Midas Pro2/Pro2c

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cobi
    • Aug 2002
    • 1083

Originally posted by LVG
    Hallo Raymond bedankt voor je reactie.
    Ik kan dan als ik bijv. foh output 1 t/m 4 gebruik output 5 t/m 16 gebruiken voor de monitor console?

Dit kan namelijk bij de Roland M400/M480 namelijk niet (zover ik weet..) de tafel die de gains bediend heeft de outputs van het stageblok namelijk
    Bij Roland kan dit idd niet, een systeem wat ze nu dus (zoals Raymond uitlegt) bij Midas hebben zit ik bij Roland al een tijdje op te wachten.

Slim en simpel, routing door de 'master' tafel laten bepalen.
    Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• LVG
      • Jul 2011
      • 152

Originally posted by cobi
      Bij Roland kan dit idd niet, een systeem wat ze nu dus (zoals Raymond uitlegt) bij Midas hebben zit ik bij Roland al een tijdje op te wachten.

Slim en simpel, routing door de 'master' tafel laten bepalen.

Inderdaad. Want vaak heb je voor foh max. 4 output lijnen nodig en kun je met de rest van de outputs op het stageblok niks.

Wat ik wel apart vind is dat je bij roland maximaal 40 kanalen over cat5 heen kan halen en bij Midas 48 (24 heen/ terug) als ik me niet vergis?..

Ik ben wel ontzettend content met de nieuwe Roland M480. Alles wat ik miste op de M400 en de andere v-mixers zit hier op (input delay's, wel q factor op het hoog en laag, 48v en pad sneltoets, 24 auxen, meer grafiq eq's, meer fx, fx returns kost je geen aparte kanalen meer, compact, super overzichtelijk en makkelijk te bedienen)

Al bekend waarneer de pro series leverbaar wordt in Nederland?

Comment

• Raymond Bancken
        • Feb 2006
        • 23

Originally posted by LVG
        Inderdaad. Want vaak heb je voor foh max. 4 output lijnen nodig en kun je met de rest van de outputs op het stageblok niks.

Wat ik wel apart vind is dat je bij roland maximaal 40 kanalen over cat5 heen kan halen en bij Midas 48 (24 heen/ terug) als ik me niet vergis?..

Ik ben wel ontzettend content met de nieuwe Roland M480. Alles wat ik miste op de M400 en de andere v-mixers zit hier op (input delay's, wel q factor op het hoog en laag, 48v en pad sneltoets, 24 auxen, meer grafiq eq's, meer fx, fx returns kost je geen aparte kanalen meer, compact, super overzichtelijk en makkelijk te bedienen)

Al bekend waarneer de pro series leverbaar wordt in Nederland?
        Midas werkt met het AES50 protocol. Er wordt gebruik gemaakt van Cat5 en Cat6 kabels maar het is geen standaard ethernet. Je kan dus geen HUB of switch gebruiken om het audio signaal te verdelen/splitsen.
        AES50 is op 96k 24in/24uit
        AES50 is op 48k 48in/48uit

48k wordt bij midas digital alleen gebruikt met de digital snakes:
        DL251<>CAT kabel<>DL252

De pro2 is eind november leverbaar.

Comment

• peterwagner
          • Oct 2008
          • 317

Raymond is op zich ook wel content met een Roland m400, hij zit alleen nog in de ontkenningsfase.

De Pro2 heeft stiekem trouwens meer inputfaders dan een XL8....
          Je kan de middelste bank schakelen tussen VCA/Input/Output. Daardoor heeft de Pro2 27 inputfaders tegen 24 van de XL8.

Comment

• LVG
            • Jul 2011
            • 152

Originally posted by peterwagner
            Raymond is op zich ook wel content met een Roland m400, hij zit alleen nog in de ontkenningsfase.

Je kan de middelste bank schakelen tussen VCA/Input/Output. Daardoor heeft de Pro2 27 inputfaders tegen 24 van de XL8.

Vergeet Area B niet Peter

Ik ben niet content met de M400. Ik miste (te) veel dingen vergelijken met de andere tafels waar ik op werkte. Roland heeft goed geluisterd en een (verbeterde) M480 op de markt gebracht waar we nu live veel op draaien. Daar zijn we super content mee Misschien nu nog een pro2(c) er bij

Comment

• peterwagner
              • Oct 2008
              • 317

Originally posted by LVG
              Vergeet Area B niet Peter
              24 input faders is inc. Area B. De XL8 is 2X8 faders voor Area A, 12 faders VCA, en 8 faders voor Area B. Dus 24 inputfaders. De VCA faders zijn niet naar input schakelbaar.

De Pro2 heeft 2x8 faders voor Area A, 1x 8 faders schakelbaar, en 1x3 faders voor Area B, dus 27 inputfaders.

Comment

• gertgeluid
                • Dec 2006
                • 520

Originally posted by LVG
                @ Gert, heb je al eens de m480 geprobeerd? En zo ja, wat is jou mening daar over?
                Ik weet dat waar jij de xl8/ pro6 uit de schuur haalt daar waar ze de m400 hebben als ik het goed heb... De m480 is zo goed als alles wat je op de m400 mist
                De 480 heb ik nog nooit mee gewerkt. De 400 ook te weinig om er een oordeel over te vellen. Bij ons in de schuur zijn ze er wel enthousiast over, geloof ik.

Comment

• daviddewaard
                  • Mar 2008
                  • 627

Originally posted by peterwagner

en ij heeft ook meer inputfaders dan een pro 6 ***
                  A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Raymond Bancken
                    • Feb 2006
                    • 23

Originally posted by daviddewaard
                    en ij heeft ook meer inputfaders dan een pro 6 ***
                    De nieuwe functies in de Pro2 welke nog niet in de Pro3/6/9 en de XL8 zitten komen eind van het jaar ook in de oudere modellen:

VCA faders naar input faders schakelen
                    EQ op de VCA faders
                    Dynamic EQ
                    global tap knop
                    ...etc

En er zijn ook bijna 4 nieuwe galmpjes voor alle tafels beschikbaar.

Comment

• LVG
                      • Jul 2011
                      • 152

Originally posted by Raymond Bancken
                      De nieuwe functies in de Pro2 welke nog niet in de Pro3/6/9 en de XL8 zitten komen eind van het jaar ook in de oudere modellen:

EQ op de VCA faders
                      Dynamic EQ
                      global tap knop
                      ...etc

Zitten er standaard 28 grafic eq's op de pro2 serie of moet je dan effecten op offeren als eq? En zitten op alle outputs ook de 4 bands full paremtrische eq zoals op de inputs?

Comment

• Raymond Bancken
                        • Feb 2006
                        • 23

Originally posted by LVG
                        Zitten er standaard 28 grafic eq's op de pro2 serie of moet je dan effecten op offeren als eq? En zitten op alle outputs ook de 4 bands full paremtrische eq zoals op de inputs?
                        Standaard 8 x GEQ 6 x FX
                        door de dsp te verleggen kun je meer GEQ krijgen en minder FX

1 x FX is goed voor 4 x GEQ

28 GEQ is dus:
                        1 x 8 van normale GEQ rack
                        5 x 4 GEQ vanuit FX rack

Dan heb je nog maar 1 FX over

Een GEQ is op elke bus te inserten en vervangt dan de 6 bands parametrische EQ.

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Originally posted by Raymond Bancken

EQ op de VCA faders
                          Dynamic EQ
                          global tap knop
                          ...etc

hehe eindelijk nieuwe galmpjes :-) vind de dn780 maar niks hij klinkt als zijn zilvere kleur

dynamic eq? per kanaal of in het fx rack?

zit dit in software 1.4? en waneer is deze beschikbaar?

komt er voor de pro 6 ook een ipad app? net als de pro 2?
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• Raymond Bancken
                            • Feb 2006
                            • 23

[QUOTE=daviddewaard;570339] hehe eindelijk nieuwe galmpjes :-) vind de dn780 maar niks hij klinkt als zijn zilvere kleur

dynamic eq? per kanaal of in het fx rack? IN FX RACK

zit dit in software 1.4? en waneer is deze beschikbaar? EIND VAN DIT JAAR GEPLAND

komt er voor de pro 6 ook een ipad app? net als de pro 2? JA
                            Last edited by admin; 28-09-11, 13:25.

Comment

• Raymond Bancken
                              • Feb 2006
                              • 23

Hallo,

Wij hebben de komende 2 weken een demo Pro2 tot onze beschikking. Hierna is het wachten op de definitieve levering eind november voor wij weer demo’s kunnen aanbieden. Op de volgende dagen bent u van harte welkom om de Midas Pro2 te bezichtigen. Er zal doorlopend uitleg gegeven worden. Verder is er voldoende tijd om zelf met de tafel te werken.

Vrijdag 30-9 van 9:00 uur – 17:00 uur

Dinsdag 4-10 van 9:00 uur – 17:00 uur
                              Woensdag 5-10 van 9:00 uur – 17:00 uur
                              Donderdag 6-10 van 9:00 uur – 17:00 uur

Dinsdag 11-10 van 9:00 uur – 17:00 uur
                              Woensdag 12-10 van 9:00 uur – 17:00 uur
                              Donderdag 13-10 van 9:00 uur – 17:00 uur

Adres: Ketelboetershoek 5-9 - 7328 JE Apeldoorn

GRAAG MAIL STUREN NAAR RAYMOND APPENSTAART MIDAS CONSOLES BENELUX PUNT COM VOOR DEELNAME:[LIST][*]Welke datum komt u?[*]Welke tijd komt u?[*]Hoeveel personen neemt u mee?[/LIST]Raymond Bancken
                              Midas consoles Benelux
                              Last edited by admin; 28-09-11, 13:17.

Comment

• RayM
                                • Jan 2006
                                • 742

Daar ga ik zeker gebruik van maken!
                                Heerlijk die stilte

Comment

Working...