Rcf f qsc

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • seppe30
    • Dec 2007
    • 248

Rcf f qsc

hallo

wat is jullie gedacht
    ik zelf heb ze nog niet naast elkaar gehoord is voor deze week ergens

rcf art 312a+705as
    tegen de
    qsc K10 met Ksub

wie heeft al met beide systemen gewerkt ?
  • seppe30
    • Dec 2007
    • 248

zal gebruikt worden voor losse verhuur
    meestal trouwfeesten en verjaardag feestjes

maar zo de top ook als dj monitor willen gebruiken
    denk dat de qsc daar iets meer geschikt voor is als de rcf

Comment

• LVG
      • Jul 2011
      • 152

QSC k10 toppen zijn super. Wij hebben 8 stuks K10 staan, zal zeggen kom een keer luisteren.
      Deze gebruiken we zowel als top als monitor. De k12 is te agressief

We hebben ook de Ksub gehad, grappig ding in dat formaat alleen vonden wij de combinatie met een andere sub beter.

Het grappige is dat wij de rcf tt22a naast de k10 hebben gehad (tt serie is de duurste serie rcf), klankmatig vonden wij de qsc k10 veel beter uit de bus komen (en is veel voordeliger!)

De qsc toppen kun je vrijblijvend bij ons op afspraak komen testen, deze staan ook te koop per set incl. flightcase (totaal dus 3 sets)

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by LVG
        QSC k10 toppen zijn super. Wij hebben 8 stuks K10 staan, zal zeggen kom een keer luisteren.
        Deze gebruiken we zowel als top als monitor. De k12 is te agressief

We hebben ook de Ksub gehad, grappig ding in dat formaat alleen vonden wij de combinatie met een andere sub beter.

Het grappige is dat wij de rcf tt22a naast de k10 hebben gehad (tt serie is de duurste serie rcf), klankmatig vonden wij de qsc k10 veel beter uit de bus komen (en is veel voordeliger!)

De qsc toppen kun je vrijblijvend bij ons op afspraak komen testen, deze staan ook te koop per set incl. flightcase (totaal dus 3 sets)
        Laat me toe sterk te twijfelen over uw quote.

Bovendien schrijf je dat de K12 agressiver klinkt dan e K10.
        Lijkt me bedenkelijk, want beiden werken ze met dezelfde 1.75" hoogdriver.
        Last edited by frederic; 10-10-11, 12:50.

Comment

• Dj Gino V
          • Feb 2009
          • 237

Hey

ik heb zelf de hpr 122i en die zijn zeer goed heb ze eens naast ev sx360 staan gehad en dan was de qsc veel zuiverder in de mid laag
          en heb daarna eens gaan horen naar de k8 en daar stond ik letterlijk versteld van wat er uit kwam van geluid zeker in het laag
          dus ben ik aan't twijfelen om de k8 als monitors te halen
          rcf is ook wel goed maar daar heb ik persoonlijk nog niet veel met gedraaid

mvg Gino

Comment

• seppe30
            • Dec 2007
            • 248

Lvg Welke sub gebruiken jullie er dan bij

Comment

• LVG
              • Jul 2011
              • 152

Originally posted by frederic
              Laat me toe sterk te twijfelen over uw quote.

Bovendien schrijf je dat de K12 agressiver klinkt dan e K10.
              Lijkt me bedenkelijk, want beiden werken ze met dezelfde 1.75" hoogdriver.
              Als je dan wilt vergelijken doen het dan goed

Wij hebben beide op demo gehad en waren van te voren voor de demo ook van plan om 12" te nemen tot we het gelijk hoorden vergelijken met de k10, k12 is wel dergelijk stuk agressiver! Ze dragen wel verder dan de k10 maar waarschijnlijk klinken ze agressiver omdat ze hoek minder breed is!
              Ik zou zeggen hoor zelf het verschil en je weet waar ik het over heb

Wij gebruiken ze nu in combinatie met de rcf 8001 subs, dat draait perfect

Comment

• seppe30
                • Dec 2007
                • 248

En waarom was je niet tevreden over de ksub

Comment

• soundsystem
                  • Aug 2011
                  • 73

Originally posted by LVG

Zeer tevreden over de K10 en nu staan ze te koop, dit snap ik even niet?

Comment

• LVG
                    • Jul 2011
                    • 152

Originally posted by soundsystem
                    Zeer tevreden over de K10 en nu staan ze te koop, dit snap ik even niet?
                    Dat zal ik gelijk ook even uitleggen

De k10 ziet er goed uit en klinkt fantastisch, ideaal voor front, dj's, theater, beurzen en congressen

Alleen doordat wij de aankomende tijd veel alternatieve bands gaan doen (kortom stevig/ hard) kunnen we de K10 niet inzetten als monitor, simpel weg een 10" speaker drukt niet in het laag, en voor monitors moet het gewoon drukken en een stevige bassdrum over heen kunnen bij deze bands. De K10 gaat dus erg hard (1000 watt)maar in het laag drukken ze niet. Vandaar dat de combinatie met subje topje prima is maar voor monitors waar het in het laag moet "beuken" niet geschikt. Hiervoor komen 15" monitors die ook op een paaltje kunnen zodat ze universeel toepasbaar zijn

Hopelijk is het nu helemaal duidelijk voor de wantrouwnde mensen (no hard feelings)

De dubbel 12" ksub vonden wij niet genoeg drukken in het laag in live situaties. Als je ze als cluster naast elkaar set ging het redelijk alleen voor live bands waren wij niet onder de indruk, de enkele 18" sub doet dat meer

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Ik ken de QSC speakers niet maar wel de RCF TT series, (TT22a met 4Pro8001as subs)
                      Die gebruiken we nu sinds een jaar of 3 op allerlei plaatsen, van live bands tot spraak tot monitoring en wij zijn er meer dan tevreden over.

Met 2 subs eronder draaien we tot 250 man en dat gaat prima, eigenlijk kan iedere flapdrol op deze speakers een bandje mixen en klinkt het gewoon goed.

Als monitor zijn ze ook goed te gebruiken.

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

RCF is een gerenommeerde speakerfabrikant die er ook al jaren eindblokken in/bij levert

QSA is een gerenommeerde eindbakkenfabrikant die vanuit china ineens ook speakers fabriekt.

bij een head to head moet dit opvallen.
                        lekker belangrijk!

Comment

• dexter
                          • Jul 2005
                          • 433

Of ze uit China komen weet ik niet, weet wel dat in de QSC kasten vaak b&c componenten worden gebruikt.

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by dexter
                            Of ze uit China komen weet ik niet, weet wel dat in de QSC kasten vaak b&c componenten worden gebruikt.
                            Tja als ze uit China komen zal het zeker geen B&C zijn.
                            Je kunt de B&C componenten niet eens los kopen voor de prijs van een QSC K10 of 12

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

De componenten in een HPR122 zijn van Celestion:
                              Part 1
                              Part 2
                              Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er verschillende versies zijn van een speaker (mkI, MkII enz.) met andere componenten.

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

Working...