Allan & Heath idR32 ilive

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frankvv
    • Jun 2007
    • 56

Originally posted by frederic
    Maar de stagebox kopen zonder controler? Als je veel miserie wil moet je dit doen. Je kunt live nooit snel genoeg ingrijpen op je laptop.
    En ik heb nog nooit een situatie meegemaakt waarbij wifi stabiel werkt. Dit gaat efkes tijdens de soundcheck om de monitors af te regelen.
    Maar tijdens de show als je achteraan de kerk zit? Vergeet dat maar.
    Jammer dat je wifi en tablet ervaringen zo negatief zijn. In mijn ervaring is het zeker mogelijk om wifi goed te krijgen, denk ook aan de 5ghz band en goede line of sight. Ik heb er zelf nooit problemen mee en ook niet met het ingrijpen op je laptop. (Eigenlijk hoef ik bijna nooit snel in te grijpen bij een vaste band).

Bovendien denken dat je met dezelfde preset een vaste band overal kunt versterken, wel moet ik je ook teleur stellen.
    Iedere zaal klinkt anders.
    Zelfs met een vaste preset zul je toch ieder instrument afzonderlijk moeten soundchecken.
    Als je in verschillende zalen met dezelfde preset wilt werken, moet je inderdaad meer tijd steken in het EQn van de zaal. Dit kan natuurlijk ook door elk instrument opnieuw te soundchecken, en daarmee de zaal eq dus eigenlijk per instrument te doen, maar dat heeft niet mijn voorkeur.

frankvv

Comment

• NesCio01
      • May 2010
      • 1987

Bovendien denken dat je met dezelfde preset een vaste band overal kunt versterken, wel moet ik je ook teleur stellen.
      Iedere zaal klinkt anders.
      Zelfs met een vaste preset zul je toch ieder instrument afzonderlijk moeten soundchecken.
      Maar als de zaal anders klinkt dan een andere dan heb je daar
      toch je zaal eq voor?
      De band presets blijven toch gewoon staan, zo ook de scenes als je
      daar mee werkt?

grtz
      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by showband
        Wat zou er tijdens een eredienst ineens enorm mis moeten gaan?
        Zeker als alle zingende figuren aan een draad IEM+microfoon zitten. Die lopen echt niet voor een speaker ineens. Ze zitten vast!
        Wat kan er mis gaan in een livesituatie?
        Of dit nu een eredienst is, of een geoon optreden aparaten kunnen altijd hun kuren krijgen.

Ik draai al bijna twee jaar probleemloos met wifi op het toneel voor audio!
        Proficiat

Er is nergens gezegd dat de geluidsman achterin de kerk gaat zitten.
        Gezien de meeste tecniekers niet voor de neus van andere mensen gaan zitten lijkt me achteraan of ergens op een zijkant de beste plaats.

De post gaat over een vaste zaal.
        Lees eens goed de openings post, ze moeten steeds op en afbouwen.

Overigens forummers als soundsupport e.d. bewijzen al weer enige jaren dat een vaste basisinstelling voor een band prima werkt in verschillende zalen. En dat is dus prima met uitsluitend een linecheck te doen.
        Kan allemaal zijn, tot er problemen zijn.

Wij soundchecken al jaren vrijwel nooit meer. Dat scheelt wachturen en op onze eigen mixers staat alles in de basis toch al ingesteld.

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by NesCio01
          Maar als de zaal anders klinkt dan een andere dan heb je daar
          toch je zaal eq voor?
          De band presets blijven toch gewoon staan, zo ook de scenes als je
          daar mee werkt?

grtz
          [FONT=Verdana]Ik heb het wel duidelijk over soundchecken he! Tuurlijk laten wij ook onze presets ivm kanaaltoewijzing en scenes staan. [/FONT]
          [FONT=Verdana]Maar EQ, FX en dynamics moeten wel aangepast worden volgens de akoestiek van de zaal.[/FONT]

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4516

Wat kan er mis gaan in een livesituatie?
            Of dit nu een eredienst is, of een geoon optreden aparaten kunnen altijd hun kuren krijgen.
            maar dat los je niet op met andere apparaten. Dat los je op met onderhoud en marges. het is een kerkdienst. Daar is het geen gevecht tussen monitors, zangmicrofoons en marshallkasten.

Proficiat
            ja maar als je het over zendertechniek en foukans gaat hebben dan moet je die kekke wireless microfoons ook in de bin gooien. Een remote van een digitafel die een storing heeft... dan loopt de show gewoon door. Met een bestaande setting. Is DAT nu erg? Ik heb ook gehad dat er een storing in een foh snake zat. (scheen de week ervoor een wagen overheen gereden te zijn...) Dat was echt een groter probleem.

Gezien de meeste tecniekers niet voor de neus van andere mensen gaan zitten lijkt me achteraan of ergens op een zijkant de beste plaats.
            zijkant zaal is best ingeburgerd. En met een tablet is op de voorste rij op de hoek bij de gelovigen ook stukken minder onvoorstelbaar dan vroeger.

Lees eens goed de openings post, ze moeten steeds op en afbouwen.
            Maar wel op dezelfde plek dezelfde muzikanten, dan is voor een regulier volume spelend combo prima mogelijk strak vanuit de oude mix te startten.

"Overigens forummers als soundsupport e.d. bewijzen al weer enige jaren dat een vaste basisinstelling voor een band prima werkt in verschillende zalen. En dat is dus prima met uitsluitend een linecheck te doen. "Kan allemaal zijn, tot er problemen zijn.
            een eredienst en madonna in de arena verschilt nogal. Het kan zijn dat je even iets op mute moet zetten en je verontschuldigen wegens een freak incident. thats it. je gaat nog steeds naar de hemel
            en een enorm verschil tussen een mixwizzard of een presonus heb je dan niet echt. Wel een enorm verschil in fouten bij gates, compressors, kanaaleq patchsettings e.d. die je in een digitaal ding intern hebt staan.

Dat scheelt ontzettend veel kabels en koffertjes die ook weer stuk kunnen gaan door elke week patchen. Die kans op storing moet je dan wel meenemen.
            Last edited by showband; 21-06-11, 19:22.
            lekker belangrijk!

Comment

• motor_leo
              • Jan 2010
              • 21

@Frederic:
              De band is niet het enige wat via de mengtafel moet. Er moet ook een CD speler, een computer voor het vertonen van filmpjes, twee microfoons voor sprekers, zaalgeluid voor de opname, en af en toe komt er ook nog een toneelstukje voorbij met zo'n 4 microfoons. Loopt hard op met het aantal kanalen.

@ rest:
              De bedoeling is om in steeds dezelfde zaal de dienst te houden. EQ blijft dus in grote lijnen gelijk. Mute knoppen zijn snel bereikbaar met het programma, als je er maar voor zorgt dat het scherm met de kanalen in beeld blijft.

Comment

• motor_leo
                • Jan 2010
                • 21

Het kan zijn dat je even iets op mute moet zetten en je verontschuldigen wegens een freak incident. thats it. je gaat nog steeds naar de hemel
                Jij hebt het helemaal door!!!!

Comment

• jakkes72
                  • Dec 2003
                  • 1015

Zelf hebben we gelukkig een eigen kerkgebouw, met daarin een vaste installatie(welliswaar niet zo uitgebreid als ik graag zou hebben, maar dat is een andere zaak).
                  Problemen met op/afbouwen zijn beperkt tot het opruimen van de micros en monitors.

Ik reageer even op onderstaande:
                  het is een kerkdienst. Daar is het geen gevecht tussen monitors, zangmicrofoons en marshallkasten.
                  Ik heb toch echt wel een paar geluid moeten doen dat ik wel last had van marshall kasten, drummers (ook achter schermen) bas cabinets en daar moesten de vocals zichzelf ook nog boven uit horen.

Dan heb je toch echt ook wel een probleem....

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by motor_leo
                    @Frederic:
                    De band is niet het enige wat via de mengtafel moet. Er moet ook een CD speler, een computer voor het vertonen van filmpjes, twee microfoons voor sprekers, zaalgeluid voor de opname, en af en toe komt er ook nog een toneelstukje voorbij met zo'n 4 microfoons. Loopt hard op met het aantal kanalen.

@ rest:
                    De bedoeling is om in steeds dezelfde zaal de dienst te houden. EQ blijft dus in grote lijnen gelijk. Mute knoppen zijn snel bereikbaar met het programma, als je er maar voor zorgt dat het scherm met de kanalen in beeld blijft.
                    Als ik eens goed reken en tel: heb je 24 kanalen nodig. En in principe kun de de 4 zangmicrofonen combineren met de toneelmicrofonen. Heb je er maar 20 nodig.
                    Een studiolive moet je dan net als die Ilive stageblok ook op het podium zetten, en bedienen met wifi. Maar met een studiolive heb je dan wel een mengtafel. En mocht het slecht gaan in aantal kanalen, nog een 16-4 er bij via firewire en heb je 40 kanalen.
                    En alle kanaaltjes neem je mooi 24 track op.

computer 2 mag je eigenlijk weglaten, want die heb je via firewire.
                    CD speler 2
                    zaalgeluid 2
                    toneel 4
                    drum 5
                    bas 1
                    piano 2
                    zang 4
                    sax 1
                    dwarsfluit 1
                    Last edited by frederic; 25-06-11, 10:46.

Comment

• frankvv
                      • Jun 2007
                      • 56

@Frederic:
                      Heb je al enig idee waar je de cd speler en computer met beamer-aansluiting wilt plaatsen? Als je hiervoor weer een traditioneel FOH wilt inrichten is de IDR32 niet zo heel handig zonder surface met lokale I/O. Ik denk inderdaad dat je niet bij voorbeeld moet gaan puzzelen hoe alles gaat passen op 24 kanalen en direct naar 32 gaan.

@ rest:
                      Ik werk altijd in een custom layer. Op het scherm komt af en toe een channel strip popup, maar die kun je wel bovenin houden. Verder heb ik FX instellingen op de achtergrond zodat ze direct bedienbaar zijn maar niet in de weg zitten met de custom layer. Hmm, beetje vaag verhaal zo als ik teruglees, ik maak wel eens een screenshot.

frankvv

Comment

• StarclassicBB
                        • May 2011
                        • 25

Als ik het me goed herinner ondersteund de Ilive editor software Mackie control en Mackie HUI. Dus 3 Behringer BCF's er aan en je hebt voor 400 euro 24 gemotoriseerde faders, 24 rotary's en 48 toewijsbare knoppen.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Originally posted by StarclassicBB
                          Als ik het me goed herinner ondersteund de Ilive editor software Mackie control en Mackie HUI. Dus 3 Behringer BCF's er aan en je hebt voor 400 euro 24 gemotoriseerde faders, 24 rotary's en 48 toewijsbare knoppen.
                          Wel financieel verschil heb je dan om de originele ilive R72 controler er bij de kopen?

Comment

• StarclassicBB
                            • May 2011
                            • 25

ongeveer 5000 euro
                            Last edited by StarclassicBB; 23-06-11, 00:51.

Comment

• drummerke
                              • Oct 2006
                              • 432

ik begrijp het verhaal toch niet volledig, is het zo zwaar werk geworden om een multikabel af te rollen? Ik zelf doe 99% jobs voor allerhande kerken, ben ik toch blij met gewone digitale mixer en analoge multi + stage bloks etc ...

Anyway, wat is jouw patchlist voor zo een bezetting?

groet

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Originally posted by StarclassicBB
                                ongeveer 5000 euro
                                Studiolive +/- 3100e

Kun je nog een berg micro's kopen met het overige bedrag.

Comment

Working...