Allan & Heath idR32 ilive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • motor_leo
    • Jan 2010
    • 21

De discussie is wat breder geworden dan waar ik op rekende, maar dat is alleen maar leuk en interessant.

De basisvraag was of er ervaring was met de Idr32, en wat de gebruiksmogelijkheden zijn. Ik zal ff samenvatten hoe ik er nu tegenaan kijk:

Het systeem heeft een paar grote voordelen: het is compact, heeft heel veel mogelijkheden, waarbij in ear monitor mogelik is doordat er voldoende aux kanalen zijn. Het opbouwen van de installatie is weinig werk, alleen het podium en zaalgeluid moet worden opgebouwd. Nadeel van bediening met een laptop is dat dit training vereist, je kunt niet zomaar iemand erachter zetten.

Aangezien de opslagruimte die we ter beschikking krijgen beperkt is, is dit apparaat of zijn grotere broertje de idr48 zeker een optie.

Een ander alternatieven zijn een " gewone" digitale tafel, met als nadeel een dikke multi naar het podium, en ook de benodigde opslagruimte is groter. In ear is dan evt. ook mogelijk, afhankelijk welke tafel je kiest.

derde alternatief is een analoge set up, waarbij in ear niet meer gaat, en er dus floor monitoren moeten komen. Nadeel daarvan is duur, veel opbouwtijd en opslagruimte. Opbouwtijd is te optimaliseren door bekabeling goed te configureren met multi pin connectoren.

Ik ga nu met de leidinggevenden en de muzikanten in conclaaf wat voor ons de beste oplossing zal zijn. Iedereen bedankt voor de reacties! Ik laat tzt nog wel weten waar we op uitkomen.

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Originally posted by showband
      in het geval van mono versterkers wel ja.
      mss kun je me dit eens uitleggen?

Heb je het over een versterker of over een behuizing

waar vaak 2 versterkers inzitten?
      (m'n E4-75 heeft 4 versterkers in 1 huis).

Ik denk nl. dat als je voor 6 auxgroepen,

3 behuizingen neerzet met elk 2 versterkers,
      dat je dan nog steeds met 6 versterkers werkt, toch?

grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• RenéE
        • Oct 2006
        • 291

Over het algemeen wordt er toch vanuit gegaan dat we het bij 'een versterker' hebben over het hele doosje, waar vervolgens 1 of meerdere kanaaltjes versterking in zitten. (ben het tenminste nog niet anders tegengekomen)

Comment

• motor_leo
          • Jan 2010
          • 21

Originally posted by NesCio01

Ik ben uitgegaan van een standaard PA versterker, die normaliter twee kanalen heeft. Dat is de meest economische oplossing, een redelijke versterker met zo'n 200W vermogen in 8 ohm per kanaal is te koop voor zo'n 300-350 euris. Voor 6 monitorgroepen heb je dan dus drie versterkers nodig.

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Originally posted by NesCio01

Ik denk nl. dat als je voor 6 auxgroepen,

3 behuizingen neerzet met elk 2 versterkers,
            dat je dan nog steeds met 6 versterkers werkt, toch?

grtz
            ik denk dat als je het los op marktplaats kan zetten dat is het = 1
            Als je een versterkerkantje van je E4-75 niet nodig hebt, maar je komt op een andere klus een versterkerkantje tekort?
            Dan heb je GEEN versterker op de andere klus.

Er zijn ook mensen die monitorspeakers met twee tegelijk aan een versterkerkant hangen. Is dat dan een halve versterker?

Je telt daarom kastjes. Al zitten er 100 in.
            lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
              • May 2010
              • 1987

sjah,

dan ben ik een rare, ik tel per
              versterker, niet per kastje.

sorry.

grtz
              Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Originally posted by motor_leo
                De discussie is wat breder geworden dan waar ik op rekende, maar dat is alleen maar leuk en interessant.

De basisvraag was of er ervaring was met de Idr32, en wat de gebruiksmogelijkheden zijn. Ik zal ff samenvatten hoe ik er nu tegenaan kijk:

Het systeem heeft een paar grote voordelen: het is compact, heeft heel veel mogelijkheden, waarbij in ear monitor mogelik is doordat er voldoende aux kanalen zijn. Het opbouwen van de installatie is weinig werk, alleen het podium en zaalgeluid moet worden opgebouwd. Nadeel van bediening met een laptop is dat dit training vereist, je kunt niet zomaar iemand erachter zetten.

Aangezien de opslagruimte die we ter beschikking krijgen beperkt is, is dit apparaat of zijn grotere broertje de idr48 zeker een optie.

Een ander alternatieven zijn een " gewone" digitale tafel, met als nadeel een dikke multi naar het podium, en ook de benodigde opslagruimte is groter. In ear is dan evt. ook mogelijk, afhankelijk welke tafel je kiest.

derde alternatief is een analoge set up, waarbij in ear niet meer gaat, en er dus floor monitoren moeten komen. Nadeel daarvan is duur, veel opbouwtijd en opslagruimte. Opbouwtijd is te optimaliseren door bekabeling goed te configureren met multi pin connectoren.

Ik ga nu met de leidinggevenden en de muzikanten in conclaaf wat voor ons de beste oplossing zal zijn. Iedereen bedankt voor de reacties! Ik laat tzt nog wel weten waar we op uitkomen.
                Ik zou zeggen, een dikke multikabel is niet nodig als je de digitale mengtafel op podium zet zoals je de idr34 live zou zetten, die kun je ook via wifi bedienen, maar je hebt een echte mengtafel ipv een console.

En om verder te lezen in jou situatieschets, komen er nogal veel amateurtaferelen voor, die je niet met een standaardsetup kunt opvangen met puur een laptop als controler.

Comment

• motor_leo
                  • Jan 2010
                  • 21

Originally posted by frederic
                  Ik zou zeggen, een dikke multikabel is niet nodig als je de digitale mengtafel op podium zet zoals je de idr34 live zou zetten, die kun je ook via wifi bedienen, maar je hebt een echte mengtafel ipv een console.

En om verder te lezen in jou situatieschets, komen er nogal veel amateurtaferelen voor, die je niet met een standaardsetup kunt opvangen met puur een laptop als controler.
                  Als je al een digitale tafel hebt, is op het podium plaatsen alleen een back up mogelijkheid voor als er iets misgaat met de laptop control. Dan moet je gaan sprinten door een volle zaal, zal ook moeilijk worden. Als we al voor de idr32 kiezen, wordt de verbinding bekabeld, aangezien het toch maar een cat5 kabeltje is. Als je een volledige tafel hebt, zou ik die toch in de FOH opstelling neerzetten. Dan moet er maar een multi afgerold worden. In beide gevallen kun je de monitor vanaf Ipad/laptop doen via Wifi. FOH vanaf een laptop is zeker niet ideaal, maar heeft qua opbouw/afbreken en opslag voordelen. Wat we ook gaan doen (behalve analoog, dat is bekend), voordat we aanschaffen zullen we eerst de beoogde configuratie een weekend huren, om echt gevoel te krijgen hoe het werkt. Ik neig ook naar een normale digitale tafel, maaar de idr32 cq 48 is een hoop mogelijkheden voor niet teveel geld en plaats.

Comment

• woutert
                    • Nov 2011
                    • 1

Wij werken al een jaar lang met iDR-32 en laptop.

Wij werken al een jaar lang met iDR-32 en laptop.
                    Wij gebruiken het voor theater met live muziekbegeleiding voor onze tour langs verschillende culturele centra.

Voorlopige conclusie: de beste investering die we konden doen.

Geen uitgebreide soundcheck meer nodig, enkel een linecheck en het eq-en van de zaal. En culturele centra beschikken de laatste jaren meer en meer over nieuwe ingemeten installaties, dus dat gaat meestal ook heel snel.

Studiolive is een heel andere mixerklasse en geen eerlijke vergelijking.
                    Als iemand interesse heeft in onze setup, laat maar weten.

Wouter

Comment

• drummerke
                      • Oct 2006
                      • 432

ja. welke laptop tablet gebruik je?

Comment

Working...