    • 11

We draaien sinds april met twee van deze tops naast de event 1000 van rcf, heb nu aan beide kanten een dubbel esw 1018 met links de hk tops en rechts de rcf tops, de hk tops doen absoluut niet onder voor de rcf. Goedklinkende top voor relatief weinig geld!!

Comment

• Gitarist 62
                      • May 2006
                      • 278

Als ik even bij de beginvraag blijf van TS; De HK is een nette recht door zee 12/2 kast. Goed ontworpen en netjes afgewerkt. Nog wel in de budget range, maar klinkt voor het doel wat jij beschrijft prima. Heb ze meerere keren voor bandje gebruikt, wel met sub er onder, maar ook zonder sub klinken ze al behoorlijk.
                      Deze dap kastjes leggen het daar tegen af. Heb die ook wel eens gebruikt, maar x over is niet lekker en kast klinkt in het mid/hoog niet lekker en voor laag heb je hier écht een subje nodig.
                      ~Clearsound~

Comment

• koen g
                        • Oct 2009
                        • 52

De dap kasten zijn dan ook wel echt ontworpen als topkast ( vandaar de T ). Dus het is logisch dat hier een subje onder moet.

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Kijk ook eens naar de FBT Verve series dat zijn echt waanzinnige kastjes.
                          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...