Nieuwe aktieve sub

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Graniet
    • Sep 2009
    • 33

Er gaat eigenlijk nogal een uiteenlopend gamma aan muziek doorheen. Maar de meest voorkomende zijn een bandje wat Franse chansons speelt en een tape act. Bij de franse combo zit oa een contrabas, de tape act is hoofdzakelijk easy listening.
    In ieder geval geen drive in show (discobar, zoals we hier zeggen) of metal.
    Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• dj-inkognito
      • Jun 2011
      • 416

ben net terug van feedback.

heb ze beluisterd met verschillende stylen muziek.

18" zeer luide maar toch aardig strakke bass die voelbaar was tot eind van de zaak. ( 18 meter vanaf plaatsing sub, ) ook achterin klonk het gewoon echt goed strak en was hij ook nog steeds voelbaar in de onderbuik.

zowel met dire straits - walk of life als mede met een dikke top40 pomper beide een zeer strakke weergave,

de 2x 10" kastjes vond ik beduidend minder m.b.t de voelbaarheid dieper in de zaak. voorin was deze wel strakker en korter" dus een echte punch zeg maar, kort maar krachtig.
      qua formaat en gewicht zou ik zeker voor de 2x10" gaan maar overwegende de 18" of 2x10" qua geluid absoluut voor de 18" kasten.

om de zelfde prestatie te krijgen uit de 10" kasten denk ik dat je bijna een dubbele stack nodig gaat hebben t.o.v de 18" ers.

al met al komt het er op neer dat je met de 10" maar pakweg op 65/70% van het rendement van de 18" subs uitkomt en dit lijkt mij toch wel een overweging om toch voor iets meer omvang en gewicht te kiezen dan zoveel prestatie verlies,

als ej meer wilt weten vraag gerust,
      "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• Graniet
        • Sep 2009
        • 33

Tja, als het verschil in rendement echt zo groot is, zal het toch de 18 inch moeten worden. Ik had een beetje gehoopt dat het verschil niet zo groot zou zijn, en ik dus evengoed met de kleinere toe had gekunnen. Niet dus.
        Dan maar investeren in een paar wieltjes voor eronder !

Inkognito, in ieder geval bedankt dat je er de tijd voor hebt willen nemen .
        Alle problemen van de wereld kunnen opgelost worden met 2 dingen ; WD40 en Gaffa. Als het vast zit en het moet los, WD40. Als het los zit en het moet vast, Gaffa.

Comment

• dj-inkognito
          • Jun 2011
          • 416

Originally posted by Graniet
          Tja, als het verschil in rendement echt zo groot is, zal het toch de 18 inch moeten worden. Ik had een beetje gehoopt dat het verschil niet zo groot zou zijn, en ik dus evengoed met de kleinere toe had gekunnen. Niet dus.
          Dan maar investeren in een paar wieltjes voor eronder !

Inkognito, in ieder geval bedankt dat je er de tijd voor hebt willen nemen .

sorry dat verschil is in mijn ogen echt groot.

graag gedaan, wij mensen hebben elkaar nu eenmaal nodig in het leven en als ik iets kan doen voor de medemens sta ik hier altijd wel voor open.

Comment

• Trooper
            • Aug 2006
            • 90

dit was interessant en ik word er ook slimmer mee

Comment

• dj-inkognito
              • Jun 2011
              • 416

Originally posted by Trooper
              dit was interessant en ik word er ook slimmer mee

Tjah, daar is dit forum voor he, door en voor anderen leren we samen. niet iedereen kan alles al weten.
              dan was het leven ook ineens een stuk minder interresant.

Comment

Working...