Aanschaf nieuwe mengtafel

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • djspeakertje
    • Oct 2008
    • 1912

Mooi, maar heb je er mee gespeeld? Hoe klinkt ie? Kon je de bediening makkelijk vinden? Of had je eerst een stoomcursus DiGiCo van een uur nodig voordat je wist hoe je een kanaal selecteert etc.?
    Dat is waar het om gaat namelijk, dat je makkelijk je weg vind op de tafel en dat je het aandurft er mee op klus te gaan.

Daan
    I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
    I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

-als je hem alleen zelf gaat gebruiken dan is ridervriendelijkheid misschien geen issue.
      -het effectenrek overbodig maken doen ze allemaal. Ook al zijn ze 10 jaar oud. Of je vind interne effecten zuigen, en dan zul je zelfs bij de duurst nog randapparatuur mee gaan slepen.
      -er zijn hele series bedrijven die goed hun geld verdienen met digi mixers die stukken goedkoper zijn. Voor je het extra bedrag (tussen een instap yamaha en een DiGiCo) hebt terugverdient met een mixer, is er best een hoop water onder de brug door gegaan.
      -Als je uiteindelijk de tafel wegens biergooien toch backsatge zet en via WiFi gaat bijsturen, dan is een multi over CAT geen noodzaak.

enz enz

Vertel 'es wat. "ik heb gekeken naar de SD9 van digico en het zag er wel goed uit."
      en "denk dat de SD9 van digico meer voor mij is dan"

is niet echt reden voor mij om 3K uit de knip te trekken.
      lekker belangrijk!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by showband
        -als je hem alleen zelf gaat gebruiken dan is ridervriendelijkheid misschien geen issue.
        -het effectenrek overbodig maken doen ze allemaal. Ook al zijn ze 10 jaar oud. Of je vind interne effecten zuigen, en dan zul je zelfs bij de duurst nog randapparatuur mee gaan slepen.
        -er zijn hele series bedrijven die goed hun geld verdienen met digi mixers die stukken goedkoper zijn. Voor je het extra bedrag (tussen een instap yamaha en een DiGiCo) hebt terugverdient met een mixer, is er best een hoop water onder de brug door gegaan.
        -Als je uiteindelijk de tafel wegens biergooien toch backsatge zet en via WiFi gaat bijsturen, dan is een multi over CAT geen noodzaak.

enz enz

Vertel 'es wat. "ik heb gekeken naar de SD9 van digico en het zag er wel goed uit."
        en "denk dat de SD9 van digico meer voor mij is dan"

is niet echt reden voor mij om 3K uit de knip te trekken.
        Als je beperkt bent in ruimte, mensen die het moeten opstellen is dit wel van belang.
        Sleur eens een 32 parige multie van 100m mee, ipv 1 Cat 5 kabeltje.

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4516

wij werken al jaren vrijwel altijd met de mixer naast de band. We hebben natuurlijk ook 30 meter koper liggen, maar op het feesten en partijen circuit gebruik je die gewoon niet. Dan is de overweging loodzwaar of CAT gewoon praktisch geen punt in je koop overweging.

Zeker niet als je met veel vaste bands werkt en een basismix op stick hebt. Dan draai je de eerste keer met lompe multi. Zet een basismix. Slaat hem op. En de volgende keren zet je de mixer in de coulissen. En je stuurt bij met een tablet.

Als je elke keer een andere band hebt met veel variabelen is het fijn om aan een CAT te hangen. Maar zelfs dan zou ik nog de mix setup op wielen willen zodat ik het ding na de soundcheck uit de weg kan rijden voor diner / dansvloer enz.

De tijd van "de mixer staat maar midden in de zaal anders spelen we niet" is op bruiloften en partijen al lang en ver achter ons. Voor jou tien, nee honderd, anderen.

Doe je festivals en changeovers, dan is het natuurlijk anders. Maar dan is het ook meestal geen probleem om een plaats voor de mixer te reserveren. En zeker, dan het je liever CAT.

Maar de vraagsteller vertelt he-le-maal niets over waarvoor ie een mixer nodig heeft..... Vandaar mijn post.
          Ik vind het een vage troll achtige thread.
          Last edited by showband; 07-12-11, 11:01.
          lekker belangrijk!

Comment

• vasco
            • Oct 2003
            • 2567

Dit citaat;
            Originally posted by WDV
            Ja denk dat de SD9 van digico meer voor mij is dan.
            in combinatie met deze;
            Originally posted by WDV
            Ja ik ben begonnen met analoog ik vind het sneller maar als ik digitaal een tijdje doe dan maakt dat niet uit. heb je ervaring mee? heb je plus en min-punten?
            Heb ik het gevoel dat hier niet geheel doordacht een besluit wordt genomen. Ik lees hier persoonlijk uit dat we iemand helpen die geen ervaring heeft met digitaal maar vervolgens wel even binnen een paar posts voor een Digico kiest. Begrijp mij niet verkeerd want wij kennen op deze basis de achtergrond en kennis van de TS niet en Digico maakt prima tafels maar mijn gevoel...

Comment

• renevanh
              • Oct 2004
              • 2371

Digico zou een hele mooie keuze zijn, maar is een SD9 geen overkill?
              Als je een analoge mixer van 32 kanalen zoekt, heb je dan een digitale nodig met 48 flexi kanalen?

Kun je dan niet beter voor een SD11 kiezen?
              Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...