24 kanaals mixer aan Mac

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tijsverbeek
    • May 2011
    • 20

24 kanaals mixer aan Mac

Hallo mensen,

Ik heb laatst een mooie 24 kanaals Soundcraft Spirit aangeschaft voor het mixen van bandjes enzo. Alleen heb ik laatst een server in Engeland 'aangevraagd' om m'n eigen radio te maken (online dan wel). En het lijkte mij wel gaaf om die met die tafel radio te maken. Toen heb ik bij een vriend met wat amateuristische stuff hem aan SAM broadcaster gelinkt. Nu heb ik zelf geen windows meer (nu wil er zeker niet meer mee werken) en zit ik dus met een probleem. Ik kan mijn mixer niet aan m'n mac linken. (tenminste zover ik fora heb gelezen.)
    Weet toevallig een van jullie een of ander kastje waarmee je het aan je computer kan linken? En daar dan ook een programma bij met SHOUTCAST mogelijkheden?

Ik weet dat mijn vraag hoog is maar aangezien die forum zo vreselijk groot is, zou een van jullie toch wel een oplossing moeten weten!

Groet,

Tijs Verbeek
    • 2755

Barix instreamer? Is een professionele oplossing voor audio input naar stream.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Er zullen toch wel externe USB/Firewire doosjes zijn met een line ingang die je aan je mengtafel kunt knopen en dan streamen naar internet via de mac....

Comment

• tijsverbeek
        • May 2011
        • 20

@laserguy Dankje zal even kijken!

@jakkes Zijn er vast wel, alleen probeer ze maar te vinden, heb nogal m'n best gedaan zonder resultaat!

Comment

• tijsverbeek
          • May 2011
          • 20

@laserguy,

Zoiets zocht ik, alleen moet het naar de computer linken, en niet via kabels je server in, zoals ik al zei, m'n server staat in engeland

Comment

• Lynx
            • Nov 2010
            • 94

Je zoekt dus een USB/FireWire geluidskaart voor de mac????

Deze heb ik en werkt met de mac. Hij heeft 4 inganen (1x XLR 1X Jack of 4x tulp)
            Er zijn zat USB/FireWire kaarten voor de mac te vinden.

Dan kan je met http://www.rogueamoeba.com/nicecast/ Shoutcast streamen van je mac naar je server.

De Barix Instreamer is ook een hele goeie. Ik maak zelf veel gebruik van de Exstreamer en ik kan uit ervaring zeggen dat de producten van Barix simpel te gebruiken zijn en nog betaalbaar.

De Barix Instreamer hoef je niet direct aan je server te hangen. Van je mengtafel ga je naar de Barix, deze streamt het signaal door naar je server in Engeland.

EDIT: Ik zie net dat Nicecast niet gratis is.
            http://butt.sourceforge.net/ Deze is wel gratis.

Overigens koste mij dit 2 seconden op Google.
            Last edited by Lynx; 11-09-11, 19:55.

Comment

• tijsverbeek
              • May 2011
              • 20

Bedankt voor dat apparaatje, nicecast heb ik, alleen bij nicecast moet jeje muziek van een programma naar keuze halen, waar moet ik dan dat apparatje op aansluiten

Comment

• Lynx
                • Nov 2010
                • 94

De Main out of de Tape Out van je mengtafel sluit je aan op ingang 1+2 (tulp) van de u46XL en deze sluit je met USB op de Mac aan.

Dan moet je in de systeem instellingen van de Mac en/of van het programma kijken of de mac de ingang van de u46XL gebruikt als line ingang of z'n eigen ingebouwde ingang.

Je kan trouwens ook de ingebouwde ingang van je mac gebruiken (mits die aanwezig is). Dit is voor een beetje internet radio goed genoeg.

Wat ik me afvraag: Je heb een 24ch mengtafel gekocht om bands mee te mixen maar je weet niet hoe je geluid uit je mengtafel op je mac krijg

Comment

• tijsverbeek
                  • May 2011
                  • 20

Oke dankje! Uhh.. Ja eigenlijk wel ja! Ik ging er eigenlijk alleen op windows mee werken alleen Dat kan niet bij mij thuis omdat ik geen windows heb dus lijkte me het wel leuk om ook zoiets thuis aanteschaffen!

Ik heb btw nog niet echt een Goed programma ervoor, zijn hier tips voor?

Grtz

Comment

• Lynx
                    • Nov 2010
                    • 94

Waar zoek je een goed programma voor?? Wees iets duidelijker.

Comment

• tijsverbeek
                      • May 2011
                      • 20

Ik zoek iets om de U46 XLop aantesluiten, en tegelijkertijd ook muziek kan draaien op dat programma + dat ik toegang heb tot m'n iTunes

Comment

• Lynx
                        • Nov 2010
                        • 94

Deze synchroniseert met je Itunes Bibliotheek.
                        Om het voor jou nog duidelijker te maken:

De U46XL heeft 6 uitgangen (3x stereo).
                        Je sluit 2 stereo uitgangen aan op een 2 stereo ingangen van je tafel.
                        Dan stel je bij DJ1800 in dat hij uitgang 1&2 + 3&4 van de U46XL gebruikt als uitgang voor muziek. Nu heb je dus een dubbele CD speler op de mac waarvan je het volume kan regelen met je mengtafel.

Dan sluit je de uitgang van je mengtafel aan op ingang 1&2 van de U46XL. Het eerder genoemd shoutcast programma stel je zo in dat hij luistert naar ingang 1&2 van de U46XL en je voert de gegevens van je server in Engeland in.

Nu is je mac dus en een dubbele CD speler met Itunes support en gelijk de verbinding van thuis met je server.

De luisteraars loggen dan in op de server in Engeland.

Hier op het forum willen we graag iedereen helpen en delen we graag onze kennis. Toch zou het prettig zijn als je ook zelf op onderzoek uitgaat. Google is je vriend.
                        Als ik op Google intik: DJ software Mac, kom ik op de 4e regel al DJ1800 tegen. Ook links naar andere software staan er.

In het Recording & Broadcast gedeelte van dit forum is veel te vinden. Een andere goede site is http://www.radioforum.nl

Succes

Comment

• tijsverbeek
                          • May 2011
                          • 20

Hartstikke bedankt! Ik neem aan dat ik nu ook alles van mijn mengtafel online kan horen?

Nouja bedankt! Het zoeken op Google heb ik gedaan, alleen dj software is dan weer Eem te groot woord, ik zoek specifieker, maar ik zal kijken!

Groeten

Comment

• Lynx
                            • Nov 2010
                            • 94

Zodra je online bent wel even een linkje posten zodat we mee kunnen luisteren.

En bij google zoek je eerst algemeen en dan steeds iets specifiekers totdat je heb gevonden wat je zocht.

Comment

• tijsverbeek
                              • May 2011
                              • 20

Oke dat linkje zal ik doen, maar het is altijd voor maximaal 2 uur dat ik online ben! Of ik zet hem op automix... Maar iniedergeval bedankt voor de hulp! En het gaat btw lang duren voor dat ik de U46 XL binnen heb...!

Comment

Working...