Heeft er iemand al ervaring met de nieuwe inbouwversterkers van JB Systems ?
Inbouw versterkers JB Systems
Collapse
X
-
Ze lijken me ook niet veel power over te hebben.
Kijk eens naar dit hier.
De versterker is van [FONT=Calibri]Pascal Audio (Wordt ook gebruikt in de nieuwe Camco digitale versterkers)[/FONT]
[FONT=Calibri][/FONT]
[FONT=Calibri]http://www.minidsp.com/products/plat...r-dsp-products[/FONT]Last edited by frederic; 23-07-11, 19:35. -
Wat is niet veel power ?
AVM1 is 300W RMS 8ohm en 500W 4ohm
AVM2 is 500W RMS 8ohm en 850W 4ohm
AVM3 is 800W RMS 8ohm en 1300W 4ohm
Op zich nette vermogens.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
[FONT=Verdana]Voor de meeste subs toch ondermaats.[/FONT]
[FONT=Verdana]En dan spreken we nog over JB systems. [/FONT]
[FONT=Verdana]Zij nemen hun waarden te vaak nogal aan de erg positieve kant.[/FONT]
Misschien net genoeg voor een discobar op huwlijksfeesten.
Maar daar heb ik geen ervaring mee.Comment
-
[FONT=Verdana]Zij nemen hun waarden te vaak nogal aan de erg positieve kant.[/FONT]
Maar daar heb ik geen ervaring mee.Eindelijk begint mijn website vorm te krijgenComment
-
Maar daar heb ik geen ervaring mee.
Het is niet meer zo moeilijk om versterkers te bouwen die grote vermogens afleveren.
Ik heb nog niet zo lang geleden een PHONIC actief mixertje op de kop getikt en volgens de spec levert dat ding aan 4 ohm 2x 500 watt. Het valt ook in de categorie waar JB-Systems vertoeft.
Meten is geloven zeg ik dan. En jawel hoor er komt ruim 2x 500 watt uit.
Maar slechter kan ook hoor. Laatst een SKYTEC boxje gerepareerd, wordt verkocht als 400/800 watt. Evenwel zit er een IC in wat onder ideale omstandigheden volgens de fabrikant 100 watt kan leveren.(http://www.licht-geluid.nl/forum/tec...ope-watts.html)
Enige scepsis is dus nooit weg, Maar iets veroordelen voordat je het gezien hebt, laat staan eraan gemeten, slaat natuurlijk nergens op.
SpeakertechLast edited by speakertech; 24-07-11, 11:19.Je mag niet simpel een vraag beantwoorden, uitgaande van wat jij weet, maar wat de vraagsteller (nog meer) niet weet en dat is best lastig...
¿ɹooʌ ƃuıssɐdǝoʇ uǝǝ ɹǝıɥ sıComment
-
ik heb ervaring gehad met hun C2 versterkers ( waren echt goed en betrouwbaar )
Heb ook hun Dseries en klank is goed ondanks hun lage vermogen plus BETAALBAAR.
Omdat ze betaalbaar zijn koop je er makkelijk meerdere bij zodat je toch een redelijke set kan aansturen.
Zo ook de C3 versterker ideaal voor kleine set 2x bas en 2x top.
Wat hier gebeurt op het forum is gelijk een B merk afzeiken en vergelijken met een Amerk.
ik heb in de loop der jaren geleerd dat merk niet altijd goed en winstgevend is omdat het in een andere sector gebruikt wordt.
de een werkt in de drive in en kleine particuliere omgeving en de ander werkt alleen in grote stadions.
Ik heb in heb in het verleden ( en nog ) veel Bmerken gebruikt zonder ellende en veel tevreden klanten.
Ken ook collegas die dure spullen hebben en er niet mee kunnen werken of gewoon er geen brood mee kunnen verdienen.
denk dat ik zo een inbouw versterker ga bestellen om te testen ( heb nog VIBE10 kastjes staan )
Doel was om eerst hier even te checken maar tot op heden schijnt nog niemand met deze amp serie ervaring te hebben.
Ik snap ook wel dat de klank minder is als van een QSC of LAB maar prijs kwaliteit verhouding moet wel kloppen.
A merken gebruiken vaak dezelfde fabrikanten als de B merken met hun goedkopere series en dan is opeens dat budget ding van dat A merk heel veel beter dan het al bestaande B merkEV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Ook bij deze versterkers krijg je waarschijnlijk gewoon waar naar je geld. Je vergelijkt een Suzuki Alto toch ook niet met een Ferrari?De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Deze versterkers zijn gewoon goed. Doen wat ze moeten doen, leveren het vermogen wat ze moeten leveren. De enige nadelen die ik vind: een iets te hoge basisruis (maar veel minder dan de eerste digitale versterkers van SynQ) en blijkbaar ook redelijk wat EM-vervuiling: hou toch maar meer dan een halve meter afstand tussen zulke versterkers en draadloze microfoons of een FM-tuner. Maar voor het geld: super!Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
Graag een bewijs hiervan? Het is niet netjes om een toestel af te kraken zonder wetenschappelijke basis (metingen). Heb destijds de C2's en VX-en aan een test onderworpen en haalden zeker hun vermogen en overleefden mijn duurtest op weerstanden. Als ze dat zonder problemen doorstaan op zuivere sinus, zullen ze zeker met gewone muziek te vertrouwen zijn.
Deze versterkers zijn gewoon goed. Doen wat ze moeten doen, leveren het vermogen wat ze moeten leveren. De enige nadelen die ik vind: een iets te hoge basisruis (maar veel minder dan de eerste digitale versterkers van SynQ) en blijkbaar ook redelijk wat EM-vervuiling: hou toch maar meer dan een halve meter afstand tussen zulke versterkers en draadloze microfoons of een FM-tuner. Maar voor het geld: super!
Tot we begonnen klooien door bandjes door het systeem te sturen.Comment
-
Je had wat van JB? Een VX kan minder mishandeling verdragen dan een oude C2! Is nog altijd niet echt een bewijs hé. Als je met een Fiat 500 een aanhangwagen van een halve ton wilt verplaatsen gaat die motor ervan ook kapot. Maakt Fiat dan slecht materiaal?
Voor een jeugdhuis ga ik ook eerder voor een D2 dan voor een VX.Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.Comment
-
@ts je vraagt om een mening . Vervolgens krijg je kennelijk niet te horen wat je graag wilt horen dus ga je de verdedeging in . Geeft niks daar het vaak gebeurt hier op het forum maar vraag het dan ook niet als je iemands mening kennelijk niet echt waardeert .Comment
-
@ts je vraagt om een mening . Vervolgens krijg je kennelijk niet te horen wat je graag wilt horen dus ga je de verdedeging in .
Ik ga geen verdediging aan maar stel gewoon een simpele vraag die wordt gelijk de grond ingeboord om aan te duiden dat het troep zou moeten zijn ( iig zo komt het over ) Ook praat jij zonder kennis van het apparaat en gewoon uit vooroordeel dus in feite een antwoord wat niets met de vraag te maken heeft.( vraag is iemand met ervaring met deze versterkers )
Geeft niks daar het vaak gebeurt hier op het forum maar vraag het dan ook niet als je iemands mening kennelijk niet echt waardeert .
Oordelen is iets wat hier vaak gebeurt ( JB Systems is een Bmerk dus alles van hun is troep ) terwijl menig van deze personen zo een apparaat in handen heeft gehad.
Dit soort dingen maakt dit forum niet meer zo populair.
Er zitten hier ook leden die net begonnen zijn en of kleine klussen doen.
Mijn vraag is toch heel simpel of er mensen hier zijn die deze dingen al in handen heeft gehad en eventueel al een test mee hebben gedaan.
Dat het minder kwalliteit is dan een Amerk ben ik me van bewust ( daar is ook de prijs na )
Ikzelf ben al ruim 20 jaar bezig met licht en geluid met A merken maar ook B merken. Mijn klantenkring groeit alleen maar ( gelukkig ) ondanks ik veel Budget gebruik.
Tegenwoordig gebruiken de grote jongens ook steeds meer " troep " uit China op hun productie's.Last edited by Rolandino; 25-07-11, 02:07.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Ik waardeer een antwoord als jij of iemand anders de ervaring ermee hebt en geen oordeel over iets hebt zonder kennis van prestaties van het apparaat.
Oordelen is iets wat hier vaak gebeurt
Dit soort dingen maakt dit forum niet meer zo populair.
Tegenwoordig gebruiken de grote jongens ook steeds meer " troep " uit China op hun productie's.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment