Welke tweeter?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Welke tweeter?

Hallo allemaal,

Ik ben al een beetje bezig met info verschaffen over een geluidsset bouwen.
    Nu wil ik 2 earthquake baskasten maken en 2 toppen daarvoor.
    Nu ben ik er eindelijk uit welke basspeakers ik ga gebruiken, namelijk voor de baskasten RCF L18P300's en voor de topkasten 1 eminence kappa 15 (even gesimuleerd). Nu gaat deze speaker tot 2,5KHz en dus vraag ik me af wat voor hogetonen hoorn ik erin kan zetten.
    Ik heb hiervoor een niet als te groot budget over, zo'n €100,- per hoorn, dus een 2" wordt het niet...
    Wat zijn dus goede hoorn die het rond 2-2,5KHz kunnen overnemen??

Overdrive zegt: Mazzelos!
  • Overdrive
    • Feb 2002
    • 717

Ohja, ik dacht zelf aan Beyma smc-1020 (€85,-)
    of een Eminence psd-2002 (??iemand??).
    Graag reacties, ervaringen......

Comment

• Remco vd Werff
      • Apr 2001
      • 753

In een oude prijslijst, staan de Eminence psd 2002 drivers voor 113 euro, dan nog een hoorn voor 50 euro. Dat komt ruim boven het budget uit. Maar je moet voor een actuele prijs maar even informeren en/of op die duitse website kijken die in topic "Eminence zo goedkoop" genoemd werd......

Groeten, Remco
      Groeten, Remco

Comment

• )jeroen(
        • Jan 2001
        • 546

craaft heeft ook leuke goedkopere hoorns. Aardige kwaliteit. ook te vinden op die duitse sites. Kijk daar eens rond daar vind je vast wel wat.

Gr.

)jeroen(
        Gr.

)jeroen(

Comment

• Overdrive
          • Feb 2002
          • 717

Ja ik heb de prijzen gevonden:http://www.lautsprechershop.de/pa/eminence.htm

Wat vinden jullie van die EMDC 2150 Bi-radial Kunststoffhorn (ah-emdc2150)??
          Kan ik beter de 2002 of deze nemen?? Als je ook een beetje kijkt naar de prijzen...
          Zal deze het goed doen samen met de kappa 15? Ik dacht wel dat het een leuke combinatie was als je hem filtert rond de 2 KHz.

Groeten

Comment

• Overdrive
            • Feb 2002
            • 717

Ohja, nog even een off-topic (mee-te-maken-topic) vraagje:
            Maakt de vorm van een kast uit voor de weergave van een luidsprekerbox?
            Vb. Stel je hebt een 100 liter kast nodig, kan je dan gewoon een trapeziumvormige kast maken of moetie rechthoekig zijn?? Mag toch in elke vorm?

Groetjes

Comment

Working...