Synq Digit 3k6 of 2k2

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

dat zou kunnen met een hele berg amps Volgens mij hadden ze in die tijd nietecht zware eindtrappen.

Wou er alleen mee zeggen dat er bij schoolfeesten ook al wat KW aan geluid moet staan voor 3 a 400man
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• basspeaker
      • Nov 2006
      • 39

Hoe veel speakers en hoe veel kw aan versterker vermogen kan je niet echt bepalen hoeveel man je kan draaien.
      Verder is het vermogen totaal NIET boeiend belangrijker is was het rendement van je weergevers zijn.
      3kw op 2x18 met een rendement van 90dB/1w/m is niet zo indrukwekkend.
      1kw op 2x18 met een rendement van 102dB/1w/m ga je toch snel aan de loop.
      Verder wordt het rendement verhoogd als je baskasten naast elkaar gaat stacken.
      Met elke sub een eigen versterker krijg je theoretisch 3db er bij, praktijk wijst 6db uit, dit noemen we akoestische koppeling.
      Verder moet je in acht houden dat hoe lager je in frequentie door wilt spelen hoe meer lucht er verplaatst moet worden.
      Houd in groot conus oppervlakte met hoog rendement en conusuitslag en alles mono bij elkaar stacken(betreft Subs).
      En het aller belangrijkste hoe hard moet het staan in dBa en dBc!!!!!!!!!!!!
      Wat je uit eindelijk nodig hebt aan geluid is afhankelijk van deze punten.

Mijn redenatie gaat uit naar.
      Als ik in dBa vorm praat is 102dBa hard zat op de dansvloer/foh position.
      Dan moet ik minimaal een headroom hebben van 6db om peaken te kunnen verwerken.
      Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by basspeaker
        Wat je uit eindelijk nodig hebt aan geluid is afhankelijk van deze punten.

Mijn redenatie gaat uit naar.
        Als ik in dBa vorm praat is 102dBa hard zat op de dansvloer/foh position.
        Dan moet ik minimaal een headroom hebben van 6db om peaken te kunnen verwerken.
        Leuk verhaaltje, of het allemaal klopt laat ik even buiten beschouwing maar je vergeet voor het gemak een aantal punten die misschien nog wel het belangrijkst zijn.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• basspeaker
          • Nov 2006
          • 39

Originally posted by MusicXtra
          Leuk verhaaltje, of het allemaal klopt laat ik even buiten beschouwing maar je vergeet voor het gemak een aantal punten die misschien nog wel het belangrijkst zijn.
          Ik zou zeggen 'vul aan' de punten die nog missen.
          Samen weten we meer
          Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!

Comment

• knorrepot
            • Oct 2009
            • 234

Mee eens, daarnaast heb ik met 102 db heb ik al fijn mijn dopjes in

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

De manier van opstellen van je toppen, de grootte van de zaal, de akoestiek van de zaal zijn minstens zo belangrijk als het rendement van je speakers.
              Daarbij zorg ik dat ik bij 102 dBA al lang en breed gevlucht ben.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

De manier van opstellen van je toppen, de grootte van de zaal, de akoestiek van de zaal zijn minstens zo belangrijk als het rendement van je speakers.
                Daarbij zorg ik dat ik bij 102 dBA al lang en breed gevlucht ben.
                Is dat ongeveer het volume dat uw vrouw kan roepen als je weer te laat thuis bent?

Comment

• drbeat
                  • Jun 2012
                  • 671

102 dB....ik heb juist leuke klusjes (alleen bandjes) juist omdat ik deze waarden NIET aantik...
                  Met rockbandjes gaat t snel te hard met feedback enz. In een klein kroegje wil je dat niet!
                  Dus de versterkers aan de zijkanten en op oorhoogte als dat lukt, en de zanger proberen te ontzien met die opstelling...

Versterken is een punt...je rendament van je syteem is 2 maar op 1 is toch inderdaad echt je opstelling in de ruimte van je systeem en je band en je mensen waarmee je op dat moment een avond verzorgd....

Goede samenwerking is een geslaagde avond!
                  Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

Working...