Welke versterker adviseren jullie mij?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • robslippens
    • Aug 2011
    • 31

Hoe sluit ik m aan richting speakers?

Hoe sluit ik hem aan richting Speakers? 1 kabel naar de baskast en dan een kabel van baskast naar de andere baskast en dan beide via een kabel naar hun topkast? Of 2 x 1 kabel vanuit de versterker naar de beide baskasten?
    Last edited by moderator; 04-09-11, 15:10. Reason: ranzig linkje verwijderd :-)

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

Zou je wel toch even de beleefdheid willen hebben niet naar de concurrentie te linken? J&H verkoopt ook American Audio...
      1 kabel per kanaal naar 1 kant (combo sub + top)? Geen idee, ik ken je luidsprekers niet.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• robslippens
        • Aug 2011
        • 31

Excuus ik had helemaal niet door dat dit forum ook bij de winkel hoort. Sorry!
        Gegevens van de speakers zijn:

Cervin Vega subwoofer type INT-1185
        frequency response (+- 3dB) 38hz-500
        hz peak power capacity 1000 w
        sensitivity 98 dB
        normal impedance 8 ohm

de gegevens van de topkasten zijn

Cervuin Vega 2-way full range
        de INT-152
        50 hz-20 hz
        600 w
        98 dB
        8 ohm
        Originally posted by laserguy
        Zou je wel toch even de beleefdheid willen hebben niet naar de concurrentie te linken? J&H verkoopt ook American Audio...
        1 kabel per kanaal naar 1 kant (combo sub + top)? Geen idee, ik ken je luidsprekers niet.

Comment

• laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

Zit er een filter in je subs voor je topkastjes? Dan is het UITGANG->SUB->TOP en dat per kant/kanaal.
          Zit er geen filter in je sub dan wordt het moeilijk om dit goed te doen.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• robslippens
            • Aug 2011
            • 31

Ik heb geen idee. Heb wel de handleiding hier... Hoe zie ik dat?
            Originally posted by laserguy
            Zit er een filter in je subs voor je topkastjes? Dan is het UITGANG->SUB->TOP en dat per kant/kanaal.
            Zit er geen filter in je sub dan wordt het moeilijk om dit goed te doen.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Zou in de handleiding moeten staan, zo niet dan is de kans klein dat er inderdaad een filter in zit. Uitsluitsel krijg je dan door goed te luisteren, bied een full-range signaal aan en luister of je subs inderdaad slechts sub weergeven. Andere, 100% zekere manier om erachter te komen is een kast openschroeven, zit er een printplaat in met allerlei spoelen en condensatoren dan is dat het filter, zitten de aansluitdraden direct van de Speakon op de speaker dan zit er geen filter in.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MKProductions
                • Jun 2010
                • 43

Handig zo'n topic... gaat precies over wat ik ook graag zou willen weten.
                alleen in mijn geval is het ietsje anders. ik ben van plan om 6 toppen aan te schaffen (HK audio PRO 12(400w/8ohm), of iets dergelijks) en zoek daar nog een versterker voor maar ik ben totaal niet thuis in de versterker markt dus zou graag jullie advies/mening willen over wat jullie ervaringen of aanbevelingen zijn. Zelf had ik al een lijstje gemaakt van welke versterkers geschikt zijn aangezien ik per kant 3 toppen van 8ohm wil aansluiten moet de versterker wel 2ohm kunnen draaien.

wat heb ik tot dusverre gevonden:
                - American Audio V3001, 900w/2ohm, 449.=
                - Crown XLS 2000, 1050w/2ohm, 533.=
                - DB HPA 2800, 1400w/2ohm, 555.=
                - Sync PE1500, 900w/2ohm, 659.=
                - DAP tas1500, 1150w/2ohm, 449.=

Zoals je ziet is mijn budget niet oneindig dus een versterker wat past in deze prijsreeks is gewenst indien je nog een suggestie heb voor een andere versterker.

Ook zoek ik nog een versterker voor mijn 2 Phonic 18"subs van (geloof) 800w/8ohm die ik vanaf de tafel apart wil aansturen, een versterker met crossover is dus geen must.
                Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

Working...