benchmark dac1

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arie
    • Feb 2003
    • 550

Begrijp ook dat dat wel kan maar ik kan de ls9 toch niet zo rechtstreeks op de ux aansluiten?
    Wat heb ik hier voor nodig, moet ik hiervoor me'n slot op offeren, met een apparte insteek kaart?
    Zoals je waarschijnlijk leest heb ik niet zo heel veel verstand van dit soort zaken vandaar dat ik jullie om advies vraag.

Alvast bedankt groeten Arjan

Comment

• theo
      • Nov 2001
      • 503

Arie,
      Ik heb de benchmark rechtstreeks aan de 2track out hangen ga analoog naar mijn versterkers.
      En t is best een grote verbetering.
      Maar als je digitaal uitgaat naar amps is de benchmark niet meer nodig.
      Heb geen moment spijt van de aanschaf, ohja wel had m eerder moeten hebben.
      gr theo

Comment

• jakkes72
        • Dec 2003
        • 1015

@Arie:
        Sorry, had je verkeerd begrepen.
        Je dient inderdaad een AES-EBU kaart in de LS9 te stoppen.

Comment

• arie
          • Feb 2003
          • 550

Dan gaat dat helaas niet lukken aangezien ik dat ene slot dat er in zit nodig heb voor men extra inputs en outputs.

Dan toch maar eens gaan kijken naar de Benchmark dac 1 of zijn er nog betere opties te koop?

Groeten Arie

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Hier is een convertor van COAX digital naar AES-EBU te vinden:
            klik

En er zullen er vast wel meer zijn...

Comment

• BJD
              • Oct 2007
              • 771

AES/EBU is de professionele variant van SPDIF.
              Probeer dus eerst eens of je EAW processor met een verloopje aan te sluiten is op de LS9. Als dat werkt stop je er een NADITBNC-M tussen en ben je klaar.
              Als je EAW processor zich echter verslikt in het signaal (een paar statusbits zijn anders bij S/PDIF) dan moet je inderdaad een actieve omzetter kopen.
              Ik zou sowieso proberen voor de digitale optie te gaan ipv de DAC1!
              Last edited by BJD; 28-08-11, 12:40.

Comment

• arie
                • Feb 2003
                • 550

Heb zojuist, eens het verschil beluisterd tussen de normale analoge uitgang van de ls9 en die via de Tascam module, via de Tascam module was al vele malen beter dan de normale analoge uitgang. Met name het laag mid klok vele malen beter en de 1khz tot 4.5khz regio klonk ook veel rustiger.

Heb dit in de normale werk omgeving van de ls 9 eigelijk nog nooit zo gedaan aangezien we op de Tascam modules normaal alleen de effecten routen en een heel enkele keer een monitor mix (maar toen is me het grote verschil niet opgevallen.)

Wat is nu handig voor mij om te doen, ik kan de Tascam module gebruiken en de uitgangen omdraaien, dan wordt de Tascam module uitgang 1-8 en de vaste uitgangen van de ls9 uitgang 9-16, of kan ik nog veel aan geluids kwaliteid winnen door met een apparte module te gaan werken zoals de Benchmark dac 1, of zouden jullie voor de optie gaan om digitaal de processor in te gaan. Overgens begrijp ik bovenstaande verhaal niet helemaal, hoe sluit ik dit dan aan?

Comment

• arie
                  • Feb 2003
                  • 550

Originally posted by BJD
                  AES/EBU is de professionele variant van SPDIF.
                  Probeer dus eerst eens of je EAW processor met een verloopje aan te sluiten is op de LS9. Als dat werkt stop je er een NADITBNC-M tussen en ben je klaar.
                  Als je EAW processor zich echter verslikt in het signaal (een paar statusbits zijn anders bij S/PDIF) dan moet je inderdaad een actieve omzetter kopen.
                  Ik zou sowieso proberen voor de digitale optie te gaan ipv de DAC1!
                  Heb er even over na gedacht en een en ander gelezen.

Als ik het goed begrijp zeggen jullie het volgende.

Ga voor de test of het mogelijk is met een verloop van chinch naar xlr de processor in en route de master van de tavel over de 2track out van de mixer. (Als ik het online programma van de processor open kan ik kiezen tussen een analoge input of AES, dus dan moet ik als input AES keizen en dan moet het als het goed is goed gaan toch?)

Klopt bovenstaande?Of zit ik helemaal op de verkeerde denk lijn.

Comment

• jadjong
                    • Oct 2003
                    • 654

Je snapt het. Zorg voor zo min mogelijk kabel, max 2 meter.

Comment

• arie
                      • Feb 2003
                      • 550

Even voor de zekerheid, welke pen moet op welk pen zitten om het te laten werken, en hoe stuur ik straks dan stereo uit?Doe ik dat door op de processor een ander AES kanaal te pakken?En moet ik als ik het via de multi wil laten lopen nog speciale kabel gebruiken, of kan dat door een normale multi kabel heen?

Comment

• jans
                        • Feb 2003
                        • 869

Lees met interesse deze topic.
                        Een Benchmark gaat het even niet worden wat budget betreft.

Aangezien Arie toch al duidelijke verschil hoort via zijn Tascam module ben ik eens gaan zoeken naar een voor mij toegankelijke AD converter.

Na een zoektocht kwam ik de ADI2 van RME tegen .

Heeft iemand hier ervaring mee.

Alvast bedankt.
                        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• Mike Manders
                          • Aug 2006
                          • 341

Geloof me, ik heb veel converters getest, en al 5 jaar lang gaat er niks boven mijn Benchmarks. Ik zou even doorsparen voor zo'n ding, in plaats van iets te kopen waar je over een half jaar spijt van hebt..

Comment

• theo
                            • Nov 2001
                            • 503

Ja en sparen hoeft niet eens zo hard,
                            heb de mijne van de gele advertentiesite gekocht voor 40 procent van de nieuwprijs.
                            Das nu 2 week geleden, en ding is in nieuwstaat.
                            Gister met een klein setje in kleine ruimte een a-b vergelijk gedaan.
                            Effe de ls-9 zonder en met benchmark sodemieters t is echt een wereld van verschil.
                            Had hier ook nog een focusrite staan een extra preamp, Maar ook deze kwam niet in de buurt van de benchmark.

Comment

• WesleyVDH
                              • Oct 2010
                              • 80

Even een vraag die redelijk aansluit op dit verhaal, het gaat echter over de 2tr in.
                              Ik heb een Tascam CF speler, en die heeft een coaxiaal uit, die dus de tafel in kan via de 2tr in.
                              Dit lijkt me het beste gezien je weer een DA/AD conversie overslaat, maar nu is mijn vraag of ik dit signaal ook terug kan schroeven naar een gangbaar level.
                              Nu komen de tracks op 0db binnen, en de rest van mijn tafel gain ik rond de -18. Dus weet iemand of dit signaal zachter te krijgen is, misschien in de tafel, danwel met een andere oplossing.

Comment

• BJD
                                • Oct 2007
                                • 771

Zit er geen digitale trim op de 2TR ingangen van de LS9 of op de kanalen waar je het binnenhengelt?

Comment

Working...