Speakerset

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ_Robin
    • Jul 2001
    • 610

Speakerset

Wij willen gaan uitbreiden en zij opzoek naar een speakerset van ong 3000/3500 watt.

Ons oog is gevallen op een AD MI set bestaande uit :
    1x MI-15 (15" + 1" Top) 400 wat RMS
    2x MI 18 (18" Sub) 400 watt RMS
    dit per kant.

Nou vind ik persoonlijk de Subs wat groot namelijk HxBxD 60x50x80
    dus ben ik aan het kijken voor ander subs. En heb ik geluisterd naar die M-Pro subs van JBL 1x 18" per Sub en die vond ik ook lekker gaan maar die zijn wel 600 wat RMS. Moet ik dit nou wel of niet doen .

En wat voor versterkers raden jullie aan voor deze set ?

ik koop de set in delen dus eerst de top's en dan 2 sub's en later nog 2 sub's mat steeds bijbehorende versterkers.

zijn er soms mensen die al met zo'n set van AD hebben gewerk ? of met zo'n JBl set ?

Bijvoorbaad dank

Robin

Pioneer DJ Equipment
    if you only want the best !!!!!
    EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour
  • Destiny
    • Jul 2001
    • 899

Voor versterker gewoon het dubbele van het RMS denk ik. Zoals normaal

DJ Jip
    MSN: destinygemert@hotmail.com

Comment

• DJ_Robin
      • Jul 2001
      • 610

ja DJ JIP daar was ik ook al achter door het gebruiken van de zoek functie maar het gaat mij meer om merken en ook een redelijke prijsklasse ik zelf zat te denken aan een AD of QSC versterker maar ben er nog niet helemaal uit daarom vraag ik hier om reacties hopend zo een goed keus te kunnen maken.

Pioneer DJ Equipment
      EV step up to the next level // RX & X-Array powered by EV P3000 // processed by Lake Contour

Comment

• Willem
        • Sep 2000
        • 142

Je kan ook eens denken aan die actieve subjes van de mpro serie!..zit al een ampie in (crown) enne kun je je toppen ook gelijk aansturen..De subs heb ik staan in combinatie met het 10inch topje (400serie)van JBL (mpro dus) Bevalt echt goed prijs /kwaliteit dus. Als de 12inch top ook zo klinkt komt er waarschijnlijk ook wel zon setje in de verhuur...En dan zet ik alle voor en tegens wel effe op het forum

Comment

• DJ_Robin
          • Jul 2001
          • 610

ja Willem maar ik wil dus 2x sub en 1x top per kant en dan moet ik dus altijd nog een versterker mee nemen voor een 3e + 4e sub of 3 versterkte subs nemen en dat zie ik allemaal niet zo zitten heb liever een appart rackie.

Maar jij vind die SUB dus wel lekker gaan ?

ik vind het wel een mooie serie maar vind die topen van de MPRO serie een beetje tegenvallen dus daarom die AD toppen die gaan nog net iets hoger en zuiverder maar das ook smaak denk ik.

wij hebben nu een mpro serie in bruikleen en die toppen gebruiken we eigenlijk alleen als monitors en we zetten en TR225 op die subjes dat gaat zeer lekker

Pioneer DJ Equipment

Comment

• TB
            • Sep 2001
            • 106

he Robin,

zijn de kasten 4 og 8 ohm?

kijk in het profiel voor DE site!!

TB
            Econoom in opleiding...

Comment

• andre
              • Nov 2001
              • 111

wat voor serie heb jij van de mpro toppen waarschijnlijk de 200 serie!!! moet je de 400 serie maar ff proberen zijn echt een stuk beter

Adventure Showtechniek
              Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten

Comment

• DJ_Robin
                • Jul 2001
                • 610

heb de 400 serie andre tenminste die heeft een kennis van me een daar kan ik ze nu van lenen omdat ik dus wil weten wat zo'n set nou op locatie doet. Ik vind toch die AD toppen lekkerder klinken maar ja wat ik al zei das smaak.
                ---------------------------------------------------------------------
                en TB

de AD kasten zijn allemaal 8 ohm en die Mpro subjes zijn 4 ohm

Pioneer DJ Equipment

Comment

• TB
                  • Sep 2001
                  • 106

een qsc rmx 2450.

2x 500 watt op 8 ohm.

een qsc rmx 1450.

900 watt in brug mode op 8 ohm uiteraard.

anders moet je eens kijken op www.qscaudio.com.

kijk in het profiel voor DE site!!

TB
                  Econoom in opleiding...

Comment

• Willem
                    • Sep 2000
                    • 142

JBl subes gaan lekker vind ik..ben ook al bezig met 8ohm uitvoering..mare kan ze nog niet krijgen..ehm enne je kan toch ook gewoon 2x aktief per kant neerzetten..word wel redelijk duur...maare kan je ook gemakkelijk je set in 2en splitjes als je nog een paar topjes hebt..enne het is zo lekker snel.. Maar ja wat het nu precies doet is even afwachten de komende weken..tot nu toe doe ik gewoon lekker tot een 150 man met een subje en topje per kant...disco..tape actje...bevalt goed!!...ehm nou ja ik heb er ook een keer een soundpower sp212 opgehad.....ja dan wil je niet weer terug naar mpro..top kost natuurlijk ook 3x zoveel...Mare ik laat het wel even weten als ik gekke dingen tegenkom!

Ole Ole wij hebben JBL array!

Comment

• DJ_Robin
                      • Jul 2001
                      • 610

heb nog ff gekeken naar die Mpro set maar het is een beetje vaag.
                      wat is nou het geval ,

het is dus een Mpro 400 serie sub (MP418SP powered by crown)
                      en een Mpro 200 serie top (MP215)

ik heb degene die eigenaar is van de set ff gebeld hoezo die dat heb gedaan. Maar z'n geld was op.

ga toch dan maar ff luisteren naar zo'n 15" topie van de 400 serie

Pioneer DJ Equipment

Comment

• Mark Vermeulen
                        • Feb 2002
                        • 98

Wij gebruiken die digitale bakken van AD de 2404 en de 2402 op het sublaag gaat uitstekend en zeer betrouwbaar. Als je het goed wil doen moet je perkant een 2402 zetten gebrugt.

Groetjes Mark Vermeulen
                        maar mijn baas heeft AD en EAW.
                        Groetjes Mark Vermeulen
                        maar mijn baas heeft AD en EAW.

Comment

• andre
                          • Nov 2001
                          • 111

als je de jblsubjes gebruikt kun je beter niet bruggen want het zijn 4 ohm speakers

Adventure Showtechniek
                          Alle taalfouten, spelfouten en stijlfouten zijn drukfouten

Comment

• DJ_Robin
                            • Jul 2001
                            • 610

volgens mij zijn di digitale AD's ook op 4 ohm te bruggen.

zijn iniedergeval leuke bakken heb er zelf ook regelmatig mee gewerkt,
                            zal eens ff nakijken in de folder van de 2400 serie of je ze kan bruggen op 4 ohm

Pioneer DJ Equipment

Comment

Working...