Hallo, vrij nieuw op dit forum met direct al een vraag.
Ik had afgelopen week op stageblok/mixer ingeprikt:
2x Vocals SM 58
2x Sax micro's
2x XLR/DI Keyboard.
Echter bij het soundchecken op de drums ( niet uitversterkt ) kwam er een geweldig gecrasht geluid over de boxen.
Stapsgewijs de kabels in en uit en omgewisseld en kwam uiteindelijk tekens uit bij het keyboard.
Kabels uit het Keyboard, storing weg. Keyboard ingeplugt op zijn eigen gitaarversterkertje....geen storing.....
Als het keyboard zelfs maar aanstond en natuurlijk ingeprikt op de mixer, verkreeg ik dit geluid.
DI's er af,haalde niets uit.
Trafo van Keyboard omgewissseld, niets veranderd.
Het allermooiste is dat ik heel veel in deze opstelling speel en dit is de 1ste keer dat mij dat overkomt.
Het enige wat nu anders was, was het feit dat het podium wel erg klein was voor 7 muzikanten en ales wel erg opeen stond. Ook uiteraard de bekabeling etc etc.
Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad en misschien geef ik te weing info ?
Ik hoor het heel graag van U.
Ik had afgelopen week op stageblok/mixer ingeprikt:
2x Vocals SM 58
2x Sax micro's
2x XLR/DI Keyboard.
Echter bij het soundchecken op de drums ( niet uitversterkt ) kwam er een geweldig gecrasht geluid over de boxen.
Stapsgewijs de kabels in en uit en omgewisseld en kwam uiteindelijk tekens uit bij het keyboard.
Kabels uit het Keyboard, storing weg. Keyboard ingeplugt op zijn eigen gitaarversterkertje....geen storing.....
Als het keyboard zelfs maar aanstond en natuurlijk ingeprikt op de mixer, verkreeg ik dit geluid.
DI's er af,haalde niets uit.
Trafo van Keyboard omgewissseld, niets veranderd.
Het allermooiste is dat ik heel veel in deze opstelling speel en dit is de 1ste keer dat mij dat overkomt.
Het enige wat nu anders was, was het feit dat het podium wel erg klein was voor 7 muzikanten en ales wel erg opeen stond. Ook uiteraard de bekabeling etc etc.
Ik heb dit nog nooit aan de hand gehad en misschien geef ik te weing info ?
Ik hoor het heel graag van U.

Dat moet ik even nagaan......

.
Comment