peavey cs 800

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martinverkoop
    • Aug 2011
    • 7

peavey cs 800

ik heb een vraagje, kan ik een peavey cs 800 zonder boxen aan en uit zetten?

Heb een tweede handsje gekocht, wilde kijken of hij nog werkte.

Ps: heb nog wel 2 oude boxen (geen pro) weet ni of het wijs is om deze aan te sluiten om te kijken of er nog geluid uit de cs800 komt.

iemand een idee?
    Last edited by martinverkoop; 09-08-11, 10:53. Reason: daarom
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

Originally posted by martinverkoop
    ik heb een vraagje, kan ik een peavey cs 800 zonder boxen aan en uit zetten?

Heb een tweede handsje gekocht, wilde kijken of hij nog werkte.

Ps: heb nog wel 2 oude boxen (geen pro) weet ni of het wijs is om deze aan te sluiten om te kijken of er nog geluid uit de cs800 komt.

iemand een idee?

ja hoor kan geen kwaad.

alleen met die oude hifi " boxen " ( speakers! ) ga je niet de kwaliteit horen, of er een brom in zit etc etc, simpelweg omdat die oude dingen waarscheinlijk geen k waliteit is zoals je zelf al zegt.

maar het kan gewoon op elkaar draaien hoor
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• martinverkoop
      • Aug 2011
      • 7

Originally posted by dj-inkognito
      ja hoor kan geen kwaad.

alleen met die oude hifi " boxen " ( speakers! ) ga je niet de kwaliteit horen, of er een brom in zit etc etc, simpelweg omdat die oude dingen waarscheinlijk geen k waliteit is zoals je zelf al zegt.

maar het kan gewoon op elkaar draaien hoor
      Net getest, bij het aanzetten brand aan/uit schakelaar niet.

De fan draad, clip ledje links gaat aan/uit, rechts het zelfde maar duurt wat langer. zekering is eruit geknalt

Comment

• dj-inkognito
        • Jun 2011
        • 416

Net getest, bij het aanzetten brand aan/uit schakelaar niet.

De fan draad, clip ledje links gaat aan/uit, rechts het zelfde maar duurt wat langer. zekering is eruit geknalt
        was dit met of zonder speakers aangesloten...

zonder speakers zou hij gewoon aan moeten gaat.

power lampje AAN
        clip lampje etc UIT.

van hoort wel te draaien.

hij ziet er wel aardig afgetakeld uit.

heb je hem niet getest toen je hebt gekocht?! altijd doen met zoiets vragen of je hem kunt beluisteren,
        "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• martinverkoop
          • Aug 2011
          • 7

Originally posted by dj-inkognito
          was dit met of zonder speakers aangesloten...

zonder speakers zou hij gewoon aan moeten gaat.

power lampje AAN
          clip lampje etc UIT.

van hoort wel te draaien.

hij ziet er wel aardig afgetakeld uit.

heb je hem niet getest toen je hebt gekocht?! altijd doen met zoiets vragen of je hem kunt beluisteren,
          met speakers getest, en nee op afstand (marktplaats) gekocht ik zocht een cs800 voor de sier voor in mijn woonkamer

hij zelf wist ook niet of hij ok was. gelukkig heb ik hem voor een prikkie gekocht........

ik ga nog wel eens verder kijken als ik zekeringen heb gekocht.

Last edited by martinverkoop; 08-08-11, 21:25. Reason: daarom

Comment

• Timo Beckman
            • Jul 2006
            • 1298

Ik weet het niet zeker (meer) . Je kon voor zover ik me kan herinneren
            x-over modules kopen voor een cs 800 . Die metalen "bussen" zaten normaal niet op een cs800 en waren een optie dacht ik .
            Let wel het is al zo'n 15 jaar geleden dat ik als verkoper in een MI zaak heb gewerkt dus ik kan het fout hebben en dit model cs800 is nog ouder dan de types die ik heb verkocht vroeger .

Comment

• martinverkoop
              • Aug 2011
              • 7

Originally posted by Timo Beckman
              x-over modules kopen voor een cs 800 . Die metalen "bussen" zaten normaal niet op een cs800 en waren een optie dacht ik .
              Let wel het is al zo'n 15 jaar geleden dat ik als verkoper in een MI zaak heb gewerkt dus ik kan het fout hebben en dit model cs800 is nog ouder dan de types die ik heb verkocht vroeger .
              dat klopt..............
              Last edited by martinverkoop; 09-08-11, 12:13. Reason: daarom

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Ik heb deze versterker(s) ook gehad, was wel een kleine dertig jaar geleden. Nagenoeg bomvrij en zowat onverwoestbaar en ondanks dat deze jongens maar 400 Wrms aan 4 ohm zijn, komt er best wat "porrie" uit.

Dat het lampje niet gaat branden hoeft geen ramp te zijn...zegt nl. niets over het functioneren ervan.

De insteek cross-overs kun je er zo uithalen, deze moeten er zelfs uit als je je speakers fullrange wilt aansturen.

Bij een versterker van deze leeftijd moet je altijd wel een paar kanttekeningen maken omdat de tand des tijds toch knaagt aan condensatoren en verbindingen.... op je gemak de verbindingen controleren (is tenslotte geen rocketscience) en misschien het nodig oversolderen. Als je enigszins weet wat je doet, misschien wat elco's vervangen... dat zal ook de klank weer ten goede komen.

Mocht je het bovenstaande niet zien zitten dan heb je in ieder geval de "vintage-looks" in je huiskamer gehaald.

Comment

• martinverkoop
                  • Aug 2011
                  • 7

Originally posted by HR Soundproductions
                  Ik heb deze versterker(s) ook gehad, was wel een kleine dertig jaar geleden. Nagenoeg bomvrij en zowat onverwoestbaar en ondanks dat deze jongens maar 400 Wrms aan 4 ohm zijn, komt er best wat "porrie" uit.

Dat het lampje niet gaat branden hoeft geen ramp te zijn...zegt nl. niets over het functioneren ervan.

De insteek cross-overs kun je er zo uithalen, deze moeten er zelfs uit als je je speakers fullrange wilt aansturen.

Bij een versterker van deze leeftijd moet je altijd wel een paar kanttekeningen maken omdat de tand des tijds toch knaagt aan condensatoren en verbindingen.... op je gemak de verbindingen controleren (is tenslotte geen rocketscience) en misschien het nodig oversolderen. Als je enigszins weet wat je doet, misschien wat elco's vervangen... dat zal ook de klank weer ten goede komen.

Mocht je het bovenstaande niet zien zitten dan heb je in ieder geval de "vintage-looks" in je huiskamer gehaald.
                  Heb hem gekocht voor de sier uit nostalgie heb vroeger een drive in show gehad. Was jaren opzoek naar een cs800, heb hem als defect gekocht. Deze had ik voor een prikkie anders had ik hem niet gekocht.

Tot zover heb ik dit gedaan:

Foto's.......

1x keer aanzetten, aan/uit lamp brand niet, clip ledje links gaat aan/uit en rechts doet het zelfde maar die gaat wat later aan/uit. De fan draait wel.

2x keer weer aan gezet knalde de zekering eruit......

3x getest met nieuwe zekering knalde er weer uit.
                  Last edited by martinverkoop; 09-08-11, 11:14.

Comment

• Trooper
                    • Aug 2006
                    • 90

is zoals op achterkant te zien een Amerikaans model:
                    als je de zekering al 2 keer hebt vervangen , kon je even daarboven volgende zien:

= 110v ,60hz,

je kan er nog veel zekeringen insteken denk ik,

gebruik eens een reotor en meet eerst de spanning tot op 110V,
                    nieuw zekering erin en nog eens testen,

ik heb ook een CS800 maar een europees en recenter model (zal ook al 15j zijn schat ik) en gebruik deze zelfs nog voor mid/high kasten van Peavey
                    samen met een CS1000 en peavey Subs.
                    Klinkt nog steeds goed genoeg, wel loodzwaar en ik doe er geen high-quality bedrijfsfeestjes mee.

Comment

• Hansound
                      • Apr 2006
                      • 832

Originally posted by Timo Beckman
                      Die bussen die er nu inzitten zijn niet de x-overs maar de dummy's.
                      Als je die er uit haalt dn werkt het zeker niet.
                      Deze amp is van begin jaren tachtig, later kwam er een iets moderner model met plastic fronten.... en een X aanduiding omdat ze toen ook op 2 ohm konden draaien.
                      Zware jongens idd maar geven met 2 x 400 watt net zoveel druk als een 2 x 1000 watt amp van nu

Comment

• Hitvision
                        • Jun 2003
                        • 388

Moet inderdaad bekennen dat de Peavey CS versterkers erg veel rendement hebben. Heb zelf 2 racks van elk 2 versterkers (CS1200, CS1000, CS800 en CS400) allemaal de modernere versies dan in dit topic (Plastic frontjes). Het zijn niet de nieuwste series want die zijn slechts 2 of 3HE uit mijn hoofd.

Ik ben er nog steeds ZEER tevreden over en gaan bij mij dan ook zeker nog niet de deur uit. Draai ook met een rack met QSC maar qua rendement halen deze het niet bij de CS (Bij gelijke wattages)

Mocht deze versterker het dus nog doen dan (wat eigenlijk nog best aannemelijk is want deze bakken zijn oersterk) dan heb je hier nog best een leuk versterkertje aan. Ik zou er niet meer mee gaan slepen (ook al om het gewicht niet) maar voor een tuinfeestje power genoeg!

Wat betreft de dummies dat klopt deze MOETEN er in zitten anders geeft je versterker totaal geen signaal. De filters die er normaal in zitten zijn zo'n 8 cm hoog. Deze zijn slechts 3 cm of zo en dit zijn dummies en geven het volledige signaal door op je uitgangen.

Zoals gezegd als deze versterker nog functioneert kun je hem altijd voor een leuk bedragje op internet kwijt of zelf houden voor leuke tuinfeestjes of zo!

Succes er mee.
                        Last edited by Hitvision; 10-08-11, 13:00.
                        Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• martinverkoop
                          • Aug 2011
                          • 7

leds..

Horen de clip ledjes aan en uit te gaan als je de cs800 aan zet?

Comment

• Trooper
                            • Aug 2006
                            • 90

Horen de clip ledjes aan en uit te gaan als je de cs800 aan zet?
                            dat zou kunnen, bij wijze van test, maar ze horen wel uit te gaan.

heb je al eens nagekeken voor de juiste spanning (110 USA - 220 EUROPA)

Comment

• speakertech
                              • Jan 2008
                              • 1697

Originally posted by Hansound
                              Zware jongens idd maar geven met 2 x 400 watt net zoveel druk als een 2 x 1000 watt amp van nu
                              Kun je dat eens uitleggen?

Speakertech
                              Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
                              ¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sı

Comment

Working...