Ontwerp licht/geluid/multimedia

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sdboer
    • Jun 2008
    • 21

    Ontwerp licht/geluid/multimedia

    Hallo Allemaal,

    Voor een kerk in Amersfoort moet een ontwerp gemaakt worden voor licht/geluid/multimedia.

    Hiervoor ben ik op zoek naar partijen die hierin kunnen adviseren. Ik wil graag advies wat zo onafhankelijk mogelijk is. Dwz ik heb liever geen partij die ook import doet van een bepaald speaker-merk oid.

    Wat welke partijen raden jullie me aan?

    Dit zijn 2 screenshots van de (nog te bouwen) situatie:



    Gr,
    Sander
  • Timo Beckman
    • Jul 2006
    • 1298

    #2
    Moet daar alleen een kerk dienst over of komen er ook band achtige situaties voor m.a.w. gaat het alleen om spraak verstaanbaarheid of moet je ook echt druk maken .
    Alles hangt ook een beetje af van je budget . Misschien iets meer informatie geven .

    Comment

    • sdboer
      • Jun 2008
      • 21

      #3
      De standaard bezetting op zondag is sowiso een stevige band. Maar er moeten inderdaad ook grotere concerten gegeven kunnen worden. Het gaat hier duidelijk niet om alleen spraak. Maar spraakverstaanbaarheid is natuurlijk wel erg belangrijk.

      Comment

      • MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

        #4
        Daaruit maak ik op dat het gebouw niet alleen als kerk gebruikt gaat worden?
        Wordt de akoestiek aangepast aan multifunctioneel gebruik of krijgt het gebouw een 'kerk akoestiek'?
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

        Comment

        • freek
          • Aug 2008
          • 238

          #5
          Qua multimedia zou ik je wel op weg willen helpen. Samen met 2 collega's werken wij vaak als technisch producent en technisch adviseur. Alledrie hebben we veel ervaring met multimedia en we zijn helemaal onafhankelijk van leveranciers en merken. Ons laatste project is de technische realisatie van een project van Peter Greenaway en Saskia Boddeke in Kasteel amerongen. klik hier voor filmpje.
          Voor de rest zijn we werkzaam voor onder andere het Ned Filmfestival, Int. Filmfestival Rotterdam, Int. Documentaire Festival Amsterdam en nog vele andere filmfestivals in het buitenland. Stuur me een mailtje als je meer info wilt.
          Groet freek

          Comment

          • DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

            #6
            Adviesbureau Peutz bijvoorbeeld, betrokken bij vele projecten. Maar er zijn er meer.

            Comment

            • vasco
              • Oct 2003
              • 2567

              #7
              Peutz is ook de eerste naam die bij mij opkomt voor onafhankelijke adviezen van dit soort projecten. Zover ik weet kunnen ze d.m.v. simulaties op basis van tekeningen zoals jij aanlevert en de ervaringen die ze hebben adviseren.

              Er zijn inderdaad meer van dit soort bedrijven, zoek eens met google op akoestisch adviesbureau en vraag offertes bij deze bedrijven aan.

              Comment

              • Timo Beckman
                • Jul 2006
                • 1298

                #8
                Je kan eens een aantal leveranciers aanschrijven en ze een offerte laten doen .
                Qua geluid zijn er plenty mogelijkheden (ook qua licht en multie media maar ieder zijn expertiese) .
                Alles hangt af van je budget en wat er mogelijk is in deze zaal plus de wensen van de opdrachtgever .
                Moet het een conventionele set-up worden of een line array gevlogen of gestacked en moet het er echt uitzien als versterkt of moet het geluid zoveel mogelijk uit zicht gehouden worden allemaal vragen die behoorlijk van invloed zijn .
                Peutz is een mogelijkheid zoals zoveel andere bedrijven die zich in de zelfde branche bewegen . Houdt er rekening mee dat deze bedrijven ook hier aan willen verdienen en dus je budget stevig moet zijn om ze in te schakelen .
                (Qua geluid zou je eens met musicxtra kunnen babbelen)

                Comment

                • jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

                  #9
                  Originally posted by MusicXtra
                  Daaruit maak ik op dat het gebouw niet alleen als kerk gebruikt gaat worden?
                  Wordt de akoestiek aangepast aan multifunctioneel gebruik of krijgt het gebouw een 'kerk akoestiek'?
                  Er zijn gemeenschappen die het gebruik van AV middelen hoog hebben staan bij de ervaring van hun geestelijke leven.
                  Daar worden soms kosten nog moeite gespaard.

                  Maar voor MusicExtra wellicht een mooie gelegenheid om zijn systeem te laten horen?

                  Comment

                  • niemand
                    • Apr 2011
                    • 12

                    #10
                    misschien is dit een geschikte partij voor jullie gemeenschap...

                    faqtor.nl is beschikbaar voor de verkoop, vraag vandaag een vrijblijvende prijsopgave aan.Vul het onderstaande formulier in en ontvang een gratis prijsopgave.
                    in ieder geintje zit een seintje !!

                    Comment

                    • salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

                      #11
                      Informeer eens naar SENSUS akoestisch oplossingen..

                      Zeer goed bedrijf!

                      Dave
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

                      Comment

                      • e-sonic
                        • Aug 2004
                        • 329

                        #12
                        zaal simulaties

                        even uit de running geweest, zoals meerdere....

                        Ik voer graag de tekeningen in, wellicht is er al een materiaal keuze gemaakt door de architect, en dan is daarmee de basis voor de akoestiek ook al gemaakt.

                        op basis van dit model, kun je dan simulaties laten doen van de diverse voorgestelde oplossingen.

                        voorbeelden zijn hier al meerdere door mij gepost, verder zijn deze te zien op de website( via profiel).
                        In de genoemde sfeer zijn simulaties voor de levensstroom kerk te noemen, akoestiek voor versterkte muziek, ca 1500 plaatsen.
                        Recent uitgebreid met 100+ kanalen opname/mixing. o.a. op youtube zijn veel (muziek)filmpjes te vinden

                        Groet van jurjen
                        Last edited by e-sonic; 09-08-11, 16:28. Reason: aanvulling
                        Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                        Comment

                        • muppet
                          • May 2009
                          • 94

                          #13
                          Er zijn heel veel van die partijen.
                          Al die bedrijven zullen naar alle waarschijnlijkheid eerst een akoestische meting willen doen, om zo het beste advies te kunnen geven.

                          Ik ken er in ieder geval 2:
                          Match Audio & Vision (www.matchav.nl), gevestigd in Nieuw Lekkerland.
                          Schaap Sound (www.schaapsound.nl), gevestigd in Ridderkerk.

                          Je geeft aan dat spraakverstaanbaarheid erg belangrijk is, zeer begrijpelijk, maar ga met een partij in zee die ook erg sterk zijn in het multifunctionele...

                          Ga je voor 2 gescheiden systemen (één voor puur spraak en één puur voor het muzikale), of 1 systeem, waarmee je alles kan.
                          In de eerste vorm ben je als technicus voor de band niet verantwoordelijk voor het spraak-gedeelte. Vaak wordt het spraakgedeelte ook nog eens opgenomen, en zal je in geval van 1 systeem dus daar ook nog een aparte mix voor moeten maken...

                          Zijn een heleboel dingen om goed over na te denken.
                          Denk daarnaast ook verder, zoals bijvoorbeeld beeld.
                          Wordt er ge-beamerd (is dat nederlands?)
                          Blijft dit in de kerk, of is het wenselijk dat dit signaal ook via internet beschikbaar is (kerk-TV)
                          Wordt er gefilmd, of gebruik gemaakt van bewegend beeld, en ook hiervoor geldt hetzelfde als hierboven.
                          Wil je vervolgens de systemen koppelen, of juist niet.

                          Suc6 in ieder geval, en 'k ben erg benieuwd wat het gat worden en hoe het eruit gaat zien!
                          Sound should sound like it should sound...

                          Comment

                          • e-sonic
                            • Aug 2004
                            • 329

                            #14
                            Zaal simulaties

                            Er zijn inderdaad veel partijen, is ook een goede zaak...

                            Naar ik begrijp, staat de kerk er nog niet, en is er dus niets te meten.
                            Vandaar ook het omschrijven van het invoeren van de tekening in een simulatie pakket, b.v. EASE, hiermee kan bekeken worden of de aanwezige of gewenste akoestiek ook de gewenste spraakverstaanbaarheid geeft in combinatie met een voorgestelde luidspreker opstelling. Ik doe dit zowel voor opdrachtgevers als aanbieders van audiosystemen, maar niet tegelijk....
                            Voor diverse forum leden heb ik (akoestiek) metingen verricht, niet alleen in kerken maar ook in een discotheek..



                            Voor licht in kerken ken ik o.a. http://www.qcfactory.nl/lightfactory.html
                            Verder vermeulen lichtarchitectuur, deze zijn betrokken bij de Kathedraal in Roermond.
                            Ik mocht daar de akoestiek en spraakverstaanbaarheid onderzoeken.
                            Last edited by e-sonic; 05-09-11, 09:49. Reason: aanvulling
                            Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

                            Comment

                            • AJB
                              • Jul 2003
                              • 2289

                              #15
                              Als je voor het lichtontwerp een partij zoekt zou ik je graag als onafhankelijke designer bijstaan. Je kunt mijn gegevens vinden in mijn profiel.

                              vr groet

                              Arvid
                              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                              ------------------------------------------------
                              Arvid Buit
                              Creative-Director / Artist-Manager

                              Comment

                              Working...