live mixing simulator

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SH1000
    • Dec 2009
    • 220

live mixing simulator

Bestaat er een soort "FOH simulator" / website met ongeveer het volgende?

Verschillende live opnames met bijvoorbeeld 12 /16 "ruwe sporen". Keuze uit een aantal mengtafels, EQ's en effecten. Daarna online zelf je mix maken. Verder bijvoorbeeld tips, do's en don'ts per opname.

M.a.w. een live mixing simulator. Lijkt mij wel leuk.
    Good is the enemy of Great
    [Jim Collins]
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

De enige mij bekende manier is om een meersporen opname via de mengtafel terug te spelen en dan een mix te maken.
    Met de huidige digi tafels is dit redelijk makkelijk te doen.
    Leuk om wat meer bedreven te raken op een mengtafel maar nog steeds niet vergelijkbaar met een 'echte' live situatie omdat je de overspraak van de verschillende microfoons en monitoren mist.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SH1000
      • Dec 2009
      • 220

Originally posted by MusicXtra
      De enige mij bekende manier is om een meersporen opname via de mengtafel terug te spelen en dan een mix te maken.
      Met de huidige digi tafels is dit redelijk makkelijk te doen.
      Leuk om wat meer bedreven te raken op een mengtafel maar nog steeds niet vergelijkbaar met een 'echte' live situatie omdat je de overspraak van de verschillende microfoons en monitoren mist.
      In een simulator zou je inderdaad met scenario's "echte situaties" kunnen benaderen met allerlei zaken zoals feedback/overspraak, klagende zangeressen als je monitors uitzet

Ik zou verwachten dat iemand zoiets al heeft verzonnen...
      Good is the enemy of Great
      [Jim Collins]

Comment

• BJD
        • Oct 2007
        • 771

Kennelijk leert iedereen het on-the-road, direct ook de beste manier om het te leren. Uiteraard kun je zelf ook zoiets opzetten: pluk een willekeurige multitrack van internet, pak een DAW softwarepakket en ga uw gang.

Comment

Working...