Allan & Heath idR32 ilive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Originally posted by drummerke
    ik begrijp het verhaal toch niet volledig, is het zo zwaar werk geworden om een multikabel af te rollen? Ik zelf doe 99% jobs voor allerhande kerken, ben ik toch blij met gewone digitale mixer en analoge multi + stage bloks etc ...

Anyway, wat is jouw patchlist voor zo een bezetting?

groet
    Tja de techniek maakt mensen lui en de pensen dik.

Comment

• vasco

• Oct 2003
      • 2568

ik begrijp het verhaal toch niet volledig, is het zo zwaar werk geworden om een multikabel af te rollen?
      Originally posted by frederic
      Tja de techniek maakt mensen lui en de pensen dik.
      De opslag, ruimte tijdens vervoer en vooral mijn rug zijn er ook heel erg blij mee, haspeltje versus zware kist.

Comment

• StarclassicBB
        • May 2011
        • 25

Studiolive +/- 3100e

Kun je nog een berg micro's kopen met het overige bedrag.
        Ja, maar een UTP kabel kost weer lang niet zoveel dan een analoge multikabel + stagebox. En daarbij heeft het Ilive systeem 64x32 (I/O) kanalen en is volledig recallable. Als je prijzen wilt vergelijken moeten de spec's ook min of meer overéén komen, iets waar in de geval totaal geen sprake van is...

IDR32 (stagebox/engine) kost ongeveer 4600 euro
        R72 (controller) kost ongeveer 5000 euro
        Last edited by StarclassicBB; 23-06-11, 17:00.

Comment

• motor_leo
          • Jan 2010
          • 21

Als je serieus geld uitgeeft aan een nieuwe installatie, moet het ook serieus beter zijn. De idr32 levert heel veel waar voor zijn geld. Één van de grote voordelen is het grote aantal aux groepen, waardoor in ear monitoring mogelijk wordt. Een systeem met wired in ear is vele malen goedkoper dan een monitorsysteem met floormonitoren. Voor zes kanalen monitor heb je al 3 versterkers nodig, ca 1000 euro, plus nog boxen van zo'n 250 euro per stuk (en dan heb nog niets bijzonders) Dus dat kost zo ongeveer 3000 euro. Bovendien heb je met in ear veel minder podiumgeluid, wat de kwaliteit van het geluid in de zaal veel zal verbeteren. Bij een kerkdienst gaat het nou eenmaal niet zo hard als bij een concert.

Bovendien wil ik ook de muzikanten inschakelen bij het opbouwen. Ik vind het een beetje onzinnig dat je je als geluidstechneut iedere zondag al het opbouw en afbreekwerk doet. En alle werk dat je kunt vermijden, is meegenomen. Dat is te bereiken door een slimme opbouw van de installatie.

Ook moet er voor het kinderwerk een kleine analoge installatie opgebouwd worden. dat gaat met de bestaande spullen. (Voor de nieuwsgierigen: Soundcraft MFXi20, LD systems Dave 12 actiefset, DBX equalizer, E drumstel, piano, gitaar, bas, en zang)

Voor vast geïnstalleerde kabel is voor en cultureel centrum een UTP kabelje snel acceptabel, maar een 48 kanaals multi.........

Ook is de opslagruimte beperkt, dus hoe kleiner, hoe beter.

Comment

• motor_leo
            • Jan 2010
            • 21

ik begrijp het verhaal toch niet volledig, is het zo zwaar werk geworden om een multikabel af te rollen? Ik zelf doe 99% jobs voor allerhande kerken, ben ik toch blij met gewone digitale mixer en analoge multi + stage bloks etc ...

Anyway, wat is jouw patchlist voor zo een bezetting?

groet
            Voorlopige patch list is: 1 drum L 2 drum R 3 bas 4 perc L 5 perc R 6 piano L 7 piano R 8 E git L 9 E git R 10 A git 11 Sax 12 Whistle 13 Dw. Fluit 14 viool 15 zang 1 16 zang 2 17 zang 3 18 zang 4 19 zang 5 20 zang 6 21 headset 1 22 headset 2 23 handmic 24 spare 25 spare 26 spare 27 zaal L 28 zaal R 29 CD L 30 CD R 31 Comp. L 32 comp R

Output kanalen
            1 mon zang 1 2 mon zang 2 3 mon zang 3 4 mon zang 4 5 mon Agit 6 mon bas 7 mon Egit 8 mon drum L 9 Mon. blazers 1 10 Mon. blazers 2 11 mon piano L 12 mon piano R 13 opname L 14 opname R 15 stereo L 16 stereo R

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

ok ... ik snap je wel...

Over hoeveel publiek spreken we hier eigenlijk?

Comment

• frankvv
                • Jun 2007
                • 56

@motor_leo:

Als je nu al je tafel bijna vol hebt gepland, is het dan niet verstandig om naar de IDR-48 te gaan kijken?

Ik heb geen ervaring met het mixen van 11 in-ears in combinatie met FOH, maar ben je niet bang dat dat te veel vraagt van je technici? Ik kreeg het idee dat die technici geen wereldsterren waren, en dan lijkt me het mixen op tablet (neem echt tablet met pen en niet een laptop met muis of trackpad!) plus nog ever 11 in-ears me best een uitdaging. Natuurlijk win je verschrikkelijk veel met een vaste setup en alles op recall, maar ik denk dat je alsnog van echt goede huize moet komen om dit fatsoenlijk te technieken. Misschien kan iemand met ervaring op FOH + 11 in-ears hier meer over zeggen?

Voordeel is natuurlijk dat je een extra monitor gast kan inzetten door alleen een extra tablet te kopen Moet je zo'n iemand natuurlijk wel toevallig hebben liggen, lijkt me dat je niet de eerste de beste idioot op 11 in-ears los wilt laten.

Ik ben trouwens helemaal voor veel te grootse plannen

frankvv

Comment

• motor_leo
                  • Jan 2010
                  • 21

Originally posted by frankvv
                  @motor_leo:

Als je nu al je tafel bijna vol hebt gepland, is het dan niet verstandig om naar de IDR-48 te gaan kijken?

Ik heb geen ervaring met het mixen van 11 in-ears in combinatie met FOH, maar ben je niet bang dat dat te veel vraagt van je technici? Ik kreeg het idee dat die technici geen wereldsterren waren, en dan lijkt me het mixen op tablet (neem echt tablet met pen en niet een laptop met muis of trackpad!) plus nog ever 11 in-ears me best een uitdaging. Natuurlijk win je verschrikkelijk veel met een vaste setup en alles op recall, maar ik denk dat je alsnog van echt goede huize moet komen om dit fatsoenlijk te technieken. Misschien kan iemand met ervaring op FOH + 11 in-ears hier meer over zeggen?

Voordeel is natuurlijk dat je een extra monitor gast kan inzetten door alleen een extra tablet te kopen Moet je zo'n iemand natuurlijk wel toevallig hebben liggen, lijkt me dat je niet de eerste de beste idioot op 11 in-ears los wilt laten.

Ik ben trouwens helemaal voor veel te grootse plannen

frankvv
                  In mijn ervaring, heb je het meeste werk aan zangers(essen) die zichzelf nooit kunnen horen. Door koptelefoonversterkers te kiezen waar ze zelf het volume van hun eigen stem t.o.v. het monitorsignaal kunnen bepalen, neemt dat al veel werk uit handen.

De pianist heeft een Ipad, en heeft thuis ook een eigen studio(tje) en kan goed overweg met dit soort apparatuur. Met die Ipad kan je tijdens de soundcheck precies afstellen wat iedere muzikant/zingerd wil horen, en tijdens de dienst kan het eventueel door de pianist iets worden bijgesteld. Het vergt uiteraard wel training van de muzikanten om aan te geven wat ze willen, en van de geluidsmensen om dat goed te interpreteren en uit te voeren.

Ik ben nog uitgegaan van de idr32 om de kosten op dit moment nog zo laag mogelijk te houden in de budgettering. Ik moet nog de onderhandelingen in voor het budget. Een taktiek zou kunnen zijn te vragen om een idr32 met een surface, en dan als compromis uit te komen bij de idr48 Andere mogelijkheid is de idr32 aan te schaffen, en ff doorsparen en op termijn een surface erbij te kopen, wat dan een aantal extra kanalen oplevert.

Comment

• motor_leo
                    • Jan 2010
                    • 21

ok ... ik snap je wel...

Over hoeveel publiek spreken we hier eigenlijk?
                    We hebben het over nu ongeveer 150 man, de zaalcapaciteit is 300 max

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by motor_leo
                      Voor zes kanalen monitor heb je al 3 versterkers nodig,...........
                      Zoals men mij leerde tellen, is 6 kanalen monitor
                      toch echt 6 versterkers, geen 3?

grtz
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• showband
                        • May 2001
                        • 4516

Originally posted by NesCio01
                        Zoals men mij leerde tellen, is 6 kanalen monitor
                        toch echt 6 versterkers, geen 3?

grtz
                        in het geval van mono versterkers wel ja.
                        lekker belangrijk!

Comment

• FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

Uiteraard Biamp'en we alles he
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by StarclassicBB
                            Ja, maar een UTP kabel kost weer lang niet zoveel dan een analoge multikabel + stagebox. En daarbij heeft het Ilive systeem 64x32 (I/O) kanalen en is volledig recallable. Als je prijzen wilt vergelijken moeten de spec's ook min of meer overéén komen, iets waar in de geval totaal geen sprake van is...

IDR32 (stagebox/engine) kost ongeveer 4600 euro
                            R72 (controller) kost ongeveer 5000 euro

Ik vergelijk geen prijzen. Ik houd rekening met het doel tov de kostprijs.
                            Een digitale mengtafel kopen van +/-8000€ voor een keer in de week een kerkdienst met bandje te verzorgen vind ik er over.
                            Zeker als je het zelfde kunt bereiken met een bedrag van 4500€ minder.

Een compleet Ilive systeem hoe goed het systeem ook is, richt zich op de markt van de kleine PA firmas.
                            Voor het doel hier voorgesteld is dat budgetair overkill.
                            Last edited by frederic; 24-06-11, 23:32.

Comment

• StarclassicBB
                              • May 2011
                              • 25

Ik vergelijk geen prijzen. Ik houd rekening met het doel tov de kostprijs.
                              Een digitale mengtafel kopen van +/-8000€ voor een keer in de week een kerkdienst met bandje te verzorgen vind ik er over.
                              Zeker als je het zelfde kunt bereiken met een bedrag van 4500€ minder.

Een compleet Ilive systeem hoe goed het systeem ook is, richt zich op de markt van de kleine PA firmas.
                              Voor het doel hier voorgesteld is dat budgetair overkill.
                              Ik snap wat je bedoelt, maar de tafel die jij voorstelt voldoet niet aan de eisen van de vraagsteller, hij heeft namelijk te weinig kanalen en te weinig aux bussen. Daarbij ben je niet helemaal eerlijk met de prijzen die je noemt. Dat vraagsteller kan met een IDR32 stagebox, een laptop en eventueel een controller heel goed een show draaien. Dit kan gerealiseerd worden voor minder dan 6000 euro. Jouw systeem is dan nog de helft goedkoper, maar daar moet nog wel even een 108 parige multikabel van een 30-40-50 meter bij, met connectors op beide kanten en eventueel nog soapex/harting om het snel te kunnen aansluiten (wat ook een vereiste is). Dat maakt het verschil al weer behoorlijk kleiner, laten we zeggen: 4500 euro t.o.v. 6000 euro.

Als je dan kijkt wat voor voordelen je nog hebt t.o.v. de resterende 1500 euro:
                              - Cat5 multikabel t.o.v. traditionele multikabel
                              - 64 inputs t.o.v. 24 inputs
                              - 32 outputbussen t.o.v. 12 outputs
                              - volledige recal t.o.v. niet volledige recal.
                              - enz.

En daarbij is 1 keer in de week een band voorzien van techniek zeker niet weinig. Reken eens uit hoeveel dat zou kosten als je een jaar lang een digi-tafel huurt. Die Allen&Heath kan makkelijk uit, dus budgetair overkill is in mijn ogen niet van toepassing.

Wat ik echter wel vind is dat wanneer er verschillende techneuten met weinig ervaring dit geheel moet bedienen, ik me heel goed zou afvragen of dit dan wel de juiste setup is. Het is natuurlijk ook een beetje expirimenteel met de laptop/tablet/controller e.d. Je hebt je natuurlijk al helemaal op digitaal gericht, maar je zou ook nog kunnen nadenken over een analoog systeem. Met een budget van 6000 euro en jouw eisen is dit te doen en je hebt dan gewoon een rock-solid systeem waar iedereen goed mee werken kan.

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by StarclassicBB
                                Ik snap wat je bedoelt, maar de tafel die jij voorstelt voldoet niet aan de eisen van de vraagsteller, hij heeft namelijk te weinig kanalen en te weinig aux bussen. Daarbij ben je niet helemaal eerlijk met de prijzen die je noemt. Dat vraagsteller kan met een IDR32 stagebox, een laptop en eventueel een controller heel goed een show draaien. Dit kan gerealiseerd worden voor minder dan 6000 euro. Jouw systeem is dan nog de helft goedkoper, maar daar moet nog wel even een 108 parige multikabel van een 30-40-50 meter bij, met connectors op beide kanten en eventueel nog soapex/harting om het snel te kunnen aansluiten (wat ook een vereiste is). Dat maakt het verschil al weer behoorlijk kleiner, laten we zeggen: 4500 euro t.o.v. 6000 euro.

Als je dan kijkt wat voor voordelen je nog hebt t.o.v. de resterende 1500 euro:
                                - Cat5 multikabel t.o.v. traditionele multikabel
                                - 64 inputs t.o.v. 24 inputs
                                - 32 outputbussen t.o.v. 12 outputs
                                - volledige recal t.o.v. niet volledige recal.
                                - enz.

En daarbij is 1 keer in de week een band voorzien van techniek zeker niet weinig. Reken eens uit hoeveel dat zou kosten als je een jaar lang een digi-tafel huurt. Die Allen&Heath kan makkelijk uit, dus budgetair overkill is in mijn ogen niet van toepassing.

Wat ik echter wel vind is dat wanneer er verschillende techneuten met weinig ervaring dit geheel moet bedienen, ik me heel goed zou afvragen of dit dan wel de juiste setup is. Het is natuurlijk ook een beetje expirimenteel met de laptop/tablet/controller e.d. Je hebt je natuurlijk al helemaal op digitaal gericht, maar je zou ook nog kunnen nadenken over een analoog systeem. Met een budget van 6000 euro en jouw eisen is dit te doen en je hebt dan gewoon een rock-solid systeem waar iedereen goed mee werken kan.
                                Sorry jij hebt zijn openingspost niet gelezen.
                                Ik heb berekend hoeveel kanalen hij nodig heeft.
                                Met 24 komt hij ruimschoots genoeg.
                                Bovendien zou hij zelfs enkel de stagebox kopen en bedienen. Mijn voorstel was vervang die stagebox door een volwardige digitale mengtafel op podium (Die ook bestuurbaar is via wifi)
                                Bovendien heeft de studiolive 10 auxen. Nog niet genoeg ofzo?

Als ik eens goed reken en tel: heb je 24 kanalen nodig. En in principe kun de de 4 zangmicrofonen combineren met de toneelmicrofonen. Heb je er maar 20 nodig.
                                Een studiolive moet je dan net als die Ilive stageblok ook op het podium zetten, en bedienen met wifi. Maar met een studiolive heb je dan wel een mengtafel. En mocht het slecht gaan in aantal kanalen, nog een 16-4 er bij via firewire en heb je 40 kanalen.
                                En alle kanaaltjes neem je mooi 24 track op.

computer 2 mag je eigenlijk weglaten, want die heb je via firewire.
                                CD speler 2
                                zaalgeluid 2
                                toneel 4
                                drum 5
                                bas 1
                                piano 2
                                zang 4
                                sax 1
                                dwarsfluit 1
                                Maw, eens goed dit topic lezen vooralleer je antwoord kan veel helpen.
                                Last edited by frederic; 25-06-11, 20:55.

Comment

Working...