Geluidsinstallatie Carnavalswagen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Stevekee
    • Oct 2011
    • 10

Originally posted by daveyb
    150 euro is geen geld voor huren, als je dan zo'n set krijgt zoals jij het noemt. Daar kun je zelf dat setje echt niet voor financieren (en dan nog niet over het kapotgaan van de apparatuur wat van de 10 zo'n 9 keer gebeurd bij carnaval)
    ja 150 euro is toch een minimum prijs (als je een set voor een aantal weekende reserveert)
    En ja het kapot gaan da ligt enkel aan je eigen hoe je zelf bij je instalatie om gaat hé, een verhuurder is er ook niet blij bij moes je zijn boxen opblazen
    Last edited by Stevekee; 15-10-11, 12:42. Reason: schrijffout

Comment

• daviddewaard
      • Mar 2008
      • 627

daan we weer hoor... elk jaar het zelfde ge emmer over karnavaaal wagens.volgens mij bestaan her al 621 topics over!
      als je 10x per jaar geluid op dewge nogdig hebt n iets wilt kopen zou ik eerst 5x een verschillend systeem huren.en de de beste daar van kopen!en beslissen met je eigen ooren en niet en nie o basis van wat andere hier op het forum mooi vinden
      A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• SPS
        • Mar 2004
        • 1662

Originally posted by daviddewaard
        daan we weer hoor... elk jaar het zelfde ge emmer over karnavaaal wagens.volgens mij bestaan her al 621 topics over!
        als je 10x per jaar geluid op dewge nogdig hebt n iets wilt kopen zou ik eerst 5x een verschillend systeem huren.en de de beste daar van kopen!en beslissen met je eigen ooren en niet en nie o basis van wat andere hier op het forum mooi vinden
        Hey David,
        Was je dronken toen je dit intikte?
        Of was het toestenbord erg kleverig...........

Qua inhoud: +1

Paul
        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

hahaha mijn toetsenbord van mijn macbook is naar de klote.
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Gertje123
            • Aug 2011
            • 61

Ben ik ook geweest!!

Comment

• Stevekee
              • Oct 2011
              • 10

Nog even ene vraagje,
              de meeste 2de hands set's zijn meer baskasten dan topkasten,
              maar ik denk niet dat wij baskasten nodig hebben voor ene carnavalswagen hé?

Comment

• dj bobo
                • May 2003
                • 155

Ligt er maar net aan wat je wil en wat je publiek is.

Op carnavalswagens van/voor jeugd zijn veel subkasten vaak een vereiste aangezien jeugd veel bass beschouwd als goed geluid. Daarbij, buiten heb je meer basskasten nodig dan binnen wil je hetzelfde resultaat behalen (ff kort door de bocht). Hierdoor kom je dikwijl sets tegen met meer subs dan tops voor bijvoorbeeld carnavalswagens.

Heb jij ze nodig? Geen idee? Dat kun alleen jij bepalen. Door subwoovers kun je je geluid voller laten klinken, waardoor je geluidsset minder "lawaaierig"/ schreeuwerig overkomt. Subwoovers dienen dus niet alleen voor belachelijk veel bass, maar kunnen ook daadwerkelijk iets toevoegen aan het geluidsbeeld wat als prettig ervaren wordt, namelijk een "vol"geluid.

Moet je dan nu voor bijvoobeeld een sub-top setje kiezen omdat je dan een voller geluid hebt? Voor de geluidskwaliteit zou ik zeggen ja, echter met vier toppen kun je een spreiding van 360 graden creeeren. Hierdoor heb je geluid in alle richtingen. Heb je maar twee toppen, dan zul je op die spreiding dus consessies doen.

Ik zie nu dat je in Tongeren zit? Misschien kan ik dan nog iets voor je betekenen, ik woon zelf in Maastricht. Ik heb zelfs nog wat tweedehands dingen staan. Je kunt me mailen op ruers.b "at" gmail.com

Comment

• Stevekee
                  • Oct 2011
                  • 10

Uploaded with ImageShack.us

Zo moet de wagen er ongeveer uitzien

Comment

• Dj Siem
                    • Nov 2008
                    • 11

Aangezien je aangeeft dat je niet wilt huren, raad ik aan om een leuk tweedehands setje sub-top te kopen.
                    Kijk eens op tweedehands verkoopsite's naar bijvoorbeeld: Audience Delight, Mackie, Master audio of soms staat er wel een verdwaald Renkus Heinz setje op.

Op onze eigen carnavalswagen hebben wij al verschillende krachtige setjes gehad, maar het blijkt iedere keer dat je dit toch wel nodig hebt. In ons geval komt dit dan ook door de lange loopgroep die een act uitvoerd.

In jullie geval; een kar met losgeslagen jongere die een hoop herrie willen, lekker tweedehandsje kopen!

Comment

Working...