Advies PA feestjes 300/400 man

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jelmertje
    • Sep 2011
    • 5

Advies PA feestjes 300/400 man

Beste geluidfreaks,

Ik zit bij een jeugdvereneging en we organiseren zo af en toe feestjes met een dj voor zo'n 300/400 man maximaal.

We draaien nu op zo'n oud afgeragd setje waar erg slecht geluid uit komt dus we hebben besloten een nieuwe pa te kopen. maar ons budget ligt rond de 1500 euro. Nu ben ik aangewezen om een pa uit te kiezen (omdat ik podium en evenementen techniek heb gedaan en me er al lang in verdiep) alleen ik heb nog niet genoeg ervaring om een goeie keus te maken.

aangezien ons budget 1500 euro is gaan we liever voor kwantiteit dan kwaliteit.

ik zat zelf te denken aan dit setje: http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/...les/art-PAH444

zal dit genoeg power zijn? en kan je dr een beetje mee pompen en het hele dorpshuis vullen? of zijn er mischien nog meer goeie mogelijkheden?

Ik hoop dat iemand me advies wil geven. Alvast bedankt

Jelmer
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

voor dit geld ga je geen setje vinden voor 300/400 man.

en iemand met evenementen / pa achtergrond zou dat toch moeten weten?

gebruik de search van het forum eens....staan een aantal topics in waar mensen vragen om een set voor 400 man dan heb je een beetje een indruk wat je kwijt gaat zijn.

en dan weet je ook, waarom KWALITEIT gaat voor KWANTITEIT.

zou het setje wat jij aangeeft max gebruiken tot 150/200 personen
    Last edited by dj-inkognito; 05-09-11, 22:18.
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Jelmertje
      • Sep 2011
      • 5

even voor de ik heb mijn opleiding niet afgemaakt en ben nog niet zover gekomen mij zo ver te ontwikkelen in apperatuur.

we kiezen voor kwantiteit omdat we simpelweg gewoon niet genoeg geld hebben voor het betere spul. we hebben gewoon wat nodig dat kan pompen en een beetje redelijk klinkt.

maar bedankt voor je reactie ik zal even nog wat verder lezen door het forum.

Comment

• NesCio01
        • May 2010
        • 1987

Hoi Jelmertje,

Jouw url-link is er 1 naar een andere verkoper dan
        J&H, waar dit forum thuishoort.
        Da's eigenlijk niet zo netjes, dus kijk ff bij J&H, wat zij
        in de verkoop hebben?

Op een budget van € 1.500,00 voor een totaaltje ga ik
        maar ff niet in. Een beetje sub kost alleen al meer dan
        het dubbele en dan heb je er nog geen goede versterker
        bij.......

Mss beter eerst een tijdje huren, sparen tot je 20K hebt
        en dan nog eens verder kijken?

grtz
        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

denk dat je met joun budget toch hier in de buurt komt.

succes verder
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• frederic
            • Jan 2006
            • 3511

Neen, met 1500€ draai je geen PA voor 500 man. Voor de zoveelste keer.
            Last edited by moderator; 07-09-11, 05:45. Reason: zou je zelf zo'n reactie willen teruglezen?!

Comment

• goldsound
              • Jan 2003
              • 429

Originally posted by Jelmertje
              zo af en toe
              Lekker huren, kan je nog doorsparen voor beter materiaal
              Zoek en gij zult vinden, vindt gij niet dan is het zoek

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

lekker belangrijk!

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Zucht.... en ik ben zo te lezen niet de enige die zo denkt.

Voor € 1500,00 kun je wel kwantiteit willen maar dan blijf je dus ook gewoon met bagger sound zitten die je nu ook al hebt. Waarom dan het geld niet in de pocket houden en doorsparen zodat de vereniging er wel op vooruit gaat.

Past er wel 3 á 400 man in een dorpshuis, of zijn de ogen groter dan...?

Komen deze aantallen vaak voor of is het meestal nog geen/net iets over de 100 man en kun je beter daar een set op kopen en de rest indien nodig tijdens grotere bezoekersaantallen bijhuren omdat je het hebt over "af en toe"?

Voor 1500 euro koop je niets maar dan ook niets (zelfs niet in kwantiteit) dat 3 á 400 man aankan. Heel simpel en is ondertussen zoals je kunt lezen al meer dan 1000-den keren op dit forum aan al die mensen gemeld die dat denken te kunnen doen met dit soort budgetten. Het budget is geheel niet in balans met de werkelijkheid en de wensen die gesteld worden.

Comment

• tha_dj
                    • Jan 2004
                    • 375

Tsja......Chinezen en Dozenschuivers !!!

Oorzaak van al deze ellende ( en nog veel meer )

Mensen zien DIE prijzen, met de vermogens en zien dan ook A merken voor VEEL meer, en schroeven het budget op voor MEER goedkope zooi en denken dat je er een arena mee kan doen.

Is ook de reden waarom je met moeite €50,- tot € 100,- kan vangen voor een setje, omdat het neefje van voor € 30,- komt draaien ook.

Vervoerskosten vinden klanten allemaal raar, want is net alsof het in een binnenzak past en met de brommer gebracht wordt net als de pizza !!!

Behalve sets voor 400-500 man, die hebben alleen ECHTE bedrijven !!!
                    your light !

Comment

Working...