Solution2 amps

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • gice
    • Dec 2007
    • 83

Solution2 amps

Beste Medeforummers,

Ik zou graag jullie mening horen over de Solution2 APS8000 deze is net zo zwaar als de Crest CA12 (kgs) 32 maarliefst. Maar is deze versterker betrouwbaar ? Te vergelijken met..?

Ik zou heb graag op een sub/top setje gebruiken van rcf (1000 watt rms op 4ohm) de versterker leverd (2000 watt op 4 ohm)....dus zal hem dan niet helemaal open zetten.....eventueel gaat hij ook op twee JBL subs dubbel 2241H (1200-1600 watt rms op 4 ohm)...

Graag jullie reacties...
  • MusicXtra
    • Feb 2006
    • 9316

Originally posted by gice
    Ik zou heb graag op een sub/top setje gebruiken van rcf (1000 watt rms op 4ohm) de versterker leverd (2000 watt op 4 ohm)....dus zal hem dan niet helemaal open zetten.....
    Die kan dus wel gewoon op vol vermogen.
    Muziek heeft dynamiek, meestal meer dan 6dB wat inhoudt dat er zo ongeveer 1/4 van het maximum vermogen gebruikt wordt en dat het maximale vermogen slechts bij de pieken korte tijd wordt aangesproken.
    Hier zijn overigens al heel veel stukjes over geschreven op dit forum.
    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• gice
      • Dec 2007
      • 83

Beste Musicxtra,

Dat snap ik opzich wel. Maar het gaat mij om de kwaliteit van de versterker. Dampingsfactor van 800 is theoretisch goed. Maarja...je kent dat wel 'theoretisch'. Het gaat mij meer om ervaringen met deze amp!

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by gice
        Beste Musicxtra,

Dat snap ik opzich wel. Maar het gaat mij om de kwaliteit van de versterker. Dampingsfactor van 800 is theoretisch goed. Maarja...je kent dat wel 'theoretisch'. Het gaat mij meer om ervaringen met deze amp!
        De dempingsfactor zegt helemaal niets over de kwaliteit van een versterker. Betrouwbaarheid en klank is waar het om gaat waarbij je de laatste vooral zelf zult moeten beoordelen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Waarom wil je nu nog een versterker van 32kg kopen?

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Krijg je forsbollen van.
            IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• Richnies2000
              • May 2008
              • 204

Originally posted by chippie
              Krijg je forsbollen van.
              en een hernia

Comment

• gice
                • Dec 2007
                • 83

Top amp

Mannen, amp getest etc.

klonk echt super en open zowel op het hoog als laag op mijn rcf art 500 en 800s baskasten!

2x 2000watt op 4ohm geen id of hij dat levert maar hij drukt flink.

Ik heb er niet eens een processor tussen zitten dat wordt de volgende aankoop.

Denk laat jullie mijn bevindingen ff weten!

Comment

Working...