mengtafel ross 16x2 zoldervondst

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dj-inkognito
    • Jun 2011
    • 416

mengtafel ross 16x2 zoldervondst

beste mede forummers,

ben de zolder aan het opruimen en vond hier deze mengtafel terug,
    iemand die mij kan vertellen wat voor 1 het is en wat dit ding nog voor waarde heeft etc?

alvast bedankt,

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
    "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"
  • Graniet
    • Sep 2009
    • 33

Misschien heb je hier wat aan ?

Sound On Sound's website is a treasure trove of music production technology and audio recording articles, mostly unlocked and free to read (only the latest 5 issues are subscriber-only access). It hosts 16,436 independent in-depth test reviews, techniques, sound advice, artist / producer / mix engineer interviews and masterclass tutorials — plus News and oodles of SOS Forum

Het tafeltje kostte blijkbaar 600 £ in 1994. De eq's zijn blijkbaar niet echt denderend, maar wat ik begrepen heb kunnen die dingen wel tegen een stoot.
    Misschien iets voor een repetitie ruimte van een beginnend bandje of een jeugdhonk ?

Op ebay is er laatst blijkbaar nog één verkocht voor 67 €.

Maar hier en daar worden ze blijkbaar al omschreven als "Vintage"....
    Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• jakobjan
      • Jul 2002
      • 599

Wij hebben ook nog zo iets liggen,

Effecten zijn Ruk.. bij ons nogal een brom aanwezig.
      Ik geloof dat we er 50 euro voor gegeven hebben.
      Jakob-Jan
      Lightjockey Beta tester
      Freelance Licht tekkie

Comment

• showband
        • May 2001
        • 4524

ross was kort en simpel : de "phonic" van de eighties.

<nostalgische mode aan>
        Andere bodemprijs die geluidsjongens kochten was M&M, soundmaster, lem en tweedehands zaken van D&R die toen nog live tafels maakten in het goedkope segment. De D&R was tenminste nog bruikbaar. Iets wat een hele prestatie was in die tijd voor dat geld. Maar voor een 8 kanaals D&R betaalde je tweedehands ook zo 800 gulden!
        Ik werkte met een ibanez 8 kanaals.... Dat was best een bruikbaar ding, maar had geen XLR inputs..

Let op dat SMD montage, goedkope CNC behuizingen, goedkope voedingen, goede geintegreerde audio IC's enz nog amper voorhanden waren! De prijs was sensationeel.

peavey was al middenklasse in die tijd. Met hun mark 4 tafels! Die hadden ook zo ongeveer de enige monitortafel die niet in het topsegment zat. de grote jongens deden werk met soundcraft B200's en een 16 kanaals tafel werd al als grote PA tafel gezien. 2 groepen monitor was normaal, 6 tot 8 groepen een festivalsetup.
        <nostalgische mode uit>

keiharde werkelijkheid:
        ross kan zich waarschijnlijk al niet meten met een behringer van 300 euro nieuw.
        We hebben nog 741 op-amps lopen wisselen voor gebruikers die wanhopig werden van de teleurstellende preamps!
        Last edited by showband; 04-08-11, 07:07.
        lekker belangrijk!

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

ga hem maar doneren aan een jeugdhonk denk ik hahahah .

bedankt.
          "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Als je dit vergelijkt met een 'simpel' digitaal mengpaneel dan snap je bijna niet dat het daar vroeger ook mee kon.
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SPS
              • Mar 2004
              • 1662

Originally posted by MusicXtra
              Als je dit vergelijkt met een 'simpel' digitaal mengpaneel dan snap je bijna niet dat het daar vroeger ook mee kon.

Misschien hadden we toen nog "echte" musici?
              < weemoed stand aan>
              Of we hadden toen nog een beter gehoor zodat de meeste instrumenten gewoon acoustisch hard genoeg waren.
              Ik herinner mij een dansavond in de concertzaal van Haarlem met ca. 500 bezoekers in de 70-ties mat een dansorkest / jazzcombo midden in de zaal met alleen 2 zangzuilen en 2x een Philips mengversterker van 70 watt (4x EL36). Heerlijk dansen, lekker kletsen zonder schreeuwen, en zonder piep naar huis fietsen. Ach ja die good old days...

Paul
              Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• HR Soundproductions
                • Oct 2005
                • 650

Originally posted by showband
                ross was kort en simpel : de "phonic" van de eighties.

<nostalgische mode uit>

keiharde werkelijkheid:
                ross kan zich waarschijnlijk al niet meten met een behringer van 300 euro nieuw.
                We hebben nog 741 op-amps lopen wisselen voor gebruikers die wanhopig werden van de teleurstellende preamps!
                Dat geldt zeker voor de mengpanelen, klankmatig waren ze zeker niet super en faders en pot's kraakten soms bij nieuwe mixers al. Samick had bijna dezelfde bedenkelijke kwaliteit.

Voor de speakers welke Ross gemaakt hebben zijn er zeker uitzonderingen. Uit mijn hoofd heb ik de typhoon gehad (3-weg) en daar zat EV in voor het laag (EVM-DL15X) en EV 8 inch- mid en Fostex (025M010) voor het hoog. Kasten klonken echt heel erg goed en met een redelijk rendement.
                Last edited by HR Soundproductions; 08-08-11, 10:22.

Comment

• StarclassicBB
                  • May 2011
                  • 25

Grappig,

Ik kan me nog herinneren dat mijn vader in "de eighties" in een feest bandje zat. Ze hadden een 16 kanaals peavey mengtafel met 3 monitors. FOH was een Yamaha sub en top per kant. En toch, tot mijn grote verbazing, knalden ze de achterkant van de feestent eruit met zo'n setup.

Ik vraag me nu nog wel eens af wat we vandaag de dag verkeerd doen...

Comment

Working...