preamp van 01v96 of ada8000?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • wesley2004
    • May 2005
    • 23

preamp van 01v96 of ada8000?

Heb pas een 01v96vcm en een ada8000 gekocht voor een bandje.
    Wat is aan te raden voor welke kanalen de interne preamps te gebruiken en welke via de ada8000 te laten lopen. Of zit erniet veel verschil in?
    Ben benieuwd naar de meningen!
  • Carl
    • Nov 2000
    • 907

Pas op met die ADA8000, 75% van het regelbereik zit in het laatste klikje....
    Verder functioneert het wel, dezelfde "kwaliteit" die we van de meeste Behringer producten wel kennen.

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Voldoende ventilatie ruimte vrij laten bij de ADA8000!! probeer 1/2 HE boven en onder vrij te laten. Komt de levensduur ten goede...

Comment

• wesley2004
        • May 2005
        • 23

Kijk dat is een goede tip van de ventilatie.
        En ja ik weet het, er zijn vast betere verkrijgbaar maar op dit moment was dat niet in het budget meer na aanschaf mixer!
        Wie weet later nog eens.

Comment

• RonaldH
          • Aug 2009
          • 274

Originally posted by Carl
          Pas op met die ADA8000, 75% van het regelbereik zit in het laatste klikje....
          Verder functioneert het wel, dezelfde "kwaliteit" die we van de meeste Behringer producten wel kennen.
          Deze ervaring heb ik ook, dus ik gebruik de ADA vooral voor de microfoons die weinig gain nodig hebben, drums en blazers liever geen vocals. Ik heb wel het gevoel dat de ADA wat meer headroom heeft, de O1V preamps lijken wat eerder op te geven, maar dat kan verbeelding zijn.
          Er is meer te koop dan je betalen kunt

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Originally posted by RonaldH
            Deze ervaring heb ik ook, dus ik gebruik de ADA vooral voor de microfoons die weinig gain nodig hebben, drums en blazers liever geen vocals. Ik heb wel het gevoel dat de ADA wat meer headroom heeft, de O1V preamps lijken wat eerder op te geven, maar dat kan verbeelding zijn.
            Mijn ervaring is dat als de ingangstrap van de ADA clipt dat erg vervelend klinkt, dus oppassen. Verder zou ik ze inderdaad ook niet op vocals, guitaren en andere kritische dingen zetten.

Comment

• Trooper
              • Aug 2006
              • 90

ik gebruik ada8000 meestal voor de DRUM , die heeft ook meestal 8 mics rondom.
              dus ingangen 17-24 page 2 op 01v96 zijn mijn drumkanalen

de ada8000 is optisch verbonden en gebruik ik zowel als input en voor de 6xmon en 2x L/R outputs
              met daaronder de Alesis DEQ 8x digit EQ

compact en voldoende voor de hobby/ optredens die ik ermee doe

Comment

Working...